Te triest voor woorden!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Te triest voor woorden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 22:20

Ik weet wel dat er veel mensen zijn die katten haten maar mijn god hou je een beetje in! Nou zijn we best wat gewend, vergiftigingen e.d., maar dit!
Een van onze katten (nouja nog niet eens onze, hij was eigenlijk van de overburen die naar het bejaardenhuis zijn gegaan en het arme dier op straat hebben gezet) bleef wel erg lang weg en kwam toen helemaal bebloed en mank terug. Bovendien had hij een heel diep gat op z'n borst en nog meer korsten en weet ik wat. Nou wij naar de dierenarts gegaan, had ze röntgenfoto's gemaakt, blijken het kogelgaten geweest te zijn en is er op hem geschoten! Met een hagelgeweer ofzoiets? Want de kogels zitten helemaal versplinterd in z'n lichaam en die kon ze er niet uit halen dan maakte ze nog meer kapot, maar het lichaam zou daar wel kapseltjes omheen maken dus dat kwam wel goed.
Maar hallo dan! Hoe haal je het in je hoofd! Als ik zoiets ooit zie sta ik echt niet voor de gevolgen in Scheve mond
Kijk ik begrijp goed dat niet iedereen ervan gediend is dat er een kat in je tuin zit (wat dat dan ook uitmaakt Verward .. zo klaagden de overburen in onze vorige woonplaats vaak over de kattenpootjes die er op de auto zaten.. goh wat erg) maar gooi er dan een emmer water overheen ofzo en niet dit.. Verdrietig


Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 22:26

Krassen? Hoezo dat dan?
en hoezo de baasjes.. het laatste wat je een kat aandoet is hem niet buiten laten... Kijk ik vind het ook absoluut niet leuk als er eentje met z'n dikke buik met een konijntje/muisje/vogeltje in z'n bek aankomt, dan sluit ik de kat op en red het beestje. Soms is het te laat en moet ik het geknars van muizenbotten aanhoren, maar toch vind ik niet dat je het kan maken om een kat binnen te houden.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 22:41

Sorane schreef:
Als ik een dier had willen hebben koop ik er wel een, en ik wil niet de ellende van andermans dieren hebben...

Hier kan ik me helemaal in vinden

Citaat:
Als mensen hun dieren goed opvoeden dan gebeurde dat niet. Daarom vind ik dat je het het dier niet kwalijk kunt nemen, hij weet immers niet dat het kwaad is, maar de baas moet beter opletten

Maar dit begrijp ik niet? Ken je de aard van een kat? Die laat zich niet opvoeden.

Of hoe had je in gedachten dat de baas een kat in de hand moest houden?


Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 22:48

Sorane schreef:
En Lenn als je een kat hebt die zich niet laat opvoeden en je weet dat hij dingen gaat doen waar anderen last van zouden kunnen hebben, zou jij hem dan nog op straat laten? Ik niet, ik zou een andere oplossing zoeken zodat mensen geen last van MIJN dieren zouden hebben.

Dat ligt niet aan onze kat, een kat laat zich gewoon standaard niet opvoeden, die luisteren gewoon niet. Het welzijn van dieren gaat in mijn ogen boven de ergenis van mensen. Graag had ik een oplossing, ik vind het namelijk ook niet leuk wat ze allemaal uitspoken, maar over elk hek klimmen ze heen en binnen houden vind ik not done. 's Nachts blijven de meesten sowieso al binnen, maar dat doen we vooral om ze in leven te houden. Zo erg is het hier Verdrietig

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 22:52

Sily schreef:
Ze mogen op de plaats spelen, maar voor de rest zitten ze binnen.
Daarbij ook nog eens dat er al meerdere mensen in de buurt aangegevn hadden dan siamezen onbetaalbara zijn en dat ze als ze er 1 tegenkomen hem zo in huis zouden opnemen ongeacht wie de eigenaar is vind ik het veiliger ze binnen te houden Haha!

Hoe kan het dat ze niet van die binnenplaats af komen?
Wat ik trouwens ook nog even moet zeggen is dat we hier achteraf zitten, dus niet in een woonwijk oid.
Een van onze heilige birmanen is een paar jaar geleden ook verdwenen. Wij vermoeden (of hopen) inderdaad dat hij gestolen is. Dat was ook een schitterend dier. En duur.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 23:22

Sorane schreef:
Raar dat jij zegt dat een kat zich niet laat opvoeden, die van mijn ouders liet zich toch perfect opvoeden. Die ging gewoon naar buiten maar haalde het niet in zijn hoofd om op een andermans auto te springen of om aan dingen te gaan klimmen, daar had hij thuis alle mogelijkheden toe (denk aan een kattekrabtoren etc).
Dus een kat is wel degelijk op te voeden.

Je hebt volgens mij geen kennis van katten?
Je zegt dat hij niet op andermans auto's springt? Dus je denkt dat hij auto's kan onderscheiden en dan ook nog kan bedenken op welke hij wel of niet springt? En je denkt dat hij er wat om geeft of hij beter z'n nagels kan scherpen aan iets wat ervoor gemaakt is? Dat is gewoon toeval of een gewoonte geweest van die kat.
Geloof me nou we hebben al jaren ik weet niet hoeveel katten, jij hebt er iets minder ervaring mee krijg ik het vermoeden, je kunt ze zoiets niet aanleren.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 11:47

Justy schreef:
Of je ligt in bed en hoort illegale geluiden, zodra je dan aanstalten maakt om op te staan hoor je ze eerst daar vanaf springen waar ze niet horen en dan ineens wordt het muisstil, om vervolgens als de kamerdeur opengaat spinnend en snorrend langs je benen te strijken Schijnheilig

Haha! Haha!

hahah geweldig.. ik ben ook zo dol op dat karakter van die mormels Lovers

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 20:01

haha leuke foto...
onze katten lopen ook tussen onze kippen/konijnen/eenden. Ik geef toe als de eenden jonkies hebben dan moeten we wel opletten anders vatten ze die maar op zich blijven ze er inderdaad af.. van de andere kant doen ze niks liever dan jagen, of ze nou het buikje vol hebben of niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, Kabayo, Kever, mosimonster, Niki_, Oehlala, Rox87, SemrushBot, TessaM, thequeensmum, Unoo, xAlice, YandexBot en 174 bezoekers