een beetje een domme vraag!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ringo_Star

Berichten: 557
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Rijssen

een beetje een domme vraag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 21:22

Ik heb een beetje een domme vraag.
Geloven julie in God?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:23

vragen stellen is niet dom........

en nee, ik geloof niet in god........
(ik geloof ik mezelf zeg maar... Haha! )

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:24

Domme vragen bestaan niet... Haha!

En nee... Ik geloof niet in god... Lips are sealed

*voorspelt een eindeloos durende discussie*

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:30

Ik geloof ook niet in 'de' God.
Misschien is er wel iets, maar God is een metafoor, evenals de bijbel.

edit; denk ik Haha!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:31

Vragen mag altijd.

Ik geloof niet in God

Jij wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:31

Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel Haha!

Ik geloof niet in god nee. Waarom niet? Dat zet ik hier liever niet neer, ik heb geen zin om wel gelovige tegen het zere been te schoppen.

Ringo_Star

Berichten: 557
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 21:33

Georgette schreef:
Vragen mag altijd.

Ik geloof niet in God

Jij wel?



ik weet het niet...
Ik geloof sommige dingen.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:48

ik ga eens origineel doen, ik geloof ook niet in god

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:58

ik geloof niet per direct in God nee, maar ja der zal vast wel iets gebeurt zijn rond het jaar 0.. anders zouden ze er toen niet zoveel ophef over hebben gemaakt dat mensen het nu nog weten. Toch?

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:02

Wat apart:Deze zelfde vraag werd mij gisteren door een 4 jarig meisje gesteld Knipoog,toen we gezellig samen in de partytent limonade zaten te drinken met z'n tweeen *LOL* Ik vroeg aan haar;En jij?Soms niet antwoordde ze Schijnheilig Ikzelf heb ook nog steed mijn twijfels.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:11

Ik vind het wel een goede vraag, alleen door dit soort vragen krijg je altijd van die eindeloze discussies zonder fatsoenlijke argumenten, omdat niemand het zeker kan weten. Ik geloof niet in God.
Ik geloof wel dat er een Jezus van Nazareth is geweest. Maar wanneer dat weet niemand, het jaar nul is in de middeleeuwen door de kerk bepaald, door terug te rekenen (en daar waren ze toen nog niet zo heel goed in). Ik geloof niet dat hij wonderen heeft verricht, maar wel dat hij een grote rol heeft gespeeld in de ontwikkeling van het conflict tussen de Joden en de Romeinen. Maar ik denk dat hij eerder uit was op een aards koninkrijk. Politiek gezien was het slim van hem om de messiaslegende te gebruiken (maar dat is weer een heel ander verhaal). Hebben de Joden hem dan niet verraden? Nee, en de schreeuwen om de dood van Jezus op het plein bij het Romeinse provinciehoofd (kan niet op zijn naam komen) dan. Degene die uiteindelijk vrijgelaten is (de moordenaar) heten ook Jezus (voornaam dan). Het kwam de Romeinen veel te goed uit om de "echte" Jezus te vermoorden. Daarbij is het verhaal zoals het is opgetekend in de bijbel pas eeuwen later opgeschreven, dus het is niet zo gek dat er bepaalde zaken niet kloppen (het is eerst door mondelinge overdracht doorgegeven), of dat zaken nogal geromantiseerd werden.
Ik kan hier echt nog pagina's over doorschrijven (je studeert niet voor niets geschiedenis), maar dit zijn een paar argumenten waardoor ik vooral geen geloof heb in de bijbel. Daarnaast heb ik gewoon het gevoel niet dat er een god bestaat, althans niet zoals de grote godsdiensten hem aan ons willen voorspiegelen.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:11

Nope en ben ook nog nooit in een kerk of wattan ook geweest...

Overigens: Ik heb wel respect voor de kerkgangers, zolang ze dat ook voor
mij hebben ,ook al ga ik niet naar de kerk!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:13

Ik geloof niet in God. Ik geloof wel dat er "iets" is, iets dat niemand van ons ooit al gezien heeft, en ook niemand ooit zal zien (ook niet overledenen ofzo).
Wél geloof ik dat er een Jezus bestaan heeft, en dat die een profeet was, predikte, en mensen genas, door óf gezond verstand, óf door het pure geloof van die mensen (ze geloven dat ze genezen zijn, en dat werkt dan ook, zoals placebo's?).

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:14

Eigenlijks niet nee.
Ik heb het ook niet van huisuit mee zeg maar.
Maar ik geloof wel in geesten enzo dat hier iets is het "hierna maals"...

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:23

Nee ik geloof niet in god. Er zal miss wel wat na de dood zijn, maar nee ik geloof er niet.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:23

Er is pas op discovery een programma geweest over de placebo werking van profeten. Daar kwam uit dat profeten waarschijnlijk wel mensen hebben genezen door het placebo effect. Dat schijnt namelijk heel sterk te zijn, sterker dan onze westerse geneeskunde.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:35

ik geloof niet in god, ik denk dat dit een verzinsel is, bij gebrek aan verklaringen.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:38

ik geloof wel dat er iest is, maar heb eigenlijk geen idee wat.
Las er een god bestaat vind ik wel dat het alleemaal word overdereven in die verhalen in de bijbel, verder met alle respct voor de mensen die ageloven wat er in de bijbel staat maar sommige dingen daarvan geloff ik echt gewoon niet.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:51

Zoals vele zeggen... Ik geloof niet in God. Maar dek wel dat er iets is.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:58

Kirsten schreef:
Zoals vele zeggen... Ik geloof niet in God. Maar dek wel dat er iets is.


IK ga hierin mee!

Maar wel in engeltjes, ik bene r namelijk zelf 1...... Schijnheilig Tong uitsteken Haha!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:01

Nee; Religie maakt meer kapot dan je lief is.

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:06

Nee, niet in de zin van er is een god die de wereld heeft gemaakt, adam en eva op de wereld heeft gezet, en iedereens leven beheerst, die wil worden geeërd (bidden, naar de kerk gaan etc.)

Maar wel dat er meer eens dan dit leven (hemel, reincarnatie wie zal het zeggen) en ik geloof er niet in dat een goede god aanbeden wil worden.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:07

Nee, ik geloof niet in god. Ik geloof ook niet dat er iets tussen hemel en aarde is.

Ik geloof wel in de wetenschap. Nerd En daar ben ik best tevreden mee.

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:12

Ik geloof ook niet in god (orgineel he Tong uitsteken ) ten minste niet zoals de bijbel je wil doen geloven
Daarvoor zijn er voor mij te veel dingen onduidelijk. Een simpel voobeeld is Allah, er zijn genoeg mensen die in hem geloven en er van overtuigd zijn dat hij heeft bestaan, maar die komt niet in "onze"bijbel voor. Hebben we die hoofdstukken verwijdert ofzo? En waar is "onze god"in hun islam gebleven??
En heel veel oorlogen gaan tenslotte over het geloof, nou als er 1 god is/was geweest was dat ook niet voorgekomen.

Ik ben niet echt gelovig opgevoed en daar hebben mijn ouders bewust voor gekozen. Mijn vader is nl helemaal niet gelovig opgevoed en mijn moeder juist heel streng (christelijk) Mijn vader vond/vind het achteraf jammer dat hij zo weinig van het geloof heeft meegekregen en dat hij dus niet "mee kon praten" over veel bijbelse dingen. Mijn moeder daarin tegen is dus wel heel streng gelovig opgevoed, elke zondag ochtend naar de kerk, daarna naar de zondag en 's avonds weer naar de kerk. Daardat ze zo streng gelovig is opgevoed is ze zich er tegen gaan verzetten en toen ze uit huis ging heeft ze nog vrij weinig met het geloof gedaan. Ze ging nog wel naar de kerk met kerstavond, pinksteren, pasen enz. Mijn ouders hebben dus samen bewust de keuze gemaakt om hun kinderen niet te dopen maar wel de algemene kennis van de bijbel mee te geven, we lazen niet uit de bijbel voor het eten en ik zat op een openbare basisschool maar ik moest wel naar de godsdienst lessen die gegeven hebben (ouders van leerlingen konden aan de leraren een brief geven waarin stond dat hun kind de godsdienst lessen niet hoefde te volgen) Ik moest wel mee naar de kerk met kerst en zo en ik heb zelfs nog 2 jaar bji het kerkkoor gezongen.
Mijn ouders hebben de keus dus aan mij en mijn broer en zussen over gelaten of we in god geloofde of niet.
Ik heb een periode gehad dat ik er niks van geloofde en het een"sprookje alla roodkapje is geweest dat over de hele wereld bekent is" Haha! Ik heb een jaar in de weekenden en tijdens de (zomer) vakantie op Urk gewerkt en gaf daar paardrijles, verzorgde de buitenritten en paarden op een manege van een op Urk Ik woonde toen met een urks meisje in een caravan en met haar en veel andere urkers heb ik het over het geloof gehad. Ik kon er heel goed en fijn met hun over praten en omdat mij veel dingen toch onduidelijk waren ben ik een paar keer met hun mee naar de kerk gegaan.
Ik weet nu voor mezelf dat ik het niet met alles eens ben dat in de bijbel staat maar dat er vast iets geweest of gebeurd is. Ik respecteer gelovige wel en je zult mij niet vaak g*dverdomme of j*zus horen roepen omdat ik dat gewoon nergens op vind slaan.
Maar ik vind wel dat gelovige erg raar op niet gelovige kunnen reageren, ik heb toen ik op urk werkte vaak geboeg gehoord, ooe heden yu ginne noar t hellevuur of dat ze heel raar tegen je deden.
Een ander voorbeeld is de biddag, ik geef/gaf ivm stage les op een gelovige (v)mbo <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=school&v=56">school en daar vroeg een leraar, geloof jij? ik nee maar ik respecteer het wel, leraar, ooh nou dan ben je morgen niet welkom want we hebben biddag en daar willen we geen niet-gelovige bij hebben.
Toen dacht ik ook.. Pardon???? volgens mij staat er ercht in de bijbel dat je elkaar moet respecteren en dan zeg je dus niet dat soort dingen

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:17

Ik geloof niet in een God zoals de kerk hem doet voordoen. Ik heb een geloof en dat is een niet bestaand geloof en dat is die van mezelf.. Denk dat God geen man is geweest, maar een lichtpuntje in jezelf, je onderbewuste..
Ben meer van het spirituele..iemand vroeg mij ooit bij welk geloof mijn geloof dan het beste zou passen, ben er nog over aan het nadenken, nu ik deze vraag weer zie staan, haha.