middelbare hotelschool fast track wie heeft er

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:25

4 jaar in 2 jaar ken ik niet. Een vriend van mij heeft na de havo het in 3 jaar gedaan, ikzelf heb het gewoon in 4 jaar gedaan, want ik had geen diploma van de middelbare school. Bloos
Persoonlijk denk ik dat alles in 2 jaar behoorlijk pittig is. Hoe lang moet je dan stage lopen en welke hotelschool doet dat?


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:44

ocihc schreef:
het is in zwolle op het deltion. Het is mbo speciaal voor havo en vwo 'ers. Je loopt in het tweede jaar 20 maanden stage.


20 maanden? Ik neem aan dat je weken bedoelt?


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:01

Ik heb het doorgelezen, maar ik vind het eerlijk gezegd nogal wat. Je moet dus 3 jaar stof in anderhalf jaar beheersen en je moet daarnaast ook nog een HBO-aansluitingsmodule behalen. Tja... het is opzich niet echt moeilijke stof, maar het is vrij veel leerwerk. Als je een makkelijke leerling bent en je bent 200% gemotiveerd, dan moet het wel lukken denk ik. Verder is mijn ervaring dat hotelscholen strenger zijn dan een gemiddelde MBO, je moet je wel gedragen, want anders kun je beter je spullen pakken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:59

Waarom ga je dan niet gelijk naar de hogere hotelschool? Dat lijkt me een rustigere opleiding dan eerst 2 jaar mbo fast track en daarna 2 jaar hbo.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:32

ocihc schreef:
ik heb geen zin meer in hbo weet ook niet of ik na het mbo nog hbo ga doen.


Maar waarom ga je dan niet MHS versneld doen ipv fast track?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 09:52

ocihc schreef:
Dit is mhs versneld.


Nee hoor, dan heb je niet goed gelezen.
Bij Fast Track wordt je voorbereid op de hoger hotelschool, bij MHS versneld doe je gewoon de MHS, maar dan in een kortere tijd. Als je niet zeker weet of je daarna de HHS wil doen, dan zou ik MHS versneld doen. De HHS heeft mij persoonlijk nooit getrokken, dat komt ook op door het slag mensen wat er op zit. Ik kom ze nog regelmatig tegen in het bedrijfsleven en het zijn over het algemeen niet de fijnste collega's. Bedrijven hebben vaak liever iemand die MHS heeft gedaan dan iemand die HHS heeft gedaan. Bij vacatures zie je vaak staan opleiding MHS/HHS, bijna nooit allleen HHS. Met MHS kun je dus evengoed aan de slag.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:01

Dat je bij Fast Track waarschijnlijk onnodig op je tenen moet lopen en bij versneld niet.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:42

ocihc schreef:
nou ik denk niet dat ik echt op me tenen hoef te lopen. Heb ook geen problemen met de theorie van het hbo haalde daar goede cijfers. Was dus bij de pabo (wat ik eerst deed) echt een kwestie van moeite hebben met de praktijk.


Ik bedoel meer dat de stof bij de Fast Track sneller afgeraffeld zal worden dan bij het versnelde traject.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:02

ocihc schreef:
aha maar hoe lang duurt de versnelde dan?


3 jaar dacht ik, kijk anders eens op de site van die school, daar staat veel info op.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: angrywolf, chanelle14, desi92, ellen05, Frieke84, ingvdh, Malissaa1, ogidni, Roosch, SamElisa, SentiBot en 58 bezoekers