Morgen naar het ziekenhuis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Morgen naar het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 12:42

Scheve mond
Nee ik ben niet zenuwachtig, voelt alleen maar beetje zo Bloos

Morgenochtend heb ik dus een afspraak bij de internist voor een darmonderzoek.
Een vervolg op een lang verhaal wat nu al 2 jaar duurt, en eigenlijk al sinds mijn 10e duurt.
Morgen hoop ik eindelijk te horen wat er met mijn darmen aan de hand is.
Er is een kans op Colitus Ulcerose (mijn oma heeft dat, familie van ziekte van Crohn), en eigenlijk hoop ik dat er wat concreets uitkomt waar iig ook wat aan te doen is, want de klachten zijn niet echt prettig (bloedverlies, slijmverlies, weeende buikpijn, obstipatie, spontaan 'onzindelijk' worden, onverklaarbare voedselvergiftigingen etc etc).

Nu ben ik in de voorbereiding van het onderzoek, water zonder brood Knipoog
Naja water en bouillon en laxeermiddelen.

Ik heb iig een aantal creatieve projectjes voor vandaag om mezelf te vermaken voor wat afleiding.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:44

Succes meid morgen ! En hoop voor je dat je nu eindelijk te horen krijgt wat er aan de hand is met je darmen Ach gut

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:46

Heel veel succes Ach gut
Hopelijk weet je na morgen meer Lachen

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:49

Succes meid! Ik hoop voor je dat ze kunnen vaststellen wat er scheelt. Dan heb je tenminste iets om op voort te werken. Hopenlijk is het niet al te ernstig!

Sterkte

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:57

zucht...
het ergste wat er bestaat..
nuchter zijn
ik wens je alvast veel succes en hoop dat er wat aan te doen is...
laat t wel ff weten he...

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:01

heel veel sterkte hopelijk vinden ze iets en valt het goed te genezen...

Succes!
liefs

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:02

Succes morgen dat is niet mis.
Ik heb een aantal weken geleden ook een onderzoek gehad een endoscopie gelukkig met een roesje. Ik werd onderzocht op coeliakie en er is een biopt genomen. Was om 3 uur aan de beurt en mocht de hele dag niets eten en drinken dat vond ik nog het ergste. Morgenmiddag om kwart voor 2 krijg ik de uitslag. Mijn zus heeft ook zo'n onderzoek gehad met laxeermiddelen die waren en vies en heel veel. Hele liters leken het wel van een soort drank.
Sterkte morgen meid Ach gut Ik hoop dat het bij jou meevalt.
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 07-07-04 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:03

Goh, deze klachten lijken erg veel op die van mijn vriend. Hij heeft verschillende darmonderzoeken gehad, geloof iets van 15 in totaal.. en dat was echt geen pretje.. al met al kwam er niets uit.. iedere keer antibiotica terwijl ze eigenlijk niets concreets konden zeggen.. weet je wat t al met al was? Een amalgaam vergiftiging.... toen heeft ie bij een speciale tandarts beetje voor beetje zijn amalgaamvullingen laten verwijderen en dan duurt t ongeveer tussen de 2 en 5 jaar voordat je van alle klachten af bent.. maar nu gaat t heel goed.. geen vage klachten meer....

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:06

Heel veel succes morgen!
Hopelijk kunnen ze je meer vertellen.

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:16

succes morgen!! ik hoop dat je erachter komt wat je nou mankeert en dat het niet te ernstig is Ach gut

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:34

Veel succes morgen, hoop dat het een en ander duidelijk voor je word.
Tip: als je bij google op koolhydraten kijkt, staat daar een link naar SCdieet. Ik weet de link niet zo uit mn hoofd, maar er staat daar veel over darmziektes, het is ook een forum. Wie weet heb je er wat aan.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:28

heel veel succes.
Hopen maar dat het meevlat, laat je wel ff weten hoe het verder met je gaat?

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:41

Veel succes..Hoop dat het meevalt! En dat ze idd nu eindelijk is iets kunnen vinden bij je!!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:29

Succes en sterkte morgen.
Hopenlijk heb je om een roesje gevraagd, dan stelt het niets voor en word je pas lekker wakkers als alles achter de rug is.
Dat laxeren is vreselijk.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 16:35

Bedankt allemaal!!

Ik heb niet om een roesje gevraagd, kwam pas vandaag achter die optie op het prikbord van de stichting.
Als het net zo is als dat mijn endeldarm werd onderzocht vind ik een roesje niet nodig. Ik hoop dat het meevalt, we zullen zien.

Intussen voel ik me vrij brak en zit ik aan allemaal lekkere dingen te denken Knipoog

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:38

Als je een colonscopie krijgt worden je dikke darmen en een stukje van je dunne darm onderzocht.
Eerder liet ik het ook zonder roesje doen maar de laatste keer heb ik toch maar om een roesje gevraagd. Ook omdat ik daarvoor nog een gastroscopie kreeg.
Het is anders dan alleen de endeldarm. Als je goed kunt ontspannen en je darmen niet te bochtig liggen valt het mee.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:40

Een kennis van mij heeft de ziekte van Crohn en ondertussen heeft ze een stoma. ze kan nog maar 1 X op de operatie tafel en dan is het afgelopen. Dan is het niet meer mogelijk nog meer darm weg te ahlen. Ik hoop dat het meevalt en je dat iig niet hebt. sterkte morgen.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:41

Llewella schreef:
Bedankt allemaal!!

Ik heb niet om een roesje gevraagd, kwam pas vandaag achter die optie op het prikbord van de stichting.
Als het net zo is als dat mijn endeldarm werd onderzocht vind ik een roesje niet nodig. Ik hoop dat het meevalt, we zullen zien.

Intussen voel ik me vrij brak en zit ik aan allemaal lekkere dingen te denken Knipoog

Alleen dat stukje endeldarm dat doet echt auw Verdrietig is niet fijn echt niet viel bijna flauw Bloos!
En moet je ook clean prep drinken Verward

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:35

Hey meid, veel sterkte morgen.

Kun je niet alsnog op een roesje vragen? Wordt je lekker Ziek van Haha!

Nou je laat ons wel even weten of alles goed gegaan is he.

Enne in alkmaar zit een mac'donalds hoor voor als je weer naar huis gaat

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:32

mmm ik vind roesjes de meest geweldige uitvinding Knipoog tijdens dit soort onderzoeken. Haha!

heb zelf crohn Boos! en ik vind die onderzoeken maar niets. toen ze mijn maag wilde controleren (via mijn mond met een (tuin Schijnheilig ) slang) ging er iets niet goed. Dus TRAUMA TRAUMA Tong uitsteken

maar de rest viel opzich wel mee. liever 1 keer per jaar zo'n slang in mijn achterste, dan crohn Knipoog ik vind het nu wel genoeg, wie meld zich aan om t over te nemen Clown

maar in elk geval, heel veel sterkte en mocht je vragen hebben; er bestaat een PB knop

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 19:58

Ik hoef geen clean prep te drinken gelukkig, ik hou niet zo van rare drankjes Knipoog
Ik heb wel 2 klysma's gekregen om toe te dienen vanavond en morgenochtend.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:01

Tip: neem een walkman mee als dat mag, kan je je focussen op de muziek..zeg ik heel dapper die dit onderzoek in februari heeft gecancelled wegens angst, haha.
Nogmaals succes!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 11:57

Nou ik heb het achter de rug, en ik ben intussen over mijn honger heen Knipoog

Het was niet fijn, ik had het minder erg verwacht, voornamelijk dat ze hoog de darm in ging was het heel onprettig.
De zuster ging toen op mijn buik drukken om het te verlichten omdat ik dat zelf niet kon.

Ik heb meegekeken en in het begin zag het er prima uit, ik zag het slijm wat ik dus ook steeds tegenkom bij het naar de wc gaan, maar dat was niet ernstig.
Langzamerhand kwamen er wat gebieden die wat rood waren, geirriteerd.
Toen het laatste gedeelte van de darm, en daar schrok ik wel van hoe het er uit zag, ik weet niet of het een fikse ontsteking was, maar zo zag het er voor mij wel uit, het laatste stuk van de darm is helemaal aangetast met ontsteking zweertjes etc.
Ik vroeg de arts of het kan zijn dat het al 1 1/2 jaar tot 2 jaar zo ontstoken is en dat kan goed alhoewel hij me dat niet kon verzekeren.
Wel is het chronisch ontstoken en lijkt het erop dat het een variant van Colitus ulcerose is, maar meer uitleg krijg ik de 22e, dan zijn ook de hapjes onderozhct die ze hebben genomen (ze hebben 3 weefselhapjes uit de dikke darm bij het ontstoken gebied genomen).
Door de ontsteking geven de zenuwen ook niet meer de goede signalen door, vandaar dat ik ineens onzindelijk kan worden of het gevoel heb dat ik moet en er komt niets. Het bloed komt dus bij de ontsteking vandaan.

Iig moet ik nu met medicijnen beginnen, en hopen dat dat nu wel goed gaat, want ik heb die medicijnen al eens van de huisarts gekregen maar die kon ik na 4 dagen niet meer binnenhouden, de arts zei dat ik het toch moet blijven proberen dus zal me best doen en hopen dat het wat opknapt daardoor.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:48

jeetje joh verveldend dat het onderzoek zo tegenviel. Dat je meedurfde te kijken joh. Nu maar duimen voor de 22e sterkte.
Ik zit ook met zenuwen krijg om 14.50 de uitslag van mijn onderzoeken brrr.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:54

Jeetje, dat zijn geen leuke dingen
Ik hoop voor je dat je de medicijnen binnenhoudt en dat ze aanslaan.
Beterschap Ach gut