Pretparkvraagjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Pretparkvraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 15:44

Pffft... aangezien een vakantie er echt niet in zit dit jaar krijg ik van mijn lieve mams iig een dagje pretpark kado zodat mijn bf en ik toch minstens 1 leuk dagje in de zomer kunnen 'doen' ... nou ben ik helemaal niet bekend met pretparken (ik ben een held op sokken waar het over de kop ga dingen betreft Haha!... waterrides vind ik trouwens wel erg leuk) dus ik zat me af te vragen of de efteling dan wellicht het park bij uitstek is waar Simon en ik ons kunnen vermaken... maar jullie raden het al, ik ben nog nooit in de efteling geweest! Dus wie kan mij vertellen welke attracies leuk zijn voor helden op sokken en welke andere parken eventueel nog geschikt zouden zijn voor een dagje lol. Het enige erg jammere aan de efteling is dat het zo ver weg is... kost ook weer een vermogen in treinkaartjes... Scheve mond

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:49

Je hebt zomertour, ik weet niet hoe duur 't. Maar 't is iig goedkoper dan gewoon Lachen

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:55

Efteling is echt heel leuk!

Ik ben gisteren nog gewees.t Ik ook ben geen held met over de kop gaan dingen, en daar is er maar 1 van. De Pyton. Ben er overigens wel in geweest, de eerste keer over de kop. 4x achter elkaar over de kop, binnen 3 minuten. Het was (gelukkig!!!) zo over Haha!

Verder heb je nog twee achtbanen. Eentje in het donker die vind ik wel gaaf (Vogel Rock) en een houte (Pegasus).
Verder een leuke wildwaterbaan aantracktie (Pirana), maar pas op: je kan er ERRUG nat uit komen! (zoals gisteren dus...)
Dan heb je nog een Schip, de Halve Mean. Moet je wel een beejte een goede buik voor hebben, brrr, vond het dood eng Tong uitsteken Zo'n schommel ding is het, die nogal tja, verticaal komt te staan tijdens het schommelen.

Dan heb je nog Villa Volta, een huis waar je in de waan komt dat je over de kop gaat (is niet zo) en natuurlijk de Droomvlucht, waar je in MOET gaan. Zo mooi! Gewoon een rustig ritje is dat.
Natuurlijk Carnaval Festival (rodeneuzentheater). Zit je in een karretje en kom je langs allemaal poppetjes, ook erg leuk.
Panda Droom - een 3d show, The Bob (bobslee) is ook wel leuk maar daar is het langste wachten vaak.

Fata Morgana, in een bootje rustig, ook erg leuk
Even zien... Nog wat andere rustige attrackies zoals bootjes, kano's, autotjes...
Monsieu Canibale = theekopjes (ronddraaien!!), een dolhofje.

EN natuurlijk het sprookjes bos! Dat vind ik altijd zo leuk, langs Kleinduimpje, Lange Jan, Assepoester, Sneeuwitje, Doornroosje... (Jeugdsentiment...) Langs de Kikkerkoning... Het laven land in, ook zo grappig Haha!

Ik vind de efteling echt heel leuk! Ben er al een aantal keer geweest, en je blijft je vermaken. Het dagje is zo om vindt ik. Wij hebben vrijwel alle attrackties in 1 dag kunnen doen. Het was dan ook lekker rustig (overigens ook op de site terug te vinden wat voor soort dagje ze verwachten: Rustig, te doen, megadruk).

Wel makkelijk te bereiken met de trein.
Met de trein naar 's Hertogenbosch, en daar bij de bussen is een speciaal efteling en land van ooit loket. Daar kun je ook gelijk je entree kopen, en een buskaartje voor heen en terug (iets van 5 euro is dat, of 7 strippen heen, en 7 strippen terug). Half uurtje met de bus ben je bij de efteling.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:56

Zomertoer is 69 euro voor 2 personen voor 3 dagen in een periode van 10 dagen. Haha!

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:56

Ow ja, nog 1 tip, ga als 't niet echt supermooi weer is, bewolkt, beetje regen. Dan is 't echt veeeeeeeeeeeel minder druk Lachen

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:58

Duinrell??? Daar zijn veel waterrides en een zwembad...

Maar Efteling is ook super leuk hoor

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:59

Duinrell vind ik weinig aan. Het zwembad gaat wel, maar vind ik ook niet geweldig.
De efteling blijft m'n favoriet.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:00

Is Duinrell niks? Dat zijn ook niet van die bizar enge dingen. Daar durf ik zelfs in (bijna) alles. En als je wilt kun je ook nog zwemmen in het tiki bad daar. (wij hadden dat niet gedaan maar er zit 2 uur gratis bij je toegangskaartje voor duinrell dacht ik). enne Duinrell is ook nog een stuk dichterbij voor je! En met OV te bereiken.

Goldy_lover
Berichten: 20
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Easterbierrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:05

Als ik jou was zou ik naar het land van ooit gaan
het lijkt me daar echt cool
Ik ga er wel heen dit jaar Cool
Maar zou wel een fototoestel mee nemen Cheese!

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:45

Ik zou naar Bobbejaanland gaan!! Hoop leuke dingen ook mbt. 'waterrides'!!

Maar de efteling is ook leuk hoor!!

Leo

Berichten: 50116
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:55

De efteling Lovers

Goede herineringen aan

Eerste The Bob; 50 minuten gewacht.. Scheve mond Maar wel heel gaaf!
Piranha; erg lachen, maar je wordt goed nat Haha! (Gelukkig dook ik op tijd weg en kreeg LorMir de volle laag }> )
Pyton; geweldig!! Zelf twee keer ingeweest, niet de gaafste rollercoaster in NL, maar wel erg geweldig!
Die schommelboot.. Haha! Geweldig ding; talloze keren ingeweest. Wel sterke maag nodig
De VogelRock.. werd ziek in de rij (donker en afgesloten, kan ik niet tegen...) dus daar heb ik met dichtgeknepen ogen ingezeten.. Tong uitsteken
Fata Morgana en Droomvlucht; zeker leuk
Dat ding wat heel hoog de lucht in gaat was eng Scheve mond (Hoogtevrees)

En nog vééél meer Haha! De efteling is gewoon super Helaas is 1 dagje erg kort Verdrietig

Six Flags vond ik ook er gaaf, maarja, als je niet zo'n waaghals bent... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:58

Efteling is super meis!!! Is echt heel erg leuk. Er zijn bijna geen anti-held-op-sokken attracties Knipoog
Ik zal je wel even wat fotootjes van ons mailen van de efteling

Leo

Berichten: 50116
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:59

Een paar efteling foto's in m'n profiel Vork
Al zie je daar maar weinig van het park zelf Scheve mond

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:11

sixflags is super cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:15

chagrijntje"]
sixflags is super cool
[/quote]


[quote="vikki schreef:
ik ben een held op sokken waar het over de kop ga dingen betreft


Dus Sixflags lijkt me geen leuke keuze.

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:17

emz.. sorry.. neej dat is zo.. dan maar **ponyparkslagharen Tong uitsteken:P*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:04

chagrijntje schreef:
emz.. sorry.. neej dat is zo.. dan maar **ponyparkslagharen Tong uitsteken:P*


Hihihi ook een oplossing inderdaad hehe

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:24

De efteling, droomvlucht *zwijmel*
www.efteling.nl heb je daar al gekeken (denk t wel) dan krijg je een goede indruk van het park.
Efteling is ook een prima park voor helden op sokken Knipoog

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:31

Ik kan mezelf pretparkexpert noemen iedere zomer ga ik daar met mijn werk naartoe.(Internaat)
Sixflaggs als je van achtbanen houdt
Efteling mooi park veel te doen ook als je geen held bent.
Duinrel
Drievliet

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:33

Wat lief van je madre..
Je bent nog nooit in de Efteling geweest? Nou dan is dat een echte aanrader. Niet een park met allemaal over de kopdingen, dus genoeg andere attracties en bezienswaardigheden.

Sixflags is een afrader, want geloof dat echt werkelijk alles dar slingerd en in de rondte gaat, hihi.

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:36

Sixflags vind ik zeker geen afrader. Dat is gewoon voor iedereen verschillend. Ligt eraan of je in achtbanen durft.

Efteling is heel erg leuk. Zeker als je een held op sokken bent Tong uitsteken
Bobbejaanland is ook echt een aanrader. Je hebt er ook vanalles dus vervelen zul je je zeker niet doen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 22:44

Bedankt voor de reacties allemaal... naast het feit dat ik een held op sokken ben weegt mijn zwakke maag eigenlijk nog iets zwaarder mee Haha! Ik kan al niet in de spin op de kermis zonder de rest van de dag kotsmisselijk te zijn... de efteling klinkt dus wel leuk, jammer dat het zo uit de buurt is, maar ach... zo'n zomerkaart is misschien wel een leuk idee. De waterattracties, droomvlucht en villavolta klinken iig wel leuk (bij villavolta kan ik immers mijn ogen dicht doen als mijn maagje de illusie niet kan verdragen Haha! ) . Bobbejaanland ken ik trouwens helemaal niet en van Duinrell en ponypark Slagharen kan ik me niks herinneren. Hmmm, misschien maar eens op google kijken of ik wat sits kan vinden. Maar tot nog toe neig ik erg naar de efteling. Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:55

Efteling en Duinrell zijn leuk, zelfs voor mij Haha!
Held op sokken met zwakke maag idd, villa volta heb ik overleefd, droomvlucht ook, sprookjesbos past het beste bij mij.

Duinrell is ook lekker, allemaal kleine tentjes, echt leuk en natuurlijk lekker zwemmen.

Land van ooit vind ik een echte afrader, boven alles is dit vooral saai, serieus.
Zelfs voor iemand die het lekker vind om in de bossen te wandelen en paarden tegen te komen vind zelfs ik de entreeprijs veelste hoog vergelijken met wat je er kan.
Daarbij dat het in het hele park zo'n troep is dat de wespen je om de oren vliegen.
Kinderne zijn er zogezegt de baas...ik snap meteen waarom we moeten luisteren naar onze ouders Haha!

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:58

Ik zou toch wel de Efteling nemen dan. In bobbejaanland staan veel dingen waar jij toch wel kotsmisselijk in wordt Tong uitsteken

In de efteling heb je heel veel mooie dingen zonder dat je er van hoeft te kotsen Tong uitsteken

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 00:23

ik ben een echte 8baan fanaat, maar in de villavolta in de efteling wordt ik dus echt kotsmisselijk.... dat komt omdat je ogen iets anders registeren dan je lichaam en dat zorgt ervoor dat je misselijk wordt... althans bij mij dan.. Haha! Anyway... ik zou echt zwaar overwegen om naar een pretpark te gaan als de scholen weer zijn begonnen... 3 uur wachten voor een attractie is echt een wast of time... sonde van je geld.

Ohja, land van ooit... daar ben ik zovaak naartoe geweest met schoolreisje en ik vind er echt helemaal niks aan... sorry, voor kleine kinderen is het misschien geweldig.

Als je echt iets moois wil zien... dat vind ik dan... moet je naar euro disney... ik weet het... waar heb ik het over... maar dat is echt iets wat je nooit meer zal vergeten... ben al vaak geweest en kan niet wachten om weer te gaan... machtig gewoon!