solliciteren voor stage

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

solliciteren voor stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 15:19

Wat zou jij doen?
Gewoon langsgaan zonder afspraak met al je papieren ed ed. En dan daar vragen voor de stage en je papieren/sollicitatie brief afgeven.

Of

Bellen voor een afspraak om langs te komen.

Of

Gewoon een brief sturen (en evt een paar dagen later zelf bellen)

Wat zou het beste effect hebben of het beste overkomen? Op welke manier maak je de meeste kans aangenomen te worden?

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:34

Ik zou gwoon een nette brief maken en na een aantal dagen een telefoontje.

succes

gr

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:39

Ik zou ook een nette brief sturen en eventueel later bellen.
Om gewoon langs te gaan vind ik een beetje raar staan, en mssn is er niemand op dat moment die je kan helpen.
Bellen voor een afspraak kan ook, maar als je vooraf een brief hebt gestuurd hebben ze al wat meer informatie Haha!
suc6!!

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:02

ik zou ook een nette brief sturen en daarna bellen of je brief goed is aangekomen!
Zo ben ik ook aan mijn stage gekomen!

Suuces!!

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:14

Eerst bellen of ze uberhaupt wel stagiares aannemen, dan kan je direct de naam noteren van degene aan wie je je brief moet adresseren, vervolgens een brief/email sturen. Na een week van nog geen reactie kan je dan alsnog bellen voor een reactie. Zomaar langs gaan wordt vaak niet gewaardeerd, men heeft geen tijd etc. etc.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:22

Ik heb het gedaan zoals Kaat18 het heeft omschreven

En, ik kon gelukkig mijn cv+brief mailen, en toen werd ik al de volgende dag gebeld voor een gesprek ed. Vork

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:23

Ik ga altijd gewoon eerst een keertje gewoon kijken op het bedrijf, als het me wat lijkt, dan vraag ik of ze stagiaires kunnen gebruiken. En zo ja, dan maak ik een afspraak om de papieren in orde te maken.

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:57

als ik op zoek ben naar een stage plek, bel ik altijd het bedrijf op om te vragen of ze voor die periode nog een stagiaire kunnen gebruiken. En als ze dan iemand nodig hebben maak ik dan gelijk een afspraak om langs te gaan, en om alles te bespreken en als ik mijn papieren dan heb gekregen van school maak ik nog een afspraak via de telefoon om dan mijn papieren te laten tekenen. Heb nu al 6 stage's gelopen en ben bij alle 6 zo aan mijn stageplek gekomen.

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:46

Ik zou er gewoon even heen bellen en dan een afspraak maken of je een keertje langs mag komen om te kijken of het jouw en hun bevalt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:07

Eerst bellen of ze stagiaires aannemen en nog plek hebben, dan vragen naar wie je de sollicitatiebrief kunt sturen. Vervolgens gewoon afwachten. Ik hou er niet van als mensen gelijk 2 dagen later aan de foon hangen, dan voel ik me gelijk opgefokt.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:10

2 manieren kunnen beide goed:

Eerst bellen of ze nog wel stagiaires willen en dan evt. een brief/cv sturen of
Eerst een brief sturen en dan na bellen (zoals ik bij sommig heb gedaan).

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:21

Ligt eraan wat voor bedrijf het is. Als je bv bij een manege of een dierenpension stage zou willen open zou ik langsgaan. Op een kantoor of een groot bedrijf, zou ik een brief sturen.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:24

Voordat ik dit stageadres had, heb ik met ongeveer 50 bedrijven contact gehad. Eerst begon het met een brief, later ben ik eerst gaan bellen of ze wel stagiaires aannemen en heb vervolgens een brief gestuurd. Wanneer ik geen reactie kreeg binnen een week, belde ik met de vraag of mijn brief goed was aangekomen.

Op naar de volgende 50 ( mijn volgende stage).

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:44

spokie79 schreef:
Ligt eraan wat voor bedrijf het is. Als je bv bij een manege of een dierenpension stage zou willen open zou ik langsgaan. Op een kantoor of een groot bedrijf, zou ik een brief sturen.

ben ik het helemaal mee eens. In mijn geval zou ik het erg waarderen als iemand bij me op stal langs zou komen en het me op de man af vragen. Je hebt dan heel snel een idee of zo iemand bij het bedrijf past. Ik zou het erg waarderen als ze de moeite namen om in real life contact met me te zoeken. Zou heb ik het overigens ook gedaan enkele jaren geleden bij COBY VAN BAALEN. En ik mocht meteen komen, leuk he OK dan!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:53

Ik zou bellen of langsgaan.

Als je belt, je vraag voor leggen en dan eventueel een afspraak maken om langs te komen.
Of gewoon langsgaan, zeggen dat je een vraag hebt over een stageplek en wie je daarvoor moet hebben.
Is diegeen er, dan kun je het meteen aan diegeen voorleggen, is hij/zij er niet, vragen wanneer hij/zij er wel is en dan weer langsgaan.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 19:58

Het is voor een advocatenkantoor of rechts en wetswinkel.
Ik denk dat ik eerst maar gewoon een brief ga sturen naar de verschillende bedrijven die mij het meeste aanspreken.
Iig bedankt voor de tips! OK dan!