tunesië...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 00:15

euhm, ik ben ook in tunesië geweest. en ik zou persoonlijk niet maar monastir gaan. daar zit o.a het vliegveld ook. niet echt mooie plaats. ga liver iets verder naar beneden. daar is het mooier en rustiger en schoner.

wij zaten in Port-el-Khantaoui super daar! rustig, maar heel gezellig, schitterend strand, mooi gezellig haventje met leuke terassjes.



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:28

Oh, ja als je de kans krijgt om naar Douz en Kairouhan te gaan moet je dat zeker doen!!! Echt schitterend!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:23

lonneke schreef:
ik ben er ook geweest. ik zat in sousse. het was er heel mooi maar als vrouw zijnde moet je er erg oppassen voor de mannelijke bevolking daar. verder is het niet echt gezellig uitgaan en weinig terrasjes maar t strand was erg mooi. veel plezier.



Hier ben ik het niet mee eens, toen ik daar was had ik nog lang blond haar. Ja tuurlijk je krijgt aandacht, maar oppassen nee hoor.
Ik heb niks vervelends meegemaakt daar, vond de bevolking juist warm en erg gastvrij!
Je moet alleen wel respect tonen voor hun cultuur, dus niet te uitdagend gekleed gaan in bepaalde steden ( kairouhan ). En als ze je vragen je knieën en armen te bedekken dit ook gewoon doen.

Maar verder, tja sommigen zijn wat opdringerig, maar goed dit heb je ook in Griekenland, Italië , Spanje en Portugal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:11

Als excursies kan ik je een paar dingen aanraden. Douz (sahara) Kairouhan en Tozeur. Ook de zoutmeren zijn mooi, maar hoe die heetten weet ik zo niet meer.
Heel veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:59

favorietje schreef:
oke, zijn die excursies duur? in een boekje stond dat je de dinar niet mag in en uit voeren, weet jij hoe dat dan zit????


Ik weet niet hoe je gaat, last minute of met een reis-organisatie.
Wij zaten er met Arke geloof ik, dus voor ons werd alles perfect geregeld. De excursies waren niet erg duur, allen die naar de sahara was prijzig, maar dan was je ook 3 dagen onderweg. Maar dat is wel een unieke ervaring!!!!

Dat met de dinar klopt volgens mij wel. Maar goed, het is niet zo moeilijk om het daar kwijt te raken, ga bijv naar de zgn. ' kamelenmarkt" (plaatselijke markt) en je vind genoeg om je geld aan uit te geven! Niet duur, en vergeet niet om af te dingen! ( hoop alleen niet dat je al te kleinzerig bent, ze gaan wat anders om met de dieren dan wij, ik kan er wel tegen dus ik had er geen problemen mee)
Maar verder vind je er schitternde sieraden, tassen, schoenen, aardewerk etc etc!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:45

Ja je moet gewoon wisselen volgens mij, wij hadden traveler cheques, dus dat werd gewisseld bij de bank.

Maar ik heb er een topvakantie gehad hoor! Wer waren er 2 weken, en het was echt practig!
Je kunt de sieraden zo duur maken als je zelf wilt, je moet gewoon durven afdinge, anders betaal je té veel.
Niet dat het dan erg duur is, maar het is gewoon zonde. En het is normaal om af te dingen daar.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: abbij, alicegohome, Amigodance8, Anoukjuuuhh, Astrid_Brann, Bontfire, Carowl, Century, Charat, DieL_Zor, Dieselpaard, EmptyWords, Frummel01, GoogleAdsense, IASCrawler, Iepoetjuh, manonutjuh, noviceh, Paardennamen, Poekkie, Rupser, SandraWierda, savieralover, secricible, SemrushBot, soesie, YandexBot en 60 bezoekers