ID-kaart kwijt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

ID-kaart kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 13:41

Ik zit hier nu even stevig te balen, ben zaterdag naar normaal Bloos geweest en ik had mijn ID-kaart mee, om te bewijzen dat ik wel oud genoeg was Tong uitsteken
Dus heel de avond netjes me ID-kaart in me broek, en ik kom thuis {en ik weet zeker dat ik hem nog had toen ik uit de auto stapte} en ik rol mijn bed in.
Wil de volgende dag mijn ID-kaart pakken ID-kaart weg Boos! overal gezocht en natuurlijk niet gevonden.
Dus weet iemand hoeveel het kost om een nieuwe aantevragen, hoe lang dat duurt enz enz. Scheve mond

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:47

Volgens mij moet je dan naar de politie om de vermissing aan te geven. Dan krijg je een bewijsje mee en daarmee kun je dan je nieuwe ID-kaart ophalen. Mijn vriend had het ook, en het koste hem iets van 35 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:17

Bij veel gemeenten moet je op het gemeentehuis ook nog een vermissingsraport laten opmaken, buiten je aangifte bij de politie.
Hier in de gemeente kost een vermissingsraport 35 euro en dan nog eens het geld voor je ID-kaart erbij.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 14:20

neeee dat wordt een vet dure bedoeling
*gaat nog een keer goed zoeken Tong uitsteken*

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:24

de prijs van een ID kaart hangt af van je gemeente. In de ene plaats is het duurder dan in de andere (raar maar waar...)

Succes met zoeken!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:40

Viel mij erg mee, destijds (oude type nog, inmiddels zijn ze duurder). Was het 35 euro voor de kaart, en nog een paar euri voor de aangifte (van vermissing/diefstal). Stelt niks voor, maar zónder die verklaring kun je dus geen nieuwe halen. Die van mij was zo verrot dat ik 'm zelf had weggemikt, me niet realiserend dat het dus een stuk papier van 'De Staat' was. Bloos! naja, ik naar het gemeentehuis voor een paspoort. Vroeg de muts (was wel een lieve muts hoor, maar alle vrouwen zijn mutsen bij mij Tong uitsteken ) of ze dan mijn ID kaart mocht. Dus ik: ???? Verward Ehm? ID-kaart? Ja, die heb je toen en toen afgehaald en je kunt óf een ID of een paspoort. OOOOOOOH. En wat als ik 'm niet heb? Nou ja, aangifte doen dus Scheve mond Ik weet eerlijk gezegd niet meer of ik daar voor moest betalen, dat kan ik me niet meer herinneren.
Met aangifte papiertje naar gemeente terug, kreeg ik zo een paspoort. Inmiddels zijn de tarieven wel omhoog, maar hoogstwaarschijnlijk kun je die wel op de site van je gemeente vinden. Die van mij heeft ze daar iig staan. Je moet wel langs om je te kunnen identificeren (rijbewijs?) en dan kun je een week later je nieuwe kaart ophalen Knipoog
Succes!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:41

Sorane schreef:
Bij veel gemeenten moet je op het gemeentehuis ook nog een vermissingsraport laten opmaken, buiten je aangifte bij de politie.
Hier in de gemeente kost een vermissingsraport 35 euro en dan nog eens het geld voor je ID-kaart erbij.

Dat bedoelde ik eigenlijk Tong uitsteken