Weer eens op de weegschaal gestaan.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Weer eens op de weegschaal gestaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-02 22:37

Is echt niet best dus. Met kleren aan(rijbroek, t-shirt, trui en ondergoed) 40,2 kg. Ik ben 17 en 1.61m. Ik kan echt niet aan komen.
Ik kan eten wat ik wil maar ik word niet zwaarder. Ik heb van de zomer ong 44 kg gewogen maar toen kreeg ik dat ongeluk met Dientje. Ik ben toen in het ziekenhuis in de eerste 3 dagen afgevallen tot 39, nog wat. En heb daarna nog 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en weinig gegeten(was echt Misselijk ).
Ik voel me er wel goed bij, ben gewoon gezond en eet ook gewoon.
Iemand tips om wat aan te komen?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 23:02

Heel veel op je kont zitten Knipoog

Ik heb deze tip gekregen toen ik dikker wilde worden: Als je genoeg hebt gegeten van wat je normaal eet, schep je nog eens een keer een kwart (of de helft) op.
Dit is niet echt zo fijn af en toe, want soms zit je dan gewoon echt vol. Maar het werkt wel.

Ik heb zelf de laatste tijd niet meer het probleem dat ik te dun ben, al zeggen sommige mensen van wel. Ik weeg op het moment 58 kilo bij een lengte van 174,5 cm en dat vind ik eigenlijk wel een ideaal gewicht. En dat is er gewoon helemaal vanzelf bijgekomen. Erg handig dus, nu alleen nog zorgen dat ik niet te zwaar wordt (maar dat zal nog wel een tijdje duren)

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 23:07

Niet drie keer per dag eten maar wel 6 keer per dag.Volle melkprodukten en echte boter op je brood. Je moet trouwens wel gezond blijven eten.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 00:23

assie schreef:
Ik heb zelf de laatste tijd niet meer het probleem dat ik te dun ben, al zeggen sommige mensen van wel. Ik weeg op het moment 58 kilo bij een lengte van 174,5 cm en dat vind ik eigenlijk wel een ideaal gewicht.


Volgens mij heb je dan ondergewicht.
Ik dacht dat 63 kilo ideaal gewicht is voor die lengte?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 00:25

je eten verdelen over kleinere proties Lachen werkt bij een paard ook dus....

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 08:00

Nutricia heeft verschillende producten die erg goed werken. Verschillende soorten pakjes met drinken die je makkelijk mee kan nemen. (net pakjes chocomel)
Nutridrink is er in heel veel smaken, o.a. aardbei, chocomel en banaan. Ensini is meer een soort vruchtensap, ook in verschillende smaken, cassis is wel lekker.

Gewoon naast je normale eten een paar pakjes per dag hiervan drinken werkt heel erg goed. Het is zelfs te gebruiken i.p.v. gewone voeding.

In de meeste gevallen wordt het ook vergoed door de verzekering, moet je even bij de huisarts informeren.

Maar het werkt echt goed, ik ben er binnen een half jaar 10 kilo mee aangekomen. (ben er nu maar mee gestopt Knipoog )

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 09:47

Als jij je er verder goed bij voelt maakt het niets uit hoor. Zelf woog ik ook zoiets toen ik 17 was (ben 1,60).
Ik ben toen een keer goed ziek geweest (zat op de grens van pfeiffer) en toen ben ik ontzettend afgevallen. Toen ik weer wat beter werd kwam ik ook niet gauw aan maar geleidelijk kwam er toch telkens weer wat bij en uiteindelijk woog ik zeker vier/vijf kilo meer dan voor ik ziek was geworden.

Dit gebeurde niet in twee weken of zo maar geleidelijk kwam ik toch wat aan.
Sinds ik 18/19 ben geweest ben ik ook geleidelijk wat aangekomen. Andere levenstijl enz. denk ik.
Weeg nu rond de 53 tot 55 kilo en daar ben ik wel tevreden mee.

Je zult waarschijnlijk dus vanzelf wel wat aankomen als je ouder wordt.
Ik kan me nu niet meer voorstellen dat ik zo weinig woog toen ik 17 was....

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 10:44

pfff ik heb hetzelfde probleem als jou, iets minder misschien, maar ik ben 15 en 1.63 en ik weeg 43 kg.
maar wat ik ook doe, ik eet de hele dag door Haha! en ik eet vrij goed al zeg ik het zelf Haha! maarja ik kom ook niet aan, ben ik ziek geweest in een paar dagen val ik zo 2 kg. af hoor!

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 10:49

Jullie rijden gewoon allemaal te veel paard Haha! Ik rijd nooit en weeg bijna 60 kg en ben 1.70.....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 11:13

*zucht* hiervan word ik toch zo jaloers }> , het probleem van "te weinig" zou ik ook graag willen hebben Scheve mond , ik "sleep" zeker 15 kg TEVEEL mee, wie het hebben wil... ik kom het wel voorbij brengen hoor! (jullie mogen het ook eerlijk verdelen *LOL* !)

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 14:29

ohhh, geef het maar plz aan mij sterre!
Ik ben ook zwaar in ondergwicht, kom ook o.a door het ziekenhuis
het eten is daar niet te vreten,sorry Frusty Misselijk
ik ben in een week ook iets van 3/4/5 kilo afgevallen Boos!
en ik moet juist wat erbij hebben Boos!
ik ben 13,volgende week 14,ben 1.77m lang, en weeg 51kg.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 14:44

Hmm, dat aankomen moet wel lukken. Eet maar de volgende dingen:

1) Pizza met extra kaas Vingers aflikken
2) Friet met veel mayonaise Vingers aflikken
3) Stamppot maken met echte boter en een goeie rookworst Vingers aflikken
4) Regelmatig een hambotje Vork
5) 's ochtends eieren met vet spek Vingers aflikken
6) Veel spaghetti. Saus aanmaken met echte room, yummie Vork
7) Boterkoekjes, Gebak! Slagroomtaart ! Vork Vingers aflikken Vork
8) Erwtensoep of een stevige bonensoep Vork
9) Bier gaan drinken (werkt goed, wel met mate!)
10) Nooit margarine gebruiken, alleen echte boter. Niks light nemen.

Hmm.. mag ik met je ruilen? Schijnheilig

Serieus: het eten hierboven is natuurlijk niet allemaal echt even gezond. Zorg voor balans in je eten. Regel je vitamines, mineralen en vezels. Eet niet alleen vet, zorg ook voor eiwitten. Combineren kan echter goed. Eet salade met een roomsaus; doe echte boter op je bruinbrood (Niet zo Hollands zuinig, op zijn minst 2 millimeter!) Blijf bewegen.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 20:28

Hmm...ik eet echt vel, ben aan de dunne kant maar de meeste vinden het niet té, veel mensen zijn jaloers op m'n figuur Haha! Ik ben 1.78m en weeg 56 kilo, mijn vriendinnen die iets kleiner zijn wegen evenveel...is dat echt zo weinig? Nou zijn we nog in de groei(neeeee,geen lengte, alleen breedte hoop ik), kom al veel aan, ben immers 'pas' 16, maar ondergewicht?

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 22:15

die die kilo's die je te weinig heb mag je wel bij mij komen lenen ik moet er minstens 10 vanaf. echt erg... Boos!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 22:30

Ik eet al beschuitjes suiker Vork Heerlijk maar dat vinden mijn ouders niet goed. Moet gewoon brood of Brinta eten. Dan maar Brinta, vind ik lekkerder. En loop ook de hele dag door fruit en sultana's te eten. En 's avonds meestal crackers met allerlei soorten kaas(met mijn ouders mee) of chips. En nog van alles wat ik hier vergeet op te schijven(koekjes, repen, naar de Mac of snack enzo).
Ik maak me er niet te druk om maar ik erger me er wel aan. Loopt iemand(die even groot is als ik) te zeuren dat ze dun en licht is. Maar die is dan 55 kg. Dan kom ik als veertje er aan. Vind Dennis niet erg hoor maar daar doe ik het toch echt niet voor.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 22:33

Ik eet al beschuitjes suiker Vork Heerlijk maar dat vinden mijn ouders niet goed. Moet gewoon brood of Brinta eten. Dan maar Brinta, vind ik lekkerder. En loop ook de hele dag door fruit en sultana's te eten. En 's avonds meestal crackers met allerlei soorten kaas(met mijn ouders mee) of chips. En nog van alles wat ik hier vergeet op te schijven(koekjes, repen, naar de Mac of snack enzo).
Ik maak me er niet te druk om maar ik erger me er wel aan. Loopt iemand(die even groot is als ik) te zeuren dat ze dun en licht is. Maar die is dan 55 kg. Dan kom ik als veertje er aan. Vind Dennis niet erg hoor maar daar doe ik het toch echt niet voor.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 22:50

orri"]
[quote="assie schreef:
Ik heb zelf de laatste tijd niet meer het probleem dat ik te dun ben, al zeggen sommige mensen van wel. Ik weeg op het moment 58 kilo bij een lengte van 174,5 cm en dat vind ik eigenlijk wel een ideaal gewicht.


Volgens mij heb je dan ondergewicht.
Ik dacht dat 63 kilo ideaal gewicht is voor die lengte?
[/quote]
Ow, dan ga ik toch maar nog eens wat meer aankomen denk ik Haha! . Om eerlijk te zijn houd ik me helemaal niet bezig met mijn gewicht. Ik ren wat rond op de boerderij, fiets als een gek naar school en eet vanalles en nog wat. Als mijn maag maar vol zit vind ik het best. Ben nogal lui wat dat betreft Bloos

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 22:58

ik ben 1.72m en weeg 52 kilo, maar mijn botten steken uit en dat vind ik niet leuk!!! maar ik vreet me te pleures, vooral snoep, maar ik kom maar geen grammetje aan!!! super irritant!! ik wil zo graag aankomen!!! ik atletiek op maandag en op donderdag en zwem op dinsdag en zondag

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 23:00

Dennis"]
Ik eet al beschuitjes suiker Vork
[/quote]

Jaaa da's lekker he Haha!
Ik ben 1.72 en weeg 46 kg (in groep acht woog ik zelfs 32 kg, en was ik 1.62)

[quote="orri schreef:
Ik dacht dat 63 kilo ideaal gewicht is voor die lengte?

Aangezien ik maar 2 / 2,5 van die lengte afzit.. pf.. moet ik toch nog meer firetjes gaan eten! Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 02:27

Ik eet ook heel veel maar ik vind mezelf toch nog iets te dun, kilotje of 2 mag er toch minstens wel bij, het liefst als spieren maar als vet mag ook Tong uitsteken.
Ik eet ook heel veel op een dag, het meeste is snoep maarja...vandaag ook nog een hele zak doritos op en winegums en vanalles en nog wat maar ik kom nog niet aan....

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 09:03

Als ik jou was zou ik toch niet mijn eetpatroon drastisch gaan veranderen door continue veel meer te eten. Toen ik 15 was, woog ik 56 kilo en was ik 1.80 lang. Ik kreeg ook altijd opmerkingen naar mijn hoofd dat ik te licht en te dun was. En ik kon alles eten wat ik maar wilde en kwam niet aan. Maar, zoals mijn moeder toen al zei, als je iets ouder wordt (jaar of 21) komen de kilo's er wel aan hoor! Toen ik een jaar of 21 was vloog mijn gewicht om onverklaarbare redenen omhoog tot 68 kilo en dat weeg ik nog steeds.

Als je gezond bent, moet je er niet teveel aan doen en tevreden zijn met wie je bent! Party!!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 09:42

Het ligt er maar net aan hoe je je voelt.
Ik woog met 10 kilo minder echt niet dramatisch weinig (46 kilo bij 1.65m), mijn lichaam vond van wel...
Nu met 10 kilo erbij kan ik tenminste weer wat doen i.p.v. alleen op de bank liggen.
Je merkt het vanzelf als je echt te weinig weegt.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 10:23

Munji schreef:
Toen ik 15 was, woog ik 56 kilo en was ik 1.80 lang. Ik kreeg ook altijd opmerkingen naar mijn hoofd dat ik te licht en te dun was. En ik kon alles eten wat ik maar wilde en kwam niet aan.


Bloos Dan ben ik ook wel te licht. Ik ben 14, en zo'n 1.77 en ik weeg 50 kg? Ik eet ook de hele dag door (al zal 'k nu wel wat afgevallen zijn door die beugel Boos! ) en ik kom niks aan...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 10:49

Mijn vriendin is tijdens haar ziekte ook heel erg afgevallen. Zij moest dus ook flink eten om aan te zetten. Wat zij via de artsen kreeg was een soort van astronautenvoeding (een drankje) wat zij naast haar normale eten ook moest innemen. Dat heeft bij haar vrij goed geholpen...