na 1,5 week rijbewijs alweer kwijt!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

na 1,5 week rijbewijs alweer kwijt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 19:16

Ik hoor net dat een kennis van mij, een jongen van 19 jaar, na 1,5 week zijn rijbewijs alweer kwijt is geraakt!
Hij was bij een vriend en ze gingen even een filmpje huren, werd hij onderweg aangehouden en bleek dat hij dus teveel gedronken had! Rijbewijs ingenomen. (terecht hoor daar niet van! )

Nu vroeg ik me af of je dan geschorst wordt of dat je hem opnieuw kan halen?

P.S: wat een dombo zeg Boos!

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:24

ik denk dat ie hem opnieuw op moet halen... Maar ik hoop dat ze hem houden... Levensgevaarlijk zulke mensen op de weg...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:25

geschorst en een rijvaardigheidstest toen, en een speciaal alcohol-programma bij het CBR volgen

bij een 2e keer is ie het wel meteen kwijt

t staat ergens in mn theorieboek geloof ik(heb mn rijbewijs 3,5 week geleden gehaald Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:25

Waarschijnlijk krijgt hij voor een bepaalde periode een ontzegging van de rijbevoegdheid. Lengte van die tijd afhankelijk van bv zijn strafblad en ernst van de zaak.
Daarna krijgt hij z'n rijbewijs (helaas) gewoon weer terug.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:38

ja ik ken ook iemand die dat heeft (te hard gereden)
Hij mag hem over een tijdje weer ophalen en een dikke boete krijgt hij!!
eigen schuld

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:47

Dat ze hem maar eventjes zonder rijbewijs laten zitten... Pas je rijbewijs hebben en dan al niet verantwoordelijk genoeg zijn om niet te drinken als je moet rijden, zegt genoeg over de verdere 'autocarrière' die hij tegemoet gaat...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:54

Dan moet hij idd zo'n alcohol en autorijden cursus doen, als hij de cursus gevolgd heeft kan hij zijn rijbewijs weer ophalen.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:05

Idd, volgens mij moet je dan zo'n cursus doen. Tis iig niet echt handig, die is er duidelijk nog niet achter hoe veel een rijbewijs waard kan zijn.
Ik zou iig niet meer zonder kunnen, zelfs niet meer zonder autootje(terwijl ik die nog maar 2 weekjes heb).

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:30

Wat een ontzettende kansloze sukkel ben je dan ook dat je dat doet.
Lekker, meteen je rijbewijs kwijt zijn.
Met drank op achter het stuur is echt not done!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:35

Het is maar goed dat ik geen rechter ben, van mij zou hij hem nooit, maar dan ook nooit meer terugkrijgen

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:58

Terecht,en voorlopig hoop ik dat hij hem niet meer terug krijgt!
Lekker zeg,je zal toch voor je sokken gereden worden door een dronke lap!
Sorry hoor maar ik heb geen medelijde met dat soort gasten!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:01

Wat een weg piraat, net zijn rijbewijs en meteen achter het stuur met drank. Ik moet donderdag op, en mijn instructeur zegt oo dan heb je je rijbewijs, weet je hoe het moet, maar het echte rijden begint dan pas. en die sukkel stapt gewoon meteen bezopen achter het stuur

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:06

Tjongejonge, met drank op het stuur (ongeacht hoeveel) is al het meest domme en onverantwoordelijke wat je kunt doen... maar van de combinatie al "wel" anderhalve week rij-ervaring +) én te veel drank op,
val ik echt van m'n stoel.
Jammer als ie hem ooit nog terug krijgt, zo iemand kan beter gebruik maken van het openbaar vervoer ...

Renske, bij de 2e keer levenslang kwijt, of kan iemand dan na bijv 10 jaar ofzo weer z'n rijbewijs gaan halen ?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:18

Eigen schuld dikke bult Haha!

Echt dom van diegene

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:26

Was onlangs op journaal: jongen haalt rijbewijs vers op bij gemeentehuis met auto van pa, en rijdt in bebouwdekom 165. Kon papiertje weer inleveren. Dat heet een stomme zet, gevaar op de weg.....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:28

En terecht........... nooit meer teruggeven ook......... fikse boete zodat hij voorlopig nog niet centen genoeg heeft om een auto te kopen

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:39

ik vind het wel dom als je je rijbewijs hebt en dan gelijk bezope nachter het stuur gaat ...

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 00:50

Eigen schuld.

Ik zou hem z'n rijbewijs nooit meer teruggeven, als je dit na anderhalve week al doet

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:07

wat een sufferd!

ik zou m inhouden , en m een cursus laten doen (laten zien wat alcohol in het verkeer kan aanrichten evt zelfs aan het werk zetten tussen verslaafden en mensen die levens lang gehandicapt zijn door zo'n
stomme actie)

hij is duidelijk nog niet "volwassen"genoeg voor een auto

laat m over een jaartje nog maar eens proberen

als ik zijn vader was wist ik het wel..........

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:13

zo, nou..dan moet ie wel heel veel te veel gedronken hebben, want meestal houden ze hem een paar dagen/weken/maanden in.

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:51

rijbewijs word ingenomen en opgestuurd naar ovj en die bepaald de straf.
Meestal zijn ze hem tijdelijk kwijt en krijgen ze ook een boete. Tevens heeft die een punten rijbewijs dus er is een punt af.

maar hij moet geen rijvaardigheids test doen dat is meestal als mensen een ongeluk hebben aangericht en de politie vertrouwd het niet en laten meneer/mevrouw eens rijden en denken van nou dat zit niet goed. Dan laten ze je opnieuw zon test doen. Je bent verplicht om hier aan mee te werken..

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 14:25

Echt terecht. Ik hoop dat die mensen die dronken of met teveel op achter het stuur kruipen eindelijk eens inzien in hoeveel gevaar ze andere mensen brengen!
Helaas krijgen ze het ribewijs weer terug? Of geldt dat nieuwe systeem al waarbij ze weer opnieuw examen moeten doen? Er is toch een nieuwe wet op komst of al aangenomen?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 14:27

Wat een sukkel zeg. Sorry, maar daar heb ik echt geen medelijden mee. Dat is gewoon oerstom van hem. Van mij mogen ze hem inhouden en hem over een jaar opnieuw zijn rijbewijs laten halen, inclusief lessen, theorie en een verplichte drankcursus. Boos!

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:36

Ik geloof dat hij iets van een EMA cursus moet doen die hij ook nog eens zelf moet betalen.. Komt hij niet heeftie een probleem. De rechter bepaald oftie zijn rijbewijs terug krijgt..

Echt een dombo ja Ben het helemaal met Natalie eens