Al-Qaeda dreigt met aanslagen in Europa

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Al-Qaeda dreigt met aanslagen in Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 13:46

Citaat:
Uitgegeven: 2 juli 2004 10:26

DUBAI - De terreurorganisatie al-Qaeda dreigt met aanslagen in Europa, als het eenzijdig bestand dat leider Osama bin Laden in april aanbood, is afgelopen. Dat staat in een brief van een groepering die banden zou hebben met al-Qaeda. Dat berichtte de Arabische krant Asharq al-Awsat vrijdag.

Op 15 april bood de Saudische terrorist Osama bin Laden Europa vrede aan. Het bestand zou drie maanden duren en dus medio juli aflopen. In ruil voor vrede zouden alle Europese militairen zich uit islamitische landen moeten terugtrekken.


"Aan het Europese volk. U hebt nog een paar dagen om het bestand van Bin Laden te accepteren of anders zal u uzelf de schuld moeten geven", aldus de verklaring die wordt toegeschreven aan de Abu Hafs al-Masr Brigades.

Deze groepering zegt ook verantwoordelijk te zijn voor de aanslagen van 11 maart in Madrid, waardoor ruim 190 mensen de dood vonden.

De Europese landen wezen destijds het aanbod van Bin Laden voor een bestand met grote eensgezindheid af.


Bron: www.nu.nl

Oeps... Scheve mond Vriendjes zijn?
Moeten we ons al zorgen gaan maken?

Sani

Berichten: 27358
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:54

Ohow.....

ik hoop dat er nix in nederland gebeurd Scheve mond

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:59

Hmm, denk dat ze eerder de grote steden van Nederland pakken dan? Scheve mond

Maargoed, waarom pakken ze Amerika niet aan? Europa heeft toch niets verkeerds gedaan....owjah toch wel, onze JP heeft Amerika gesteund....

Als we ons nergens mee bemoeit hadden was er ook niets te vrezen.. :/

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:00

Sundancer schreef:
Hmm, denk dat ze eerder de grote steden van Nederland pakken dan? Scheve mond

Maargoed, waarom pakken ze Amerika niet aan? Europa heeft toch niets verkeerds gedaan....owjah toch wel, onze JP heeft Amerika gesteund....

Als we ons nergens mee bemoeit hadden was er ook niets te vrezen.. :/


De geschiedenis leert dat je nergens mee bemoeien, zeker geen garantie is om gespaard te blijven van dergerlijk onheil

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 14:03

Helaas kan ik verder niks vinden op www.telegraaf.nl maar vanmorgen stond er in die krant wat voor chemische wapens ze hebben... Het gaat over een hete gaslucht die wordt verspreid, zodat je levend verbrand... Ze hebben het over de meest gruwelijke dood die er bestaat...

Zelf ben ik vrij nuchter, maar dit vind ik toch best een eng bericht... Scheve mond

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:13

Je moet je vooral geen zorgen maken. Eerst zien dan geloven. Het is ze pas 1 keer gelukt om een echte grote aanslag te plegen en dat is al een paar jaar terug. Het is een TERREUR-organisatie. Hun belangrijkste doel is om mensen bang te maken. Ik denk dat ze nauwelijks meer in staat zijn om een echte aanslag te plegen en dat ze het nu vooral moeten hebben van angst en dit soort mededelingen.

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:05

Argh! We gooie Binladen toch ook geen bom op de kop Boos!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:10

Nee, dan moeten we Bin Laden eerst maar is vinden!

Nou ja, t komt wel weer goed. Wie gaat er nou een bom neerzetten tussen de tulpenbollen en de molens? Clown

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:13

Ik zelf ga me dus echt geen zorgen maken he! Als je zo moet gaan leven... Never nooit dus!
Laat maar komen die gek!

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:35

Ik maak me ook niet voorbarig ongerust, als er daadwerkelijk hier in Nederland iets gebeurd dan ga ik me pas zorgen maken...

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:37

Dan is het volgens mij al aardig te laat AnjaKos, met een beetje pech... Scheve mond

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:44

Ik vind het allemaal wel dichtbij komen hoor... Krijg er niet echt een lekker gevoel bij...Laten we hopen dat ie gewoon bluft...

Wat vinden jullie trouwens van al die gijzelaars die worden onthoofd waar de camera bijstaat?

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:44

Sundancer schreef:
Hmm, denk dat ze eerder de grote steden van Nederland pakken dan? Scheve mond

Maargoed, waarom pakken ze Amerika niet aan? Europa heeft toch niets verkeerds gedaan....owjah toch wel, onze JP heeft Amerika gesteund....

Als we ons nergens mee bemoeit hadden was er ook niets te vrezen.. :/


Nou dit vind ik nou weer zo'n uitspraak!! Boos!

Ze hebben Amerika aangevallen weet je nog......
En wie geeft ze het recht om te zijn wie ze zijn.
Toen OB 3 maanden geleden ons vroeg achter hem te gaan staan was dat gewoon een hele doorgedachte zet.
Dit geeft hem nl het excuus om aanslagen te plegen. Volgens hem is het nu onze eigen schuld!!!!!
Hij kan me de pot op die man Boos!
Hoe slecht kan een mens zijn........ Huilen

En dat van als we ons nergens mee bemoeid hadden vind ik ook een uitspraak van .......
Het is een soort van op straat staan naar een moord te kijken en niks doen. Ik stond erbij en ik keek er naar!
Puur uit angst ga jij je leven in richten naar zijn ideaal. Laten we maar niks doen, dan is hij vast aardig voor ons! Brrrrr

Sorry hoor, maar het moest er even uit Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:58

Sja, ik vind dat Marieke wel gelijk heeft. Ze zoeken gewoon naar een excuus voor oorlog en die zullen ze vinden ook, wat je ook doet, tenzij je gehoorzaamt aan alles wat ze willen. Eerst troepen terugtrekken, maar het eindigt in islamitisch worden. DAAAAAG! dan haak ik toch af hoor.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:59

ruiterinrust schreef:
De geschiedenis leert dat je nergens mee bemoeien, zeker geen garantie is om gespaard te blijven van dergerlijk onheil


Ben ik het mee eens,

de cultuur van Al-Qaeda, uberhaubt de arabische cultuur zit heel anders in elkaar dan onze westerse cultuur.
Het werkt niet zo dat zij het toe zouden staan met twee verschillende culturen in rust met elkaar te leven

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:00

Mwroap1 schreef:
Je moet je vooral geen zorgen maken. Eerst zien dan geloven. Het is ze pas 1 keer gelukt om een echte grote aanslag te plegen en dat is al een paar jaar terug. Het is een TERREUR-organisatie. Hun belangrijkste doel is om mensen bang te maken. Ik denk dat ze nauwelijks meer in staat zijn om een echte aanslag te plegen en dat ze het nu vooral moeten hebben van angst en dit soort mededelingen.


Er is slechts een terreur-aanslag waar wij van weten en die in ons geheugen gegrift staat, in Amerika zijn er dagelijks kleinere aanslagen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:01

Ik ga me daar niet druk om maken. Dat is wat ze willen angst zaaien. Als het gebeurd gebeurd het toch wel en niemand die dat tegenhoud.

Om nu te zeggen laat ze amerika maar pakken vind ik onzin. Daar wonen ook onschuldige mensen net als wij hier allemaal!!!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:03

maak me er echt geen zorgen om hoor Haha!
Knipoog ga sowieso toch wel dood, paar jaartjes eerder of later kijk ik niet op

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:03

Niemand die het tegenhoudt?

De aanslag op de WTC gebouwen was tot in het detail bekend bij de CIA en de FBI, alleen het precieze tijdstip stond niet helemaal vast voor ze, maar toch is er niets aan gedaan..

Het enige wat die cultuur accepteert is terugvechten, en dat is precies wat ik vind dat wij moeten doen!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:05

(spijt me als ik betweterig overkom, maar ben heel erg geinteresseerd in de westerse wereld versus de islamitische wereld, meerdere boeken over gelezen, nu bezig met de koran, en ben van plan mijn studie erin te gaan specificeren)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:06

Hoevaak is dit al niet gezegd/geschreven.... Ik maak me niet druk meer daarom......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:07

Cealli schreef:
Niemand die het tegenhoudt?

De aanslag op de WTC gebouwen was tot in het detail bekend bij de CIA en de FBI, alleen het precieze tijdstip stond niet helemaal vast voor ze, maar toch is er niets aan gedaan..

Het enige wat die cultuur accepteert is terugvechten, en dat is precies wat ik vind dat wij moeten doen!



Dus jij denkt dat de overheid hier in nederland een gifgaswolk het land uit kan blazen?? Dat houd niemand tegen hoor.
Ook die aanslag op het WTC was niet tegen te houden. Wat hadden ze willen doen?? Ieder vliegtuig eigenhandig aan de grond nagelen? Dan hadden ze het wel op een andere manier gedaan.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:08

Ik zeg niets over de gifgaswolk, zoveel weet ik er nu ook weer niet van, maar ons met rust laten? daar geloof ik echt niet in!

En ze wisten wie, wat, waar, hoe en wanneer, sorry maar dan kan je echt wel betere controles houden en het echt voorkomen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:11

Cealli schreef:
Ik zeg niets over de gifgaswolk, zoveel weet ik er nu ook weer niet van, maar ons met rust laten? daar geloof ik echt niet in!

En ze wisten wie, wat, waar, hoe en wanneer, sorry maar dan kan je echt wel betere controles houden en het echt voorkomen hoor!


Ik wel Knipoog Ik heb het over nieuwe aanslagen.

Nee ik denk niet dat je het kan voorkomen. Als je dat wil kun je niemand meer vertrouwen.
Wie zegt dat een piloot die al jaren voor 1 maatschappij vliegt niet ineens omgekocht kan zijn?! Dus dat zou inhouden dat je geen vluchten meer kan uitvoeren, dat is onmogelijk.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:19

Wat ben ik blij dat Belgiƫ Amerika op gen enkele manier heeft gesteund Scheve mond