Verhuizen: nieuwe kamer pimpen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:37

Ik zeg... Ikea!
Je kan alles bekijken, ze hebben er alles, niet te duur, voor voorbeeld-ingerichte-kamers.

Ik heb alle muren/meubels gewoon licht gehouden. hele fijne rolgordijnen van de ikea. (kan je absoluut niet doorheen kijken door coating aan de achterkant. De goedkopere versie kijk je zo rechtstreeks doorheen, bij mij met licht aan ook niet). Ik hou heel erg van aarde/bruin-tinten dus het meeste is hier beige/gebrokenwit.
voor de rest komt alles (behalve mijn bed en een tafeltje want die had ik al) van de ikea... heeeeeerlijke winkel! Het is goed spul zeker voor de tijd dat je het gebruikt.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:03

Ik heb mijn kamer (12 m²) zelf geverfd en ingericht. 1 muur is donkergrijs, de andere 3 + plafond zijn wit, net als mijn kozijnen en deur. Mijn meubels zijn allemaal wit, met roze en een paar groene & blauwe accessoires.
Aan de grijze muur hangt een roze koekoeksklok en een stuk of 10 witte fotolijstjes, lijkt heel tof. In mijn vensterbank 2 grotere roze fotolijsten en 2 (kunst)plantjes.
Ben zelf erg blij met mijn kamer, ondanks dat hij niet groot is lijkt hij wel lekker ruim & zonnig.

Alles komt trouwens bij de IKEA weg :)

http://i109.photobucket.com/albums/n79/ ... CF3079.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n79/ ... CF3081.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n79/ ... CF3082.jpg
Heb ook nog een witte boekenkast maar die staat niet op de foto :)

Singeltje

Re: Verhuizen: nieuwe kamer pimpen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 17:24

Coole kamer Plien91!
Ik zal eens zoeken naar een foto van mijn toekomstige kamer.

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 17:53

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 18:25

Niemand meer ;( ?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:14

Leuk dat je gaat verhuizen ..

Mijn kamer is op het moment aarbeirood en perzikoranje heel leuk maar ben ik na zoveel jaar beu gezien.

Als ik ooit me kamer opnieuw mag doen , doe ik hem of blauw met zo 1 muur felroze of felgroen.
Of gewoon marineblauw met 1 felgroene of felroze muur en dan alle meubeltje zwart ofzo

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:17

appeltjesgroen! :D

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 20:20

Appeltjesgroen?
Euh... nogal fel... en ik hou totaal niet van groen, ;)

Ik denk dat het wit met blauw/lila ofzoiets in de aard gaat worden.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:11

Mijn neef had iets heel leuks gedaan ...
Die had met hout ( zo een 5 cm breed en 5 c3 hoog) kadertjes gemaakt ,, fotootje erin en een lapje stof ana de achterkant .. Hij had ze ook eerst geverd ,, dus dat kan je ook doen..

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:08

Leuk Singeltje! Misschien heb je het al gezegd en heb ik er overheen gelezen, maar wat zijn de afmetingen van je bijna kamer? :) En hoe oud ben jij als ik vragen mag? Moet je het wel met dezelfde meubeltjes doen, of krijg je die ook nieuw? Als het eerste het geval is, wat voor (kleur) meubels heb je?

Zelf vind ik velours gordijnen heel prettig in de slaapkamer, in de winter houden ze toch veel kou tegen en in de zomer houden ze veel licht tegen :D . Weet je al wat voor vloer je krijgt / neemt? Ik zou de zelf voor een neutrale kleur kiezen voor op de muren / plafond en ik zou meer kleur in mijn kamer brengen in mijn (rol)gordijnen, beddegoed, kussentjes en eventueel een vloerkleed(je) als je geen vloerbedekking hebt. Toen ik nog "thuis" woonde had ik een heel groot prikbord hangen waar ik foto's, posters, kaarten en andere dierbare dingetjes op had geprikt (dat was lekker makkelijk om met grote regelmaat te veranderen) en ik had 2 grote wissellijsten; een met een grote foto van mijn paardjes en de ander met een collage van al mijn vriendinnen, katten, vakanties etc.

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 10:12

Vikki: amai, Vikki, een hele hoop vragen :D.
Ik ben 14, bijna 15. De afmeting weet ik, maar niet vanbuiten, voor die te weten moet ik de kast weeral eens opendoen... :z Zal dat straks doen...haha!

Mijn meubels zijn nu zowat bruinig, maar die krijg ik waarschijnlijk nieuw.
Ik behoud de huidige vloer. Zie de foto's die ik al wat eerder heb gepost.
Velours gordijnen? Zal eens "googlen".
Over die kleuren, ik dacht momenteel aan wit met lichtblauw en lila. Maar vooral wit.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:31

Ah, 14 / 15; dat is een leeftijd dat je smaak nog heel veel en vaak kan veranderen (als ik naar mezelf kijk als voorbeeld, dan kan dat heel heel vaak... ;) ) Weet je al wat voor nieuwe meubels je zou willen hebben... :D

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 10:33

Welke meubels? Ik dacht aan zo wat licht bruinige.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:38

bij ikea kan je huoten meubels kopen ,die kan je zelf nog verven als je dat wil :j

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:23

Als ik een kamer helemaal in mag richten zou ik denk ik gaan voor verschillende wit/creme/beige tinten. De muren allemaal gebroken wit en dan combineren met cremekleurige en bruine meubels en accesoires.

Ik zou altijd gaan voor wit of creme al basiskleur. En dan met 1 of twee kleuren combineren.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:13

@oliver: heb ik ook! :j Ben er zelf heel blij mee :D

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:18

Oeh dat is lastig! Ik heb onderhand in de paar jaar dat ik hier woon eindelijk mn kamer zoals ik het hebben wil! Zwart met wit, en zebra print.
Zwart wit gaat bij mij nooit vervelen. En heb alles al gehad, roze, paars,wit,bruin.mokka...En ben nu heel tevreden over het resultaat. Zal even wat foto's droppen :D

http://i44.tinypic.com/2c0m1l.jpg
Mn naam er op geschildert, en nog een zinnetje "Dream your dreams alive'"

http://i43.tinypic.com/kdu8wn.jpg
En dat zijn mijn 2 kasten :D. (heeft een hoop blaren gekost :+)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:44

Oh wauw! Dat met die naam en zo'n zinnetje vind ik echt gaaf.
Nu breng je mij ook op ideeën :D

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:34

Ik vind het mooi om eenzelfde lijn in je hele kamer door te trekken. Het makkelijkste is om gewoon alle vier je muren wit te houden of 1 muur een (neutraal -bv. beige, bepaalde blauw/roodsoorten- , geen fluo, eentje waar je nog allerlei andere kleuren mee kan combineren) kleurtje te geven.
En dan zorgen voor leuke accessoires in mooie kleurtjes, zo wordt het lekker vrolijk.
Ik heb geen idee hoe groot je kamer is, maar een spiegel vergroot de ruimte. Ook een leuk tapijt kan veel doen. Zelf heb ik er een van IKEA, van ong. 30 euro, niet te duur, zodat ik het snel kan veranderen als ik het beu ben.

Gordijnen kunnen overigens ook voor een leuk accent zorgen hoor, die hoeven absoluut niet saai of oubollig te zijn. :)
Een magneetmuur heb ik ooit eens in een programma over huizen verbouwen gezien, ik vond het erg leuk. Dus in principe kan je dat wel gaan doen. Is iig veel netter dan posters kris kras gaan ophangen die je na 2 jaar toch weer beu bent..

Of je kan ook werken met een muur waar je fotokadertjes op hangt in verschillende (of dezelfde) grootte, gemaakt uit hetzelfde materiaal. En dan maar foto's maken. :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:37

Magneetverf wilde ik ook op de muur in mijn halletje. Bij het zoeken op internet naar ervaringen met magneetverf kwam ik alleen maar negatieve reacties tegen, als in 'wat je ophangt, valt er zo weer af'. Ik ben iig geen soort of merk tegengekomen dat ik met een gerust hart op mijn muur durfde te smeren. Beetje zonde om voor tientallen euro's verf op je muur of deur te smeren zonder dat je het effect krijgt dat je wilt hebben.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:48

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:56

Niet hier iig, zal vanavond thuis ff proberen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:04

Is dat eigenlijk lang geleden dat je dat wou proberen?
Misschien zijn er ondertussen al weer verbeterde spullen te verkrijgen?
Op deze (http://www.magneetverf.be/magneetverf.html) site staat ook dat het sowieso niet met alle magneten even goed gaat.

Overigens vind ik op het internet wel nog goede reacties, zolang er genoeg lagen op zijn en uiteindelijk wordt het dan redelijk prijzig. :j

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 17:33

Misschien krijtverf gebruiken dan maar?
Tja, bij de mensen die ik kan werkte magneetverf toch altijd goed?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:22

Over krijtverf lijken de ervaringen mij net minder positief. :+
Ik zou magneetverf doen, maar wel even letten dat je een goed merk neemt en het op de juiste manier schildert (ev. laat schilderen).