Wat kan ik het beste doen/zeggen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoVeYaStIcK

Berichten: 4
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: z-laren

Wat kan ik het beste doen/zeggen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 14:48

hooj allemaal
dit si een lang verhaal dus sorry als je het niet snapt..!

een meisje die ik ken kim(beste vriendin)die heeft al een aantal keren zelfmoord pogingen geprobeert zoals: voor een auto springen
: polsen snijden
en nog veel meer Verdrietig ik zeg de heletijd dat ik niet zonder haar kan is ook zo maare dan zegt ze nee je zult me niet missen Bloos! maare het gaat niet goed tussen haaar en jongens en ouders terwijl ze een super knap meisje is Verward ik dat niet snappen ze heeft vet veel vriendinnen en nog wil ze dood en ze stopt maar niet..!!

WAT MOET IK NOU DOEN ZEGGEN..?

[edit Heike] titel duidelijker gemaakt. En topic verplaatst naar algemeen.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:54

het tegen haar ouders vertellen. Of tegen haar mentor. En zorgen dat ze onder behandeling komt bij een psycholoog/ psychiater.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:03

Dit moet je denk ik wat harder aanpakken, want het helpt dus niet als je het alleen zegt.
dus praat met haar mentor, schoolpsygoloog, ouders.
veel succes.

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:51

LoVeYaStIcK schreef:
ik dat niet snappen

Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:52

Als ze het moeilijk heeft.. :/
Trouwens.. hoeveel pubers zeggen niet dat ze dit doen..
Weetje echt heel zeker dat ze zichzelf echt van kant wil maken?
Praat dan inderdaad met haar ouders, mentor.. of een andere vertrouwenspersoon van jou/haar..

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:27

Offtopic: Marwszjeuh gave avatar!!

En verder ben ik het ook nog eens met je eens Tong uitsteken
Mensen die echt zelfmoord willen plegen, zijn al een beetje dood (zei mijn opa altijd). Maar de meeste durven het niet. Een bekende wou het ook een keertje doen, dus had een draadje om zijn nek, begon te draaien. Maar toen ie het benauwd kreeg, draaide hij het draadje weer los. Dus... ik weet niet of jouw vriendin het echt meent?

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:12

Vriend van mij heeft ook eens gezegd dat ie zelfmoord zou plegen...
....Maar hij leeft nog steeds. Haha!

Meent je vriendin het wel echt?

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:18

Nou ik heb een vriendin die het ook zegt..
Wat heeft ze nou niet Scheve mond
Een vriendje, leuke ouders, een paard en zat vriendinnen..
Toch snijd ze en gilt ze half om aandacht.
Praat dr een jongen die ze leuk vind tegen je?
Ze rent naar de wc.
Wat ik ook doe, of de rest, het helpt toch niet..

Toch doen de meeste mensen die zeggen dat ze zelfmoord gaan plegen het echt niet, omdat ze het gewoon niet durven maar het om de aandacht doen.

Ik ga dus niet zeggen dat jou vriendin ook zo is, maar ik meld het toch even

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:08

Zeggen dat niets zo erg kan zijn om voor te sterven. Dat het leven VEEL te kort is om het zelfstandig te willen afbreken.

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 23:12

Uums, ik wou dat het zo was...
(nou niet gaan denken dat ik er een einde aan ga maken, maar ik ken wel iemand voor wie het echt het beste zou zijn)

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 00:33

En jawel dat zet je dan bij het Kippenhok neer, erg serieus word hier alles genomen !!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 03:39

Niets zeggen, niets doen. Laat haar zelf naar jou komen. Mensen kunnen pas geholpen worden als ze het zelf willen, en dus zelf de eerste stap zetten.

Gewoon er zijn is dus voldoende. Verder niet ingaan op de negatieve akties van haar. Juis aandacht geven aan de positieve dingen.

carow

Berichten: 362
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:11

het is echt aandacht hoor als ze echt dood wil zorgt ze wel dat ze het goed voorbereid en dat ze haar zeker dood vinden. Ik ken namelijk meer mensen die zo graag dood willen maar die zorgne er echt voor dat er iemand in de buurt is dat vindik zow aandachttrekkerig :s ik ken natuurlijk je vriendin niet maar ik denk dat ze het niet echt meent ze wil gewoon meer en dan probeert ze zo te krijgen.

Rataplie
Berichten: 147
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:51

Ik wil mij hier niet echt in mengen aangezien ik deze situatie onmogelijk kan inschatten. Ik kan begrijpen dat het heel vervelend voor je is maar 1 ding begrijp ik niet: ze heeft veel vrienden,... OF er is echt iets ernstigs aan de hand maar dan is het géén oplossing OF ze schreeuwt gewoon om aandacht Verward Ik begrijp dat je dat niet zomaar tegen je beste vriendin kan zeggen maar ik heb eens iemand gekend die ook op dezelfde manier de hele tijd bezig was tot iemand eens zou: "Hup, vooruit, pleeg dan zelfmoord, DOE het" En toen was het plots over... Scheve mond (geen aandacht meer geven en even laten links liggen had succes)
En dan nog iemand; de een vriendin van mijn broer ging zich steeds onder de tram gooien. Resultaat: ze kreeg aandacht van de jongens. De andere keer nam ze slaappillen maar niet voldoende om dood te zijn...
Nog iemand anders: niemand was van iets op de hoogte maar lag op een kwade ochtend dood op bed...

Merk je het verschil?

Nogmaals, ik wil hier geen oordeel uitspreken! Maar ik heb wel wat ervaring in de 'psychiatrische ruimte'...