J. Mulder en J.P. Balkenende (de brieven)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

J. Mulder en J.P. Balkenende (de brieven)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 13:21

Aangezien wij thuis de Volkskrant niet hebben zou ik willen vragen of iemand de brieven die deze twee mannen aan elkaar gericht hebben zou kunnen plaatsen. Er is zoveel heisa over en ik vraag me af wat er geschreven is.

Ikzelf vind Jan Mulder altijd wel grappig. Hij overdrijft gewoon altijd verschrikkelijk. En dat is misschien nog zacht uitgedrukt Clown .
Jan Peter Balkenende kwam zelfs nog niet eens los toen hij commentaar leverde na de wedstrijd... wat is het toch een droge kwast zeg!

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:24

Nou he. Wat een softie is dat zeg.
Ben ook wel benieuwd naar die brieven heb er wel al wat over gehoord.
en wat gek dat het dan niet in alle kranten staat

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:36

GEACHTE HEER MULDER,

U vraagt van mij openbare excuses omdat ik u vals beschuldigd zou hebben van het onverantwoord zwartmaken van bondscoch Advocaat.
Die excuses krijgt u niet.
Voor iemand die zo subtiel zijn eigen woorden weet uit te leggen, luistert u opvallend onzorgvuldig en een tikje gemaktzuctig naar de woorden van anderen. ik heb in verband met de verwijten aan het adres van de heer Advocaat nooit u naam genoemt en ik heb nimmer gerept van u 'stenigt hem' opmerking.
Dat daar wat u noemt 'ironie' in zat was mij niet ontgaan. net zo min als het mij ontgaan is dat die ironie door vrijwel niemand is begrepen. U zoe de conclusie kunnen trekken dat u zich dus kennelijk erg onzorgvuldig hebt uitgelaten, en dat ziu een ervaren publiek persoon als u zich moeten aantrekken. ik wil niet meteen net als u openbare excuses eisen, maar in plaats van op hoge toon vermeende fouten bij aanderen aan de kaak te stellen zou een beetje zelfkritiek geen kwaad kunnen.
Ik heb in volle overtuiging het bedenkelijke klimaat van vorige week rond de bondscoach aan de orde gesteld. Ik heb erop gewezen dat we in gezinnen, op scholen en sportverenigingen onze kinderen proberen te leren resprect te hebben voor elkaar en in het bijzonder voor de leraar, de trainer en de scheidsrechter. Ik vond het klimaat dat ook door de media werd aangewakkerd rond de heer Advocaat in dat opzicht zwaar ondergravend. Neem bijvoorbeeld het ochtendblad dat anonieme doodverwensingen afdrukte ('naar welk hotel moet ik mijn geweer sturen') Op die redactie is men onvoldoende doordrongen van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Ik sta nog steeds voluit achter mijn oproep en gezien uw eigen peiling onder 9000 mensen dekt inmiddels bijna 80% van Nederland er net zo over.
Ik wens u veel sterkte
J.P Balkenende

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:38

Ik ben ook niet zo voor balkenende, maar ik was het wel met 'm eens dat het allemaal echt een beetje te ver ging wat de media over Advocaat zei. Dat kan je gewoon niet maken! Die man doet gewoon z'n werk, en hij werd door heel Nederland ongeveer dood gewenst (zo deed de media het voorkomen).

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:40

Bedank voor het neerzetten van de brief. Wat een verhaal zeg. Die mulder is ook een aparte vent hoor

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:40

Malabarista schreef:
Jan Peter Balkenende kwam zelfs nog niet eens los toen hij commentaar leverde na de wedstrijd... wat is het toch een droge kwast zeg!

Nou inderdaad. Gaat die man wel eens uit zijn dak vraag ik me af.
Het was weer een zeer overwogen en politiek correct commentaar na de wedstrijd, je zou bijna vergeten dat hij er voor zijn plezier heenging.

Ik kan Jan Mulder normaal wel waarderen, vind hem bij Barend en Van Dorp altijd erg goed, maar tijdens het EK vind ik hem ook echt te ver gegaan. Hij is niet de enige boosdoener trouwens, wat Dick Advocaat allemaal over zich heen heeft gekregen vind ik veel te ver gaan.
Behoorlijk 'beste stuurman'-idee, heb serieus met Advocaat te doen.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:41

Ik vind Balkenende maar een ei, maar jam Mulder vind ik helemaal een irritante vent. Ik erger me altijd dood aan hem. Stuk chagarijn. Blegh.
Wat Jan Mulder heeft gezegd kan gewoon niet. Het is gewoon van de zotte dat hij dat zelf niet beseft. En dan nog excuses verwachten ook?

Neeeh, Mr. Balk heeft groot gelijk.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 13:43

Bedankt Kristie, heb je ook de brief die eraan vooraf ging van Jan Mulder aan Jan Peter Balkenende? Haha!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:45

Malabarista schreef:
Kristie, heb je ook de brief die eraan vooraf ging van Jan Mulder aan Jan Peter Balkenende?

Ja dat denk ik wel maar waar moet die dan staan?? deze brief kwam uit de krant van woensdag. en weet je dan toevallig welke blz??
alleen welke dag is ook goed vind ik hem wel en typ ik hem over

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 13:47

Ik dacht dat die dinsdag in de krant zou komen. Lachen

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:51

*nadat ik met mijn hoofd in de oudpapier bak heb gestaan Tong uitsteken*
Nee kan de krant van dinsdag niet vinden, mssn iemand anders??

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:53

Ah man, Jan Mulder heeft gewoon gelijk. Dick Advocaat kan het niet meer aan en moet gewoon opstappen. Hij heeft een fout gemaakt die hij nooit had mogen maken. En waar die JP zich dan weer mee bemoeit...alsof er niet belangrijkere dingen zijn zeg!

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:56

Volgens mij was het een reactie van Balkenende op een column van Mulder van 24 juni

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:59

Eef18 schreef:
Ah man, Jan Mulder heeft gewoon gelijk. Dick Advocaat kan het niet meer aan en moet gewoon opstappen. Hij heeft een fout gemaakt die hij nooit had mogen maken. En waar die JP zich dan weer mee bemoeit...alsof er niet belangrijkere dingen zijn zeg!

*zucht* iedereen zegt dit en hier word ik zo moe van:
Als heel het team uitelkaar valt en er 3 doelpunten worden gescoord dan ligt dat niet aan de trainer maar aan het team, het is toch triest dat dit gebeurt omdat 1 (!!!!!!) iemand word gewisseld.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:02

Lees nu de brief van JP en geef hem groot gelijk. De media heeft een hele grote invloed op Nederland en ook op de kinderen. Als wij hen laten denken dat dit soort dingen allemaal normaal zijn, waar moet het dan heen met nl?

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:03

Eef18 schreef:
Ah man, Jan Mulder heeft gewoon gelijk. Dick Advocaat kan het niet meer aan en moet gewoon opstappen. Hij heeft een fout gemaakt die hij nooit had mogen maken. En waar die JP zich dan weer mee bemoeit...alsof er niet belangrijkere dingen zijn zeg!



Oja. En dan mag hij gewoon op tv zeggen dat Advocaat gestenigd mag worden?
Er hoeft maar een gek te zijn....
Zoiets mag je gewoon niet zeggen. En al helemààl niet als je op tv komt. Dan heb je toch enigszins een voorbeeldfunctie.

Verder moeten we die ene wissel nou eens vergeten. Djeeez... Advocaat doet zijn best hoor, die gaat echt niet voor zijn lol verliezen. Op dta moment dacht hij dat hij een goede keus maakte, wat dus niet zo was. Okee, foutje. Grote fout. Maar ieder mens maakt fouten!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:04

kristie schreef:
*zucht* iedereen zegt dit en hier word ik zo moe van:
Als heel het team uitelkaar valt en er 3 doelpunten worden gescoord dan ligt dat niet aan de trainer maar aan het team, het is toch triest dat dit gebeurt omdat 1 (!!!!!!) iemand word gewisseld.


Terwijl je inderdaad ook nog niet eens weet hoe de wedstrijd verder was verlopen als er niet gewisseld was...Okee ik vond de wissel ook niet slim en stond er ook van te kijken, maar ik neem toch aan dat er over nagedacht is.
Achteraf is het niet handig gebleken, maar de bondscoach heeft zelfs na de wedstrijd toegegeven dat het niet een slimme wissel was.
Maar wie zijn wij 'domme voetbalkijkertjes' om zijn gezag en ervaring de grond in te boren? Het is zijn werk, laat hem. We weten het allemaal zo goed, maar Advocaat heeft dit elftal wel tot de halve finale gebracht, wat niemand verwacht had. Bovendien heeft niemand van de schreeuwerds zich tot nu toe aangeboden om zelf bondscoach te worden geloof ik...

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:11

Allemaal even naar sorrydick.nl en breng je verslag uit

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:14

MarianneR schreef:
Oja. En dan mag hij gewoon op tv zeggen dat Advocaat gestenigd mag worden?
Er hoeft maar een gek te zijn....
Zoiets mag je gewoon niet zeggen. En al helemààl niet als je op tv komt. Dan heb je toch enigszins een voorbeeldfunctie.


Ja, maar dat zei hij dus niet he. Gewoon een vorm van misselijke media en creatieve montage. Zijn woorden zijn verdraait en nou is Jan Mulder de banketstaaf.

Waar bemoeit Balkenende zich eigenlijk mee Verward Laat onze regering de media in het algemeen eens aanpakken, ipv kinderachtige briefwisselingen starten met Jan Mulder..

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:19

lis schreef:
Ja, maar dat zei hij dus niet he. Gewoon een vorm van misselijke media en creatieve montage. Zijn woorden zijn verdraait en nou is Jan Mulder de banketstaaf.

Waar bemoeit Balkenende zich eigenlijk mee Verward Laat onze regering de media in het algemeen eens aanpakken, ipv kinderachtige briefwisselingen starten met Jan Mulder..



Dat heeft hij dus wel degelijk gezegd...al was het misschien ironisch bedoeld maar gezegd heeft hij het wel. Heb nl. dat stukje zelf gezien. En het betrof geen creatieve montage.
Laatst bijgewerkt door djuno op 01-07-04 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:21

Daarna zei hij; "Zit toch niet zo te overdrijven man!"
Ik heb het ook gezien Lachen

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:21

Voordat de wedstrijd begon (volgens mij rondom het volkslied) kwam JP nog in beeld.. Strak in het pak en met een verantwoord modieus oranje sjaaltje.. *kotssmiley* Ik vind het echt een walgelijke man, het spijt me geweldig..
En die brief.. Scheve mond

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:23

Maar er bestaan ook gekke en domme mensen in nederland die dat niet snappen en het wel serieus opvatten.
En dan vind ik het goed dat Balkenende laat weten dat hij het niet vindt kunnen.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:45

tarmine schreef:
Allemaal even naar sorrydick.nl en breng je verslag uit

Wilde ik doen, maar dat is nogal een dure bedoeling je moet een smsje sturen voor E1,50 ZO erg ben ik nou ook weer niet met hem begaan Tong uitsteken

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:50

Een beetje zelfkritiek zou JP Balkenende ook niet misstaan Rolleyes