Wie werkt er parttime om wille van paard(en)?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Wie werkt er parttime om wille van paard(en)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 11:45

Ik werk officieel 38 uur per week, maak er minimaal 45 van, zoals vele nederlanders. S avonds naar de knol en naar bed. Dat is zo'n beetje mn enige dagactiviteit. Gelukkig heb ik het naar mn zin met beide al zou ik best wat meer tijd willen hebben. Voor mezelf, mn vriend, tandarts, hoefsmid etc etc. Nu is het vaak een race tegen de klok.

Ik zit er over te denken om 30 uur te gaan werken, oftwel 4 dagen. Heb ik 1 dag in de week voor allerlei zaken als veearts, winkelen etc.
Financieel zal ik het ook wel overleven.

Nu het probleem, hoe kaart je dit aan bij je werkgever...
Welke bokkers doen dit nog meer en hoe heb je dit op je werk besproken??

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:48

Hai

Ik heb eigenlijk altijd parttime gewerkt, niet zozeer om de paarden, MAAR moet zeggen toen ik eigen paard had het wel erg goed uitkwam !
M'n vriend zou me op straat zetten als ik hele dagen zou werken en dan ELKE avond ook nog 'ns weg zou zijn. Bovendien heb ik nog meer in m'n leven dan alleen paarden......vind m'n vriendinnen ook erg belangrijk !

Overigens gaat het je werkgever geen hol aan waarom jij minder zou willen werken. Je kan gewoon schriftelijk een verzoek indienen, waarin je schrijft dat je minder wilt werken, en dan van zoveel uur naar...zoveel uur. Het is echt prettig hoor, je kan 'ns wat zaken regelen en hebt net ff wat meer tijd voor jezelf ! Kan het iedereen (mits je je het financieel kan veroorloven) aanbevelen !

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:03

Ik ga volledig met IngridM mee.
Ook ik werk parttime (20 uur). Heb er nog een eigen bedrijf bij (samen met vriendlief) maar hou zeker meer tijd over dan dat ik 40 uur bij mijn baas werk. Gewoon voor andere leuke dingen.

En ook ik kan het iedereen aanbevelen. Als het financieel lukt, niet twijfelen, DOEN. Je bent je baas geen verklaring verplicht. Let wel dat hij je om organisatietechnische redenen kan verplichten fulltime te blijven werken!!!! Als jij dus een verzoek indient, wil dit nog niet 100% zeker betekenen dat je verzoek gehonoreerd wordt.
In ieder geval succes ermee!!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:14

Iedereen zit mij altijd met grote ogen aan te kijken als ik zeg dat ik gewoon geen 40 uur wil werken, nu scheelt het bij mij dat dat ook niet kan..Ze noemen me dan lui of wat dan ook. Inmiddels ben ik wel over de drempel gestapt dat ik me daar iets van aantrek. Ik vind werken belangrijk, maar is ook noodzakelijk..maar je leeft niet om te werken, althans ik niet, mijn leven draait om leven en wil dan ook graag tijd hebben voor leuke dingen, maar ook voor ontspanning.
Nu werk ik te weinig uren om rond te komen, die worden over twee maanden ook verhoogd. Een baan van 28 uur p/w lijkt me ideaal, maar of dat financieel zou lukken? Weet het gemiddelde salaris niet voor een 28urige werkweek..
Ik wens je succes en duim voor je dat je baas akkoord gaat, want echt waar het is heerlijk.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:20

Sowiezo mag een werkgever je niet weigeren om minder te gaan werken. Lachen

Je zult dan heel misschien wel iets ander werk krijgen (als het niet anders kan) maar hij mag het niet weigeren.

Als je het financieel redt zou ik het zeker weten doen hoor!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:21

ik werk 32 uur en zou het liefst nog minder doen maar dat trek ik financieel nog ff niet. ik doe dit niet om mijn paard maar heb op deze manier wel zeeën van tijd voor hem, ook nog eens omdat ik ook late diensten heb en dus tot 2 uur de tijd voor hem kan hebben.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:25

Ik werk fulltime omwille van mijn paarden. Als ik minder zou gaan werken, dan heb ik geen geld meer voor de paardjes en heb ik die extra tijd dus niet meer nodig...

Dikkie81

Berichten: 191
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:31

Vanaf morgen ga ik 32 uur per week werken en ben er helemaal blij mee! *LOL* Ik werkte altijd 40 uur, maar kwam regelmatig in tijdnood. Ik heb mijn werkgever gevraagd welke mogelijkheden op dat vlak bestonden en we hebben samen gekeken of mijn functie ook in 32 uur uitgevoerd kon worden. Gelukkig kon dit, doordat een collega mijn werkzaamheden wil overnemen op mijn vrije dag. Dus vanaf morgen ben ik elke maandag vrij!! Mooi zo voor de zomer, eindelijk tijd voor lange buitenritten enzo.

Ik ben er echt heel blij, en weet zeker dat het me gaat bevallen!

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:59

Ik werk ook 32 uur in de week. speciaal om niet elke avond op pad te zijn, heb ik mijn vrije dag opgesplitst in twee middagen vrij, de maandag en vrijdagmiddag. dit heb ik toen ik begon zo doorgesproken met mijn leidinggevende en die vond dat geen probleem.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:01

Ik zou t ook doen als ik zelf een paard had.
Vorig jaar was ik t wel van plan om 4 dagen te gaan werken. Heb t toen toch niet gedaan, omdat ik er toch wel wat op achteruit zou gaan. Financieel dan. Dus de komende jaren begin ik er nog niet aan.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:41

ik werk 28 uur *LOL* en mn vriend fulltime samen hebben we genoegf inkomsten om een huis te kunnen betalen, auto te kunnen rijden, en ik heb tijd&geld genoeg voor mn 2 paarden, waarvan ik er met 1 wedstrijden rij

fulltime werken zie ik niet zitten, en zolang het financieel niet noodzakelijk is gebeurd dat dus ook niet
dan ben ik alleen maar aan t werken, en dan 's avonds bij mn paard en meer doe ik dan niet
nee dan gaat onze relatie eraan ben ik bang.leven we langs elkaar heen.
Nu doe ik wel veel in t huishouden dan mn vriend, maar dat is ook niet meer dan logisch omdat ik minder werk

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:59

ik heb dus jarenlang fulltime gewerkt, plus een huishouden (pim werkt ongeveer 60 uur per week), plus een huur-paard.
toen daarbij mijn schoonvader ernstig ziek werd en ik voor mijn werk een reistijd moest maken van 2 x 1 1/2 uur werd het allemaal te veel.
ik heb toen een half jaar thuis gezeten en daarna besloten :
paard kopen en minder werken.
gelukkig kon ik bij mijn toenmalige werkgever van mijn baan een duo-baan van 2 x 20 uur maken en gaf dit verder geen problemen.
op dit moment werk ik 2 1/2 dag per week, mijn vrije tijd is voor pim, tommy en het huishouden.
pim gaat per 1 augustus aan een nieuwe baan beginnen en gaat naar een kontrakt voor 36 uur.
voor ons is dit de optimale situtatie.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:14

Ik werk 36 uur. ik wil geen 40 uur werken. Sommige mensen vinden dat stom, zeker omdat ik nog zo jong ben. Maar ik wil gewoon 1 middagje lekker tijd voor mezelf en paard hebben. Ik heb die middag altijd les en kan idd naar de DA ofzo. Maar kan natuurlijk ook gaan winkelen! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:28

Ik ben 32 uur gaan werken en uit de M.E gestapt omwille van de paarden.
Ik hield echt veel te weinig tijd over, ook al omdat de M.E inzetten altijd buiten mijn gewonen diensten om gingen.
Ik heb daardoor wel eens 12 weekenden achter elkaar gewerkt.
Nu kan ik alles veel beter plannen omdat dat er niet meer steeds tussen door komt.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:33

Ik werk gewoon 40 uur. Voorlopig ben ik dat ook nog wel van plan de eerste paar jaar, daarna zie ik wel verder. Opzich zou ik makkelijk minder kunnen werken want dan nog hebben we genoeg inkomsten maar ik vind het voorlopig wel best! Het is wel druk maar het valt goed uit te houden! Gewoon alles goed plannen Lachen

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:34

mijn vriend werkt 40 uur en ik maar 18.
is genoeg en meer ga ik niet werken.

af en toe mopprt mijn vriend: "wat is die knol van jou duur"

maar hij heeft liever een meid die blij is als hij thuiskomt, de boel schoon is en het eten klaar is.
en ik ben blijer dat ik s'middags gewoon kan gaan rijden, tijd over heb voor mezelf, mijn vrienden en mijn huishouden.
Haha!

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:34

Maudje, als het bedrijfsbelang voorop staat kan een werkgever je bij mijn weten wel degelijk weigeren om minder te gaan werken. De keuze is dan aan jou....... toch?
dit is mij tenminste verteld bij mijn verzoek om minder te gaan werken. het is niet geweigerd, maar het kon wel. of geldt dit alleen in de ambtelijke molen...

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:34

Ik werk 24 uur in de week. Zo heb ik sóchtends tijd voor de paarden, het huishouden, etc. En sávonds tijd voor me vriend en voor vriendinnen. Maar dit is alleen mogelijk omdat mijn vriend meer dan 40 uur in de week werkt. Anders redden wij het financieel ook niet.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 16:27

Ik zit er ook over te denken om i.p.v. 40 uur 36 uur te gaan werken. Ik ben nu elke avond weg en rij dan minstens 2 pony's of paarden. Waardoor ik geen tijd over heb voor andere dingen, zaterdag voorbereiden op de wedstrijd en meestal 4 paarden of ponys rijden en zondag meestal wedstrijd. ALs ik 1 middag vrij heb kan ik net iets meer schuiven en klagen mijn vriend en moeder wat minder.

Ik weet alleen niet hoe ik dit ga aankaarten bij mijn baas. Hij heeft een hekel aan parttimers. Huilen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:55

Ik heb altijd 36 of 32 uur gewerkt, al vanaf mijn eerste echte baan. Is me altijd goed bevallen, zou niet eens 40 uur willen werken. Overigens niet 'voor de paarden': ik heb gewoon liever iets meer vrije tijd dan iets meer geld. Mijn omgeving (vooral leeftijdgenoten) keek daar in het begin wel raar tegenaan. Kreeg ik van die reacties als 'goh, dat zou ik ook wel willen...' of 'je bent toch een gezonde jonge meid, dan ga je toch niet 'parttime' werken?' Tja, dacht ik dan: wat let je om zelf ook minder te gaan werken? En kon ik het helpen dat 'fulltime' bij de bedrijven waar ik werkte (uitgeverijen) een 36-urige werkweek was? Haha!

Het is momenteel wel de bedoeling dat ik steeds meer vanuit huis ga werken als freelancer en het gekke is dat ik er dan geen moeite mee heb om (meer dan) 40 uur p/w te werken. Het scheelt dat ik in dat geval geen reistijd heb en dat ik dan tussendoor ook bijv. wat makkelijker naar stal kan om m'n paard even buiten te zetten, dus dan voel ik niet echt dat ik meer uren maak. Maar 40 uur (of langer) p/w in loondienst en dan ook nog reistijd? Neuh, liever niet. Haha!

Boomerang, voor zover ik heb begrepen moet een werkgever jouw wens om korter te werken serieus nemen en mag hij jouw verzoek in principe niet eens weigeren. Het moet dan wel realistisch blijven, bijv. van 40 naar 32 uur is realistischer dan van 40 naar 16 uur. Ik kan me zulke gevallen herinneren bij mijn vorige werkgever. Maar daar heeft iemand met kennis van arbeidsrecht ongetwijfeld meer verstand van dan ik. Lachen

Overigens zeg je dat je op papier 38 uur werkt en in de praktijk zo'n 45. Ben je dan niet bang dat als je bijv. een contract krijgt voor 32 uur, dat je dan nog te veel overuren gaat maken? Want dan schiet je er in feite weinig mee op, dan houd je nog steeds geen dag in de week over voor andere dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:56

Ik werk juist 40 uur voor de paarden Haha! Zeker als nummer 3 er bij zou komen, dan is minder uren geen optie... Tong uitsteken
Maar ik heb een leuke baan, dus ik zal niet klagen.

Overigens werk ik ook echt 40 uur en trek ik om 17.30 de deur dicht. Ben best eens bereid om wat extra te doen, maar standaard meer uren werken? Baas! Ik word ook niet standaard meer uitbetaald, dus ik werk ook niet standaard meer uren!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 05:01

Toen ik op mijn huidige werk (id zorg) solliciteerde mocht ik kiezen hoeveel uur ik wilde werken. Ik heb dus voor 30 uur id week gekozen...echt ideaal om 3 dagen per week vrij te zijn. Ik werk daarbij ook nog vaak wisselende diensten (weekenden en avonden). Vooral de avonddiensten zijn prettig...dan kan ik smorgens naar mijn paardje. Financieel is 30 uur id week niet gunstig, maar ik kan er net alles van betalen (huur en paard) en een beetje sparen. Geld voor een auto heb ik daardoor echter niet....dus alles op de brommer Haha!

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:40

En ook ik werk 32 uur anders heb geen tijd meer voor vriendlief... en dat zou hij niet echt leuk vinden denk ik.... en financieeel red ik het net

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:42

Ik ga over een maand aan mn baan van 40 uur per week beginnen. Ik had eigenlijk liever iets van 36 uur omdat ik dan naast mn paard ook nog andere dingen kan doen, echter woon ik nu nog thuis , heb nog geen huishouden e.d. dus ga gewoon fulltime aan de slag. Het wordt dadelijk gewoon mn tijd goed indelen en keuzes maken denk ik. Ik wil wel in de toekomst als ik op mezelf zit en het financieel redt wat minder gaan werken maar voorlopig ga ik gewoon voor de volle mep Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:51

Wiesje schreef:
Maudje, als het bedrijfsbelang voorop staat kan een werkgever je bij mijn weten wel degelijk weigeren om minder te gaan werken. De keuze is dan aan jou....... toch?
dit is mij tenminste verteld bij mijn verzoek om minder te gaan werken. het is niet geweigerd, maar het kon wel. of geldt dit alleen in de ambtelijke molen...



klopt helemaal hoor.
bij zwaarwegende bedrijfsbelangen kunnen ze 'nee' zeggen. !!