Owje volgens mij is mijn "mannetje" een "vrou

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Owje volgens mij is mijn "mannetje" een "vrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 16:42

nee heb t niet over mijn vriend Tong uitsteken Haha! maar over mijn konijn,,, heb sind een paar weken een nieuw konijn wat volgens de dierenwinkel een mannetje zou zijn, aangezien ik al een mannetje had was dat geen probleem.. maar verdenk het nieuwe mannetje ervan een vrouwtje te zijn.. afgelopen weken heb ik hem/haar meerdere keren strootjes zien verzamelen in de buitenren, die nam ie dan mee naar zijn hokje.. nu maakte ik het nachthokje open en vond dit...

Afbeelding

zie er uit als een nestje... iemand een iedee of het echt een nestje is, waneer ik eventueel babykonijntjes zou kunnen verwachten, of zou ik gewoon 2 homokonijnen met een kinderwens hebben??? Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 16:56

humm ik ben geen geslachtsdeelexpert (nouja niet bij dieren Schijnheilig Bloos )maar ga ff kijken, zou het mannetje echt weg moeten of kan die erbij blijven lopen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:00

oke... volgens het plaatje zou het ind een vrouwtje zijn... (oops) ze zitten nu 1,5 week samen hoelang is de dracht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:03

slik... iemand nog een jong konijntje hebben ??? Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:05

zag trouwens ook haar van het mannetje in het nest zitten... is dat normaal? of is mijn "vrouwtje"mijn mannetje aan t kaal vreeten Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:06

Annelou schreef:
Ik heb een keer een nest van 11 jonkies gehad. Maar dat ligt aan de grote van je konijn. Knipoog


owje t "vermoedelijke vrouwtje"is nogal flink aan de maat Tong uitsteken

waneer zou ik t mannetje weg moeten halen?? en OWJE hoe vertel ik het mijn vriend.. die zou het nog mindererg vinden als ik zei dat ik zelf zwanger was.. maar die konijnen mag ie niet zo Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-06-04 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:09

MarijeR schreef:
Heb je haar niet drachtig gekocht?


geen iedee ze zat met nog een konijn uit t zelfde nest in een hok daar.. maar dat mijn man een man is weet ik wel zeker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:19

Haagsemeid schreef:
Ze hoeft niet zwanger te zijn hoor, mijn vrouwtje was elke keer namelijk schijnzwanger en bleef ook maar plukken


hmm maar met een mannetje in het hok erbij lijkt scheinzwanger me niet.. konijnen zijn maar goed in 1 ding..... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:41

nou ik ga staks mijn vriend inlichten (slik) en morgen het hok in 2en doen,,,,

hou jullie op de hoogte , nu iedereen alvast bij zijn ouder zeuren om een konijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:52

ik heb ze daarnet allebij even onderste boven gehouden en heb duidelijk het verschril gezien.. t is echt een vrouwtje en de andere een mannetje.. nouja afwachten is t enige wat ik nu nog kan doen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:17

kan je aan een konijn ook zien dat ie zwanger is??? "ze" is nog niet echt dik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:28

dus als er al haar ligt kunnen ze elk moment komen?? en duurt het geen 3weken meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:45

Menino schreef:
leggen konijnen een ei Bloos! ?


paasei Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:45

marina schreef:
gok van niet nee, misschien een dag of 3 a4?



hmm zal ik ze maar snel uit elkaar halen geen iedee hoe lang dat haar er ligt... Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 07:03

heb er vanacht gewoon niet van kunnen slapen Tong uitsteken maar vanmorgen was t nestje nog "leeg" ze is wel verschrikkelijk shuuw ineens en zodra ik bij haar of het nestje kom stampt ze boos met haar pootje op de grond...

Ben zo benieuwd... Kan iemand het gedrag van een zwanger konijn omschrijven? Gaat een konijn vaak van haar nestje af? of blijft ze daar zowat de heel dag bij...

tja ik lijk mischien heel dom nu, maar heb altijd aleen maar mannetjes konijnen gehad Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 07:12

whahahhahhaha lig helemaal dubbel... kijk uit mijn raam zie daar de konijntjes zitten het "vrouwtje" zoekt wat strotjes gaat met de strotjes in haar bek heel lief naast t mannetje zitten en rukt ineens een paar plukken haar uit zijn rug.. whaha ze wist niet hoe snel ze weg moest komen daarna Tong uitsteken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:15

tja mijn mannetje is echt heel lief, nooit lelijk gedaan tegen andere konijnen... denk niet dat ie ze wat aan zal doen... hoeveel nestjes kan je trouwens per jaar krijgen van een setje konijnen als je ze bij elkaar laat zitten???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:46

Elise schreef:
draagtijd is 30/31 dagen, dussum 12x per jaar Haha! Haha!



hehehe das wel heel veel 2 nestjes per jaar zou ik niet erg vinden maar dat is wel erg overdreven... Haha! ... ga er maar eens een stukje gaas tussen spannen, t vrouwtje is zo verschrikkelijk druk bezig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:30

nou ze zitten apart, hebben ze me niet in dank afgenomen geloof ik... ben zelf ook erg benieuwd... hoop dat ze er snel zijn (als er tenminste baby's komen Tong uitsteken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:42

Sammm schreef:
Haha Debo ook echt weer iets voor jou he. *LOL*



hihi ind.. zal mij weer eens niet overkomen Tong uitsteken , maarja levert wel leuke foto's op strakjes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:50

Heike schreef:
haha vond de opmerking "Ik kan beter zeggen dat ik zwanger ben" Erg grappig.

Hoe heeft man lief het opgenomen?



vertelde hem gister... "schat.... ik denk dat we gezinsuitbrijding krijgen...."... John: "hoezo Verward Wow! " .... Ik :" Haha! " ... John:" Nagelbijten / Gniffelen " .. Ik:"t nieuwe mannetjes konijn is geen mannetje" ... John:" owwww.. nou dan moet ie wel weg" ... ik:" ja laat eerst de kleintjes maar eens komen dan zien we wel" ... John weer:" Je mag ze cht niet allemaal houden hoor!!!!! Boos! " whahaha... maar hij vond t niet zo verschrikkelijk dus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:24

Sharlyn schreef:
Zoals ik eerder al schreef zijn dit ook punten waaraan je een drachtig konijn kan herkennen.
Wat nu heel goed voor je konijn is, en ik weet het het klinkt raar maar Joghurt.
Prober maar is, 9 van de 10 konijnen vinden het super, gewoon met een klein beetje beginnen.



thanks!! Nou dan neem ik aan dat ze echt zwanger is.. ze is behoorlijk sjaggie Haha!

ik hou jullie zeker op de hoogte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:28

heb mijn moeder ook net even de shrik van haar leven gegeven... "mam we krijgen gezinsuitbrijding" WAT NEE HE!!!! MEISJE TOCH...OWW.... whahahaa Haha! Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:09

denk dat t niet lang meer gaat duren ze ligt constant en is nu al een posje in haar hok verdwenen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:24

nee helaas nog niets ..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, Amazonbot, Annienke, Balou_k, Exorcizamus, grace1989, Grainey, IASCrawler, leonie1988, Sizzle, YandexBot en 172 bezoekers