help morgen sollicitatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

help morgen sollicitatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 12:55

Ik moet morgen op sollicitatie bij de Euroborg het nieuwe stadion van FC groningen. Het gaat om een secretaresse baan met veel andere dingen er nog omheen zoals coordineren van rondleidingen enzo. Het lijkt me een geweldige uitdaging en ben tot nu toe ook de enige die kans maakt op de baan, de school vond mij het meeste geschikt hiervoor en dat vind ik ook wel weer een hele eer.
Maar goed wat gaan ze mij vragen en wat moet ik hun absoluut vragen en wat is uit en boze om te zeggen enzo.
Ik heb nog maar 1 keer eerder gesolliciteerd en dat was voor het bijbaantje waar ik nu nog steeds werk, nog niet zo heel erg veel ervaring dus.

Over kleding enzo maak ik me niet zo heel erg druk, mijn gezich ziet er alleen uit als een maanlandschap vanwege maandelijkse perikelen, maar zal vanavond even een masker nemen en dan is het ergste leed ook al wel weer geleden.
Ik ben alleen erg bang dat ik erg zenuwachtig ga worden en dicht sla, of juist heel erg veel ga praten.

Dus alle tips zijn welkom.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:09

ach wel nee het komt vast allemaal goed, als school denkt dat het echt wat voor jou is dan is het tohc ook wat voor jou?? Je kan het gewoon en je gaat het gewoon ff doen! Haha! {makkelijker gezegd dan gedaan:P}
maar probeer gewoon rustig te blijven, die mensen snappen gerust wel dat je een beetje zenuwachtig bent. zet hem op!!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 13:20

ja idd ik dacht even wat info van het internet afplukken en uitprinten. Niet dus printerding is leeg en thuis wil de computer niet meer opstarten.
Maar ik hoop echt dat het goed gaat komen.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:28

Vooral jezelf blijven, daar gaat het ze immers om, door een beetje zenuwen kijken ze vast wel heen.
Heel veel meer dan dat kan ik je ook niet mee helpen..

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 13:31

Het lijkt me echt super leuk.
Maar moet ik mijn CV ook meenemen want zij hebben mij gebeld ik heb dus neit gesolliciteerd en ze hebben dus verder helemaal geen info over mij.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:39

Je kunt inderdaad je CV meenemen, dat is voor hen ook een goede houvast èn ze hebben dan gelijk al je gegevens bij elkaar. Wees enthousiast, benadruk je goede eigenschappen en geeft een positieve draai aan je "slechte" eigenschappen.

"Kopiëer" de houding van je gesprekspartner, zit hij naar voren, zit jij naar voren, zit hij naar achteren, zit jij naar achteren. Je hoeft geen spiegelbeeld te zijn, maar het bevordert de conversatie. Kijk naar degene die spreekt.

Bedenkt van tevoren: wie ben ik, wat ben ik en wat wil ik. Heb vertrouwen in jezelf en je kunnen.

Wat zijn belangrijke dingen om te weten?

Met hoeveel mensen kom je te werken;
Werktijden;
Hoeveel vakantiedagen;
Vervanging tijdens vakanties;
Als zij over salaris beginnen, moet je wel een idee hebben wat je wilt verdienen, maar probeer van hen eerst een bedrag te krijgen, daarna kun je altijd nog onderhandelen;
Vakantiedagen;
Evt. vergoeding overuren (geld of tijd voor tijd of ?)

Suc6 in ieder geval!

=^.,.^=

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 13:47

Het is voor mij al een hele geruststelling dat ik de nu enige ben die er kans op maakt. Kijk het is ons eerste gesprek, kom ik er in het gesprek achter dat er nog een tweede gesprek gaat komen dan zal ik in het eerste gesprek niet zo snel beginnen over mijn salaris. Tja en de Euroborg is een gigantisch compex met heel erg veel verschillende bedrijven, ze zijn nu nog volop aan het bouwen en najaar 2005 wordt eht ook pas officieel geopend, ben dus ook wel benieuwd wat mijn taak gaat worden eigenlijk.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:26

Ik heb gisteren voor het eerst een echt sollicitatiegesprek gehad (buitenom mijn bijbaantjes dan). Ik was eerst heel zenuwachtig, maar later werd ik wel rustiger.
Sommige dingen kan je al een beetje van te voren inschatten wat ze gaan vragen:
je goede en slechte eigenschappen
wat je je voorstelt bij de functie
of je flexibel bent met werktijden, in een team kan werken, nauwkeurig kan werken, etc
Voor de rest zorg ik altijd dat ik een kopie van mijn c.v. bij me heb (zeker als zij dat nog niet hebben) en eventueel mijn cijferlijsten, als ze interesse hebben in bepaalde vakken ofzo (heb het al één keer laten zien!! ik had een 10 voor statistiek). Voor de rest kan je beter geen koffie of thee drinken tijdens het gesprek, daar krijg je zo'n droge mond van. Probeer een beetje aan te voelen hoe de sfeer onderling is, en reageer daarop. Als het heel amicaal is kan je bijvoorbeeld een grapje maken ofzo (is wel een risico, maar kom je spontaan over)