Update fysio -> ongezadeld rijden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Update fysio -> ongezadeld rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 11:12

N.a.v. een tyrzaclinic ben ik bij de HA langs geweest en doorverwezen naar de fysio [AM] Bij de fysio geweest => geen alledaags probleem

Nu ben ik vandaag voor de derde keer geweest en hoef in principe niet meer terug te komen. Mocht ik ergens last van hebben moet ik wel direct bellen. Het probleem was met name een asymetrie in mijn bekken. Die was rechts 12 en links 10 graden gekanteld. En mijn rug zat heel erg vast.....
Hij is bezig geweest met passief doorbewegen (voor wie er verstand van heeft Knipoog) en ontspannende massage. Ik moet nu gaan zwemmen ter ontspanning.
Maar het allerbelangrijkste is dat ik ongezadeld moet gaan paardrijden Bloos!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:15

Ach dat overleef je ook wel Haha!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:22

Waarom zonder zadel? Ligt je zadel niet goed dat je daarom zeg maar scheef bent?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:25

als je met zadel ontspannen alles laat afhangen en zo tien minuutjes gaat stappen is het ook goed denk ik (doe ik ook doet wereld wonderen voor mijn lijfje)

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:28

Moet je wel een braaf paard hebben. Anders is het niet zo ontspannen. Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 11:28

Chronos schreef:
Waarom zonder zadel? Ligt je zadel niet goed dat je daarom zeg maar scheef bent?

Zadel is wel goed, maar ik schijn zelf de asymetrie het beste te kunnen voelen en zodoende te kunnen corrigeren als ik zonder zadel rijd. Puur omdat je dan gewoon beter de bewegingen van het paard kunt volgen. Puur om mijn zit te corrigeren dan, maar dan ook echt een uur dressuurmatig en niet even uitstappen aan het eind. Volgens hem zou iedereen dat eigenlijk moeten doen, alleen ik zal wat langer nodig hebben om het goed te krijgen dan iemand die gewoon recht is.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 11:29

Marliesje schreef:
Moet je wel een braaf paard hebben. Anders is het niet zo ontspannen. Knipoog

Daarom heb ik dus met mijn instructrice afgesproken om te beginnen met zadel, en als Regina ontspannen en los is pas het zadel er af te halen.....

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:32

Het zou voor mij dan ook wel goed zijn. Ik heb namelijk 8 fouten in mijn rug. Draaien, torsio's, 2 ribben extra en een lendewervel minder. (Door die lendewervel kan ik wel geen hernia krijgen zei de dokter) Ik ben vrijwel altijd bezig met rechtzitten, dat is dus heel moeilijk voor mij.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:33

Helaas beschik ik dus ook niet over zo'n paard. Ik denk dat ik mijn vriendin eens lief aankijk. Knipoog (die heeft een braaf paard)

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:39

ik ben gezegend met een paard dat heeel rustig loopt als ik erge pijn heb
of mega stijf ben oid en wat actiever tot temparamentvoller word/is naar mate ik me beter voel , gelukkig is mij rug een stuk beter dan die van jou richtje en die van marlies
lijkt me inderdaad knap lastig dan
het is dat jullie zo ver weg wonen anders had je gerust langs mogen komen (mag nu ook wel hoor)

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:45

Zo, dat wordt apart Haha!

Bij Kasje kan dat niet, die snapt het fenomeen 'mens op je rug zonder zadel' niet en expoldeert zo ongeveer ter plekke *LOL*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 11:48

Mayo schreef:
Zo, dat wordt apart Haha!

Bij Kasje kan dat niet, die snapt het fenomeen 'mens op je rug zonder zadel' niet en expoldeert zo ongeveer ter plekke *LOL*

Bij Regina hangt het denk ik een beetje van haar bui af of het verantwoord is Knipoog
*hoopt dat ze het goed in kan schatten*

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:50

Whaha! Je neemt wel een cameraman/vrouw mee toch??? Haha!