Kiezen trekken!!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Kiezen trekken!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 17:02

Ik moet na de vakantie waarschijnlijk mijn verstandskiezen laten trekken. zelf vind ik dat er nog plenty plaats is maar mijn tandarts vind dat ze 'eruit-moeten'....en hij heeft nu eenmaal een witte jas aan.

Wie heeft dit ook ondergaan, hoe ging dat en hoe VOELDE het?

Of kan niemand mij gerust stellen?? Verdrietig

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:42

OOooowww....ik moet ook Scheve mond En ik wil niet Dus ik voel heel erg met je mee Ach gut

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 17:48

hahahaha, samen zielig!!!!!!!!!! maar wil weten hoe pijn het gaat doen enzo...maar wil eerst consult en dan pas kijken of het echt echt echt nodig is!!!

ponyjongen
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:09

Eerst krijg je 2 prikken ofzo. Dan moet je even wachten tot ze werken. Daarna gaat hij met een tang een beetje wroeten Lachen Het enige wat je daar van voelt is dat je hoofd heen en weer gaat!
Dan zet hij kracht en hoepla, kraaaaak, je kies is eruit en je hebt niets gevoeld.

Tip: Laat er 1 tegelijk trekken..... bij twee aan een kant tegelijk heb je ook twee keer een wond= veel pijnlijker.

Al mijn kiezen zijn er uit, ik ben een levensgrote angsthaas voor de tandarts, maar trekken is ECHT niet eng.

Bij een kies heb ik zelfs nooit meer een pijnstiller hoeven slikken! Bij de andere kiezen wel, 2/3 dagen ofzo.

Sterkte!

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 18:12

Pling je maakt mijn dag weer goed!!!!!!! Pling

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:16

En ik ben ook weer een beetje gerustgesteld Maar ik was eigenlijk van plan om wél 2 tegelijk eruitt e laten halen: dan hoef je nl maar twee keer en ben je er sneller vanaf Knipoog En ik had dacht ik ergens gehoord dat dat niet zo veel verschil maakte Scheve mond

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 18:20

hmmmmmmm, nou weet ik het ook niet meer......

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:07

nou mn verwijsbriefje voor de kaakchirurg ligt al een half jaar in mn agenda en laat hem daar voorlopig denk ik nog zitten ook. Ik kijk na de vakantie wel verder. Ik ben tandartsassistente geweest en ook meegelopen bij een kaakchirurg en weet hoe ze te werk gaan en wat er gebeurd, ieuww..maarja, wat moet dat moet he, veel succes!

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 19:09

ai, je maakt me bang!!!! maar vertel Knipoog

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:53


Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:48

Nou, ik moest dus vandaag voor de eerste helft.
Kom ik daar aan met nog-bijna-dichte oogjes (nasleep van de Oranjeparty zaterdag...), hij kijkt even en zegt: Sorry Marianne, maar je moet naar de kaakchirurg. Ze zitten nog te diep dus ik kan ze niet pakken *LOL*
Okee dan. En ik zat er al zo tegenaan te hikken. En nu gaat er een vreemde vent in mijn mond wroeten Scheve mond

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 23:05

hahahaha, beter dan een bekende. zometeen stink je uit je mond....schaam je je diep Bloos
en: je ziet die vent toch nooit meer terug! en misschien is het wel een handsome! you never know! sluit niets uit!
ik zie het wel. ik ga daar maar eens lekker uitgebreid liggen en misschien val ik wel in slaap...de pijn voel ik vanzelf wel denk ik! en als ik lief ben krijg ik misschien nog een lollie ook! *LOL*

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:21

Ik ga nog liever 10 keer naar de kaak chirurg dan dat ik 1 keer bij de tandarts zit Haha!
Man wat hebben die kaak chirurgen een zalige verdovingen zeg Tong uitsteken
Werken snel en je voelt helemaal niets

Zoals gezegt, 2 prikken, eff wroeten en klaar.
Zal idd wel 1 kant per keer laten doen *volgens mij doen ze niet eens beide kanten meer tegelijkertijd* omdat je anders niet meer normaal kan eten *gaven ze als reden op bij mij* en doen.

Enige waar ik last van had was spierpijn in mijn kaak omdat ze zo hadden lopen wroeten en friemelen.

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 23:22

ja, voorzichtig zullen ze niet zijn. 'je voelt toch niets'. maar goed om te horen! dan ga ik er gewoon voor!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:25

Sily schreef:
Zal idd wel 1 kant per keer laten doen *volgens mij doen ze niet eens beide kanten meer tegelijkertijd* omdat je anders niet meer normaal kan eten *gaven ze als reden op bij mij* en doen.

Umm..ik bedoelde ook niet 2 kanten tegelijk, maar de twee *tanden* aan dezelfde kant tegelijkertijd: dus linksonder & linksboven, zeg maar Knipoog

Links en rechts tegelijk kan wel, maar doen ze meestal niet omdat het erg heftig is om aan beide kanten verdoofd te zijn en je dan geen 'gezonde' kant hebt om te kauwen Lachen

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 23:40

val je lekker van af Knipoog

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:00

Ja, idd ik ben er wel lekker van afgevallen, 1 kilo per dag ging eraf, nadat ze eruit waren. Maar helaas na 1 week kwam er 1,5 kilo per dag weer bij. Bij mij hebben ze trouwens de bovenste 2 tegelijk eruit gehaald.

Ben trouwens vandaag op controle geweest en de dans weer een half jaartje ontsprongen!

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 07:54

haha, goed zo!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 08:43

Misschien is het raadzaam dat je bij twijfel een andere tandarts laat kijken. Mijn verstandskiezen zijn ook allemaal getrokken. Toen ik ben verhuisd had ik een andere tandarts die het zonde vond omdat er best wel plek was. Hij had de mening dat je verstandskiezen pas moet trekken als ze echt problemen veroorzaken.

Ik zag heel erg op tegen het trekken, beetje tandarts vrees had ik maar het is me 100% meegevallen. Oke het is geen feestje maar ik heb niet veel pijn gehad en het trekken was heel vlot gebeurd.
Succes.

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 08:58

bij mij zijn nu enkel boven mijn verstand kieze door..... onder is nog niks Verward
Mijn tandarts zij heb je er last van... Ikke zo van nee heb ook geen last gehad met het doorkomen van die kieze... Hij zo ze hoeven er niet uit maar al zit er een gaatje in moeten ze eruit want ze vullen die niemer???? Dussssssssssss ik hoop dat ik geen gaatje krijg en dan mogen ze blijven zitten.... Hopelijk groeien ze onder ook zo mooi door bij mij en mogen die ook blijven zitten....


Ik kan je helaas niet geruststellen heb nooit iets hoeven laten trekken... Maar veel succes iig

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:07

Ik moest vorig jaar twee keer naar de kaakchirurg om kiezen te laten trekken en niet 1 of 2 maar:

1ste keer 3 kiezen, en 2de keer 4 kiezen.

Niet niks dus, maar om je gerust te stellen. Ik heb er erg weinig last van gehad. Het ergste vond ik nog de verdoving omdat die achter in je mond door het kraakbeen van je kaak gaat en dat is een ranzig gehoor.

Ze lopen wel erg te rukken en te trekken aan die kiezen maar je voelt toch niks dus dat is ook niks om bang voor te zijn. Alleen die geluiden zijn niet zo prettig.

Als je nou zoiets heb van die geluiden lijken me eng zou ik gewoon even je discman meenemen en vragen of je die op mag zetten.

Als de verdoving uitwerkt kan je een beetje hoofdpijn krijgen en zal het wel ff zeer doen. Ik kreeg een receptje mee voor pijnstillers en die heb ik ook gewoon ingenomen toen het uit begon te werken. Niks aan de hand.
's Avonds voor het slapen heb ik ook nog een pijstiller ingenomen en verder niks meer.
Tja, eten is een beetje lastig want je krijgt je mond niet echt ver open. Veel vloeibaar of geprakt voedsel, en pannenkoeken Haha! mjam...

In iedergeval veel succes, je gaat het vast wel redden OK dan!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:11

Liekjuh schreef:
Hij zo ze hoeven er niet uit maar al zit er een gaatje in moeten ze eruit want ze vullen die niemer???? Dussssssssssss ik hoop dat ik geen gaatje krijg en dan mogen ze blijven zitten


Jawel hoor, die vullen ze wel. De bovenste hebben ze bij mij ooit gevuld. Maar ik kreeg veel last van de onderste, omdat de bovenste er tegenaan kwamen als ik mijn mond dicht deed. Uiteindelijk hebben ze die bovenste er dus uitgehaald. En in de onderste zat allebei een gaatje, wat ze gewoon gevuld hebben.