Ik zit vol problemen.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Ik zit vol problemen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 17:34

Jullie zullen na dit bericht wel denken wat een aansteller...
Ik wordt steeds gevoeliger en ga heel snel huilen....


Ik heb dus de 1e jaar op een grote school gezeten....
Het was hard! Veel huiswerk en haast geen tijd voor de paarden. Ik d8 niet meer aan me huiswerk, maar wou alleen me paarden verzorgen, en kreeg zo veel problemen op school.
Ik word ook heel veel gepetst dat ik naar paardenstront ruik en ze maken grappen over me flaporen en dat ik zo lelijk ben..
Ik kan daar echt niet meer tegen en durf ook niet meer op school te komen en ben soms wel eens weken gaan spijbelen en mezelf gewoon ziek gemaakt zoals me duim breken dus weer dag thuis, me hoofd hard stoten tegen de muur dat ik niet meer kan denken en dat soort dingen...

Ik weet zeker dat jullie nu heel erg over me denken maar ik weet echt niet wat ik moet doen...
Ik heb alleen me paardjes nog, ze zijn zo lief en ik kan hun wel uren lang verhalen gaan vertellen en het lijkt alsof ze alles begrijpen....

Ik heb ook heel erg ruzie altijd met me ouders, ze vinden dat ik me beter moet kleden en ook een stoere piercing moet nemen enzo. Maar ik ben zo'n meisje niet!!

Die stomme kinderen dwingen me ook om te roken en zeggen dat ik ontgroend moet worden enzo, en dan veel pesten en me opsluiten... Nu gaat het 2e jaar steeds moelijker worden denk ik, en al die stomme kinderen komen ook steeds ruzie maken aan me huis en dan verstop ik me gewoon bij me paarden en ze gaan dreigen dat ze mijn paarden gaan opensnijden...

Ik ben echt zo bang me leven kan ook niet erger, als ik nou op de wereld was met lieve mensen die van paarden houden en dat ik geen school had, geen ruzie, geen pijn.....

wat moet ik doen............
Nagelbijten / Gniffelen Huilen

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:42

Ik geloof de helft maar van dit verhaal.
Vooral dat piercing idee.

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 17:43

Waarom geloof je me niet?
het is echt allemaal waar..........
Allemaal meisjes hebben allemaal dingen in hun oren maar ik hoef zo'n oorpiercing niet!! ik vind het verpesten van je lichaam en ik vind het niet mooi, vooral niet bij me flaporen,,,

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:44

Ten eerste: Lees nog eens je verhaal, maar probeer nuchter te denken... Dan vallen er al een heel stel problemen af, waar je eigenlijk wel een beetje om moet lachen denk ik. Want kinderen die zeggen dat ze je paarden gaan opensnijden, die kun je toch niet serieus nemen?! Verder is het allemaal heel naar, maar ik denk dat je je een beetje te druk maakt. Gun je jezelf ook wel eens rust? Slaap je goed? Doe je genoeg dingen om jezelf af te leiden?! Allemaal factoren die een rol zouden kunnen spelen!
Kop op meis, je bent nog jong en het zijn maar, net zoals jij "brugpiepers"! Je kunt best ook nee zeggen als ze vinden dat je moet roken, laat zien dat jij boven die onzin staat! Ze kunnen je niets maken, omdat ze niets meer zijn dan jij!
Neem je rust, let op jezelf en probeer alles een beetje nuchterder te bekijken. Als je je dan nog zo blijft voelen, ga dan naar iemand toe waarmee je kunt praten (bijv. een mentor, je ouders, je huisarts oid). Je zit niet je hele leven vast op die school, je kunt heel gemakkelijk overstappen naar een andere, zeker nu het bijna vakantie is! Kop op, je heb nu tijd om tot jezelf te komen en beslissingen te nemen! Ach gut

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:45

Boos! Wat een ^%$&^$&^ kinderen in jou klas zeg ! Stoom uit je oren
Als ik ergens niet tegen kan is het pesten *kotssmiley*
Dit is echt wel heeeeeeeel laag van die kinderen hoor Stoom uit je oren
Misschien kan je van school veranderen.. misschien voel je je dan wel weggepest.. Maar misschien word je leven er ook beter van..
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je zou kunnen doen...
Maar heel veel sterkte, succes met het oplossen Ach gut

Offtopic.. Frostwood.. Ik vind niet dat je nu niet gelijk alles niet moet gaan geloven door wat Miep heeft gedaan...
Laatst bijgewerkt door Sofionna op 28-06-04 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:45

Hmmm zeg dan gelijk dat je oorbellen bedoelde.
Ik kan me goed voorstellen dat je ouders zo'n vlot kind willen die veel vriendjes en vriendinnetjes heeft, maar als hete r niet in zit, tjah dan zit het er niet in.

En verder moet je het niet zo zwaar oppakken, gepest worden is een hell, maar je komt er vanzelf wel uit, als al die kindjes in gaan zien dat het toch allemaal wel doelloos is, om iemand zo te kleineren.

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 17:48

Amberto schreef:
Ten eerste: Lees nog eens je verhaal, maar probeer nuchter te denken... Dan vallen er al een heel stel problemen af, waar je eigenlijk wel een beetje om moet lachen denk ik. Want kinderen die zeggen dat ze je paarden gaan opensnijden, die kun je toch niet serieus nemen?! Verder is het allemaal heel naar, maar ik denk dat je je een beetje te druk maakt. Gun je jezelf ook wel eens rust? Slaap je goed? Doe je genoeg dingen om jezelf af te leiden?! Allemaal factoren die een rol zouden kunnen spelen!
Kop op meis, je bent nog jong en het zijn maar, net zoals jij "brugpiepers"! Je kunt best ook nee zeggen als ze vinden dat je moet roken, laat zien dat jij boven die onzin staat! Ze kunnen je niets maken, omdat ze niets meer zijn dan jij!
Neem je rust, let op jezelf en probeer alles een beetje nuchterder te bekijken. Als je je dan nog zo blijft voelen, ga dan naar iemand toe waarmee je kunt praten (bijv. een mentor, je ouders, je huisarts oid). Je zit niet je hele leven vast op die school, je kunt heel gemakkelijk overstappen naar een andere, zeker nu het bijna vakantie is! Kop op, je heb nu tijd om tot jezelf te komen en beslissingen te nemen! Ach gut


Maar ik kan hier ook gewoon niet mee omgaan, er zijn helemaal geen fantsoenlijke mensen op de school... Als ik nee zeg denk ik niet dat ze altijd stoppen met me stoppen.. Ik vind ze ook gewoon eng, heel zo'n groep fietsers van me school die weer stoer gaan doen tegen me......

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:51

vind je het heel erg als ik dit ook niet helemaal geloof (naar aanleiding vh Miep-topic)

Toch vind ik het nogal rot voor je, zeker dat je van je ouders peicings moet, en je klasgenoten je dwingen tot roken, dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 17:52

Iedereen heeft het over miep topic maar ik weet er niks van echt niet! Dit is gewoon puur mijn leven en dat ik problemen heb

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:54

Als je ouders vinden dat je je beter moet kleden is daar maar 1 ding tegen te zeggen: meer zakgeld Pappie! Haha!

Oorbellen: daar moet je achter staan, wil je dat niet: aan je lijf geen polonaise! Roken dito.

Voor de rest lijk je me een erg onzeker kind. Als jij je laat pesten omdat ze zeggen dat je naar paard stinkt (stinken? Paarden hebben een heerlijke geur, als jij al zelf vind dat ze stinken: hou je dan wel van ze?) dan ben je niet overtuigd van je vriendjes. Flaporen? Heb je die dan? Dan zou ik kijken of ik daar wat aan kon laten doen.

Mensen die je beoordelen om je uiterlijk zijn erg simpel gestructureerd (andere formulering voor: ronduit dom). Maar jij moet je daarboven stellen. Een clubje schreeuwende pubers kan je niets maken. Probeer ze te ignoreren....ze zijn je aandacht niet waard.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:54

kijk even bij de mededeling bovenaan, ik en veel andere maensen zijn een stuk wantrouiger geworden na deze schokkende 'ontknoping'.
Nogmaals, ik vind het echt rot voor je

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:54

Dat is ook eng, een hele groep kinderen tegen jou alleen, ponygekkie!

Probeer niet uit te stralen dat je het eng vindt! Want jij bent heus niet op de wereld gekomen om door iedereen gepest te worden.
Flaporen hebben wel iets en zo lelijk als je zelf zegt zal je heus niet zijn. Probeer eens nuchter naar jezelf te kijken, jij hebt ook dingen die een ander niet heeft. Je bent vast heel goed in iets.
En, maar dit weet je vast zelf ook, mensen die negatief doen over een ander door bijv jou uit te schelden, zijn zelf als de dood dat de aandacht op hen gevestigd wordt daarom doen ze maar gauw zo!

Probeer iets stoerder te doen!! Ze kunnen je vast niet zoveel maken als ze doen lijken.

Begin na de vakantie opnieuw! (misschien een andere klas?) En zoek een hobby waar je vrienden vandaan haalt!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:57

ik zou een andere school zoeken als ik jou was, eentje waar ze wel normaal kunnen doen

ponyjongen
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:04

Hallo ponygekkie,
Neem je problemen serieus en het heft in je eigen hand! Spaar al je moed bijeen en ga met een vertrouwenspersoon/mentor op school praten.
Als je echt zo gepest wordt, dan is het zaakt dat dat stopt, want de gevolgen zijn ernstig op lange duur, m.a.w. onderneem actie! Schrijf je ouders een brief, print je verhaaltje en laat het aan je mentor lezen, etc. maar verzin IETS.
Zo doorlopen heeft in elk geval geen zin!
Sterkte!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:06

Meissie, kan je hier geen melding van maken op je school? Dat je zo gepest word, want hoe jij je verhaal beschrijft is belchelijk natuurlijk. School is erg belangrijk(ja dat kan ik zeggen omdat ik er mee gestopt ben en nu merk dat je keihard een diploma nodig hebt) en een veilige omgeving. Natuurlijk zullen er altijd pesters zijn helaas..Zeggen ze dat je naar paarden stinkt of trek je misschien bv je staljas naar school aan? Misschien is het dan een optie om je paardenkleding thuis te laten en te verruilen voor schone kleding, niet om niet gepest te worden daardoor, maar het helpt al iets..wat het roken betreft, heel goed dat je daar niet aan mee doet, geloof me eerdaags ben jij juist cool dat je niet rookt!
HEt pesten gaat meestal zo rond het einde van het 2e jaar over, dan hebben de bruggers niet meer zo de behoefte om stoer te zijn, want ze zijn immers niet meer de jongste van de school.
Als je flaporen hebt en je zit er zelf heel erg mee(niet omdat je erdoor gepest word, maar het zelf lelijk vind) kan je naar je huisarts gaan, mss dat het dan vergoed word om ze te laten opereren.
Een ding werkt heel goed, probeer je instelling te veranderen en na de zomervakantie met frisse moed ertegen aan te gaan, dat werkt echt. Succes!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:10

iedere school heeft een vertrouwens persoon, neemt contact met deze op... Deze kan je verder helpen.

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:49

Vind het verhaal wel een beetje overdreven, en ik heb maar 1 tip voor je: Ga naar een vertrouwenspersoon of iets dergelijks om iets aan deze problemen te doen. Hoe origineel.

Er bestaan ook cursussen waarbij je leert voor je zelf op te komen, misschien is dat wel iets voor jou... En verder zal ik die dreigingen over dat ze je paarden gaan opensnijden maar niet zo serieus nemen... Knipoog

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:22

Ik denk wel dat het waar is, iedereen heeft zo zijn problemen alleen sommige zien het probleem van iemand anders niet als een probleem.
ponnygekkie je hebt nu vakantie, geniet er van geniet van je paardjes en rust goed uit denk alles nog eens over.
als je het dan nog niet positiefer inziet kan je niet naar een andere school? of heb je er al eens met je mentor over gepraat oid? doe dat eens.
en vertel ook eens tegen je ouders dat je het niet leuk vind als hun zo doen en dat je geen piercing oorbellen oid wil.
kom op meis het valt allemaal wel mee Ach gut

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:56

frostwood"]
Ik geloof de helft maar van dit verhaal.
[/quote]
*miep-syndroom*???? Scheve mond

(ik ben bereid elk verhaal te geloven, als ik er dan regelmatig word ingetuind dan kom ik daar vanzelf wel achter, behoorlijk klote zo'n reactie als het wel waar is)


[quote="frostwood schreef:
En verder moet je het niet zo zwaar oppakken, gepest worden is een hell, maar je komt er vanzelf wel uit, als al die kindjes in gaan zien dat het toch allemaal wel doelloos is, om iemand zo te kleineren.


Volgens mij ben jij nog nooit gepest anders zou je niet zo reageren. Als ik jou was zou ik het topic over Pesten maar eens lezen. Je schrijft het nun af alsof ze zich aanstelt.

Pesten is verschrikkelijk is heel erg, maar hoe je het nu probeert op te lossen, spijbelen/dingen doen om niet naar school te hoeven, daar schiet je niks mee op. Probeer iemand te vinden waar je het hiermee over kan hebben. En als je die niet kan vinden kun je altijd nog terecht bij de kinder telefoon.

Zijn je ouders wel op de hoogte van wat er zich allemaal afspeelt. Als mijn kind weken lang zou spijbelen zou ik ook boos worden. Laat ze anders je berichtje in dit topic eens lezen. heb het er met ze over, want dit kan zo niet langer!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:01

Ik geloof dit verhaal wel.
Miep is ziek (niet l ullig bedoeld) en hoewel ze het vertrouwen van bokkers ernstig beschadigd heeft, moeten we nu niet iedereen gaan wantrouwen denk ik.

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 21:02

Dankje mensen....
maar als ik op een andere school ga dan blijven de kinderen me pesten, ze wonen best vlakbij paar wijken verder op...

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:30

Echt heel vervelend voor je! Misschien kan je er toch nog eens over na denken om naar ee andere school te gaan. Ik zat de eerste twee jaar ook op een hele grote school waar ik me helemaal niet thuis voelde. Na twee jaar ben ik naar een andere school gegaan, die veel kleiner si. En ik heb het daar echt enorm naar m'n zin gehad. Ben natuurlijk nog steeds wel het zelfde (verlegen!!) Maar ik merk gewoon dat ik veel vrolijker was. En als ik mensen van m'n oude school tegen kom kijk ik gewoon heel arrogant de andere kant op. Niet dat ik dat ben hoor, maar dat voelt goed.
Sterkte!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:52

Ik geloof het wel, weet namelijk een paar gevallen irl waar dit echt bij gebeurde

Dat dreigen is niet leuk inderdaad, maar gelukkig is er nog zoiets als de wet en daardoor denken zelfs héél domme mensen (en dat zijn deze pesters heus wel, om zich zo te gedragen dom is er nog een aardig paard voor) wel twee keer na voor ze iets dom doen.

Ik zou inderdaad van school veranderen, dat is het nog niet gezegd dat het daar anders is maar het kàn wel zijn...Zelfs als die pesters in je buurt wonen dan gaan ze zich toch na een tijd minder interesseren als ze niet meer zo direct contact hebben.

Een vertrouwenspersoon op school heeft bij de mensen die ik ken absoluut niets geholpen, school sloot liever de ogen en maakte de zaak alleen erger.
Wél zou ik er met je ouders over praten, maar wel apart: het is al een moeilijk onderwerp en als je beide ouders tegenover je hebt ga je het gevoel hebben dat je je aan het verantwoorden bent en dat gaat je nog onzekerder maken. Begin dus met 1 van beide ouders onder vier ogen te spreken en leg het allemaal uit, begin bij het begin dat ze het kunnen begrijpen.

Ook zorgen dat die pesters je zien met je vrienden, bijvoorbeeld van de manege. Als ze zien dat je elders wél popu bent dan mindert het vaak ook wel wat.

Maar het enige wat je eigenlijk kunt doen is gewoon doorbijten, en daarna je hart uit storten bij de mensen die je graag ziet. Meer kan je niet doen...gewoon doorbijten en wachten, en telkens opnieuw er tegenin gaan: probeer wel rustig te blijven. Weet dat het hard is, maar er komt heus een moment dat het stopt écht...
kop op Ach gut

btw je hebt een prachtige pony Knipoog
En die ziet je sowieso graag, en is alvast pakken slimmer dan die pestkoppen. Haha!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:52

Ponygekkie schreef:
Dankje mensen....
maar als ik op een andere school ga dan blijven de kinderen me pesten, ze wonen best vlakbij paar wijken verder op...

Alleen van school veranderen is niet genoeg, laat ook je tanden zien, meis!! Jij bent meer waard!!

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:39

Shiloh schreef:
Volgens mij ben jij nog nooit gepest anders zou je niet zo reageren. Als ik jou was zou ik het topic over Pesten maar eens lezen. Je schrijft het nun af alsof ze zich aanstelt.



Beetje laag om die conclusie te trekken, je moest eens weten!

Ik ben vanaf groep 3 t/m laat in de 2de gepest...en niet zo'n beetje ook niet.

Dat zegt wel weer genoeg, en mijn reactie was er dus niet voor niks.
Je moet kei en kei hard voor jezelf zijn, als je jezelf zielig blijft vinden, win je het nooit.