Heel raar, ging slapen maar leek wakker en kon me

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Heel raar, ging slapen maar leek wakker en kon me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 10:54

niet meer bewegen!

Hebben jullie dit wel eens gehad? Was echt heel erg raar!

Gisteravond ging ik slapen en ik was eigenlijk niet zo moe, dus kon niet zo goed slapen. Maar ineens werd ik echt heel erg moe, alleen er gebeurde zo iets raars. Ik voelde dat ik in slaap ging vallen, maar met m'n hoofd was ik er nog helemaal bij. Ik kon me niet meer bewegen en ook niks meer zeggen, werd er best wel bang van. Dus ik werd weer soort van wakker. En daarna gebeurde het nog een keer en hoe meer ik erop ging letten hoe ik in slaap viel hoe erger het werd!

Daarna was ik blijkbaar in slaap gevallen want ik begon te dromen. Alleen de droom was niet naar m'n zin, ik begon te dromen over dat ik niet kon slapen en dat ik weer niks kon zeggen. En moest grote stukken lopen enz enz. Maar vaak heb ik wel door dat ik droom en dan kan ik uitmezelf wel wakker worden. Maar deze keer niet. Ik probeerde het maar het lukte niet. Ik wist gewoon 100% zeker dat ik droomde. Dus ik sprong maar van de brug, want ik dacht door dat val gevoel wordt je dan wel wakker. Niet dus! En ik baalde al en droomde maar verder en weer over dat bed en dat ik half verlamd was echt zo erg. Ik voelde me echt ziek en op een gegeven moment ging ik dus naar de douche en zag dat m'n gezicht begon op te zwellen en te barsten en zag je de weefsels eronder Verward Volgens mij was ik daar wel zodanig van onder de indruk dat ik wakker werd *LOL* Gelukkig maar want vond het niet zo leuk!

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:57

Dat is wel heel dramatisch zeg, die droom.
Ik heb wel eens gehad dat ik wakker werd en dat ik het gevoel had dat mijn nek heel erg verkrampt was.
Zo erg dat ik dacht zometeen breek ik hem nog.
Of dat ik het gevoel had achterstevoren in mijn lijf te zitten.
Op die momenten kan ik me ook niet bewegen als ik dat zou willen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 11:03

Ik weet wel dat je in je REM-slaap je lichaam deels motorisch uitgeschakeld is, dus als het ware soort van verlamd. Maar ik weet 100% zeker dat ik nog niet sliep want ik was nog met m'n vriend aan het praten. Ik zei nog tegen hem ik weet niet wat ik heb, maar het is niet echt leuk.

Zou ik misschien meteen in m'n REMslaap zijn gegaan, moet wel toegeven dat als ik ga slapen ik binnen 5 minuten misschien nog minder in slaap val. En eigenlijk iedere nacht droom [erg vermoeiend moet ik zeggen].

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:11

Zou toch wel kunnen hoor.
Op het moment dat mijn nek zo raar deed kon ik ook niets maar inderdaad wel praten.
Mijn vriend had toen ook zoiets van "als je zo'n last hebt van je nek ga je toch anders liggen", dat kon ik dus niet.
Misschien toch eens aan een arts vragen, vooral omdat het zo beangstigend is.
Heeft je huisarts geen telefonisch spreekuur?