Pilates: Okee, ik ben verslaafd!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Pilates: Okee, ik ben verslaafd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 11:29

Na een paar maanden klooien met wat gedownloade-KazAa filetjes van Winsor Pilates, heb ik toch maar besloten om het bij de sportschool te gaan bekijken. Ik heb namelijk toch een All-in kaart en er zijn 3x pw lessen

Eerst een introductie-half-uur gehad waarbij we met drie man precieze instructies kregen over de houdingen. Die zijn in vergelijking met Winsor Pilates al een stukje anders en wel heel wat nauwkeuriger met een 'juf' erbij Knipoog

Voor de mensen die Pilates niet kennen: een soort van grondoefening waarbij de balans in je lichaam het aller belangrijkst is. De kracht moet uit je onderbuik-centrum gehaald worden. Dus niet alleen je been omhoog bewegen, nee, je lichaam strekken van teen tot kruin, je navel intrekken naar achteren, je schouders in de V-vorm houden, je nek uitstrekken naar boven en gereguleerd ademhalen en dán je been omhoog bewegen. En trust me, dat kost moeite en concentratie!!

De mevrouw die de les gaf was wel een proto-type-Pilates-mevrouw, van Pilates krijg je lange spieren, betere houding en word je slanker. De juf was ongeveer 1.90, superslank en met een houding waar je jaloers op wordt Knipoog Betere reclame kan je niet hebben Tong uitsteken

Vervolgens de les dus: daarbij gebruikten we ook een stabilisatie-band een soort van kleine beweeglijke hoepel die je bijvoorbeeld tussen je enkel moest vasthouden en dan stabiliseren. Poef wat moeilijk. Drie pogingen band inknijpen en stabiliseren waren voor mij gelijk aan 2x15x beenoefeningen met het fitnessapparaat, en door het stabiliseren van je lichaam gebruik je bij elke houding dus je hele lichaam. En buíiííkspieren Bloos

Maargoed, leuke les gehad dus. Meteen ingecshreven voor anderhalf uur (half uur basisbewegingen en uur les) op vrijdag.

En het mooiste vanmorgen: Ik heb het idee dat ik echt een onwijze workout heb gehad, voel het in mijn buik en mijn houding lijkt al direct beter. Aanrader!! OK dan!

jessielover
Berichten: 229
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:41

Ja ik heb het ook gedaan in de sportschool Haha! Alleen het werd bij mij op zulke onmogelijke tijden gegeven dat ik er niet mee door kon gaan Dat was wel jammer...want het helpt inderdaad echt! Haha! Je voelt het daarna ook dat het helpt Lachen

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:44

ik heb eentijdje geleden een pakketje met oefeningen opgestuurd gekregen van een vriendin, maar was het vergeten tot dat ik dit las. Ik ga het even opzoeken en kijken of ik er iets mee kan. Het klinkt goed

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:45

Ik wil ook!!!!

Ga gelijk eens even rondkijken of wij dat hier ergens hebben

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:52

Ik fitness al 4x in de week en rij 5x in de week.
Ik heb dus absoluut geen tijd om ook nog op pilates te gaan terwijl het me wel heel leuk lijkt.

Ik doe wel thuis pilates oefeningen voor mijn buik, als ik op die dag niet naar de sportschool ga

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:58

Ik heb laatst een DVD en een boek gekocht, zodat ik het lekker thuis kan doen op een tijdstip dat het mij uitkomt. En ik vind het ook helemaal geweldig. Je voelt inderdaad gelijk dat je houding verbetert.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:52

Werkt dat goed vanuit een boek of vanaf een DVD. Ik ben namelijk ook erg benieuwd naar Pilates. Lijkt me erg lekker.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:04

Tof is het hé, Pilates. Helaas wordt het bij mij in de buurt niet gegeven. Ik heb wel een tijdje body balance gedaan op de sportschool, dit is ook geënt op Pilates maar dat werkte alleen maar op mijn lachspieren. Heel esoterisch of zo. Het schijnt wel met dat Pilates dat je het met 10 keer voelt en met 20 keer ziet. Ik heb een paar maanden terug het boek van Shiler besteld, zij is ook daadwerkelijk een leerlinge geweest van Joseph Pilates, haar oefeningen zijn goed te doen en staan in het boek voor 3 niveaus.


Hoe heette dat trouwens ook al weer wat jij een paar jaar geleden had gedaan met die pakkingen? En hielp dat ook.
Wie heeft er trouwens ervaring met die ozoncabines? Dat schijnt ook super te helpen maar wordt ook niet in mijn buurt gegeven.
Net zoals dat slenderen, een vriendinnetje doet dat en die zie je ook strakker worden.

Nog een vraagje trouwens, wat betalen jullie nu voor een onbeperkt sportschool abonnement? Diegene waar ik een paar weken ben geweest kostte een dikke 156 euri per maand. Echt idioot veel geld voor helemaal niets. De groepslessen waren in superkleine zaaltjes met veels te veel deelnemers en dan was het in de zaaltjes ook nog eens heel vies (zand, stofvlokken en haren - nu word ik van hoofdharen al onpasselijk laat staan van haren die afkomstig zijn van andere lichaamsgedeelten)

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:23

Ik doe ook aan Pilates alleen dan thuis mbv het boek.
Dat gaat best goed en je merkt het idd snel ! Bloos!
Ik heb het nu 5 x gedaan en ik voel al wel verschil

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:32

Welk boek hebben jullie dan gekocht?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:00


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 20:29

Ik kan wel iedereen aanraden als je de mogelijkheid hebt, tenminste één les te volgen, dan worden je houdingen gecorrigeerd. Ik merkte nl dat ik mezelf veel verkeerd had aangeleerd.
Ik voelde me vandaag echt zo lekker, vooral wbt mijn buikgedeelte Knipoog Door de Pilates voelde ik zelfs de hele diepliggende spieren. Heerlijk, morgen weer les Lachen
Roos (hihi dat je dat onthouden hebt) die packingen waren zeealgen nogiets. BodyWrap ofzo? Heb het niet zo onthouden. Ik was inderdaad wel centimeters kwijt maar volgens mij was dat meer vocht en een kwestie van creatief meten Knipoog ZOu het niet nog een keer doen voor zoveel geld iig. Een parafinepacking voor een mooie huid ofzo a la, maar voor het afvallen zijn die packings niet zo geschikt. Dan liever Pilates en verstevigende bodylotion (kan je trouwens de Dove Firming Douche Gel aanraden!! Ik ben meestal te lui om te smeren en deze douchegel geeft al een gladder strakker gevoel!)

Ik ben voor een all-in abo €44 euri kwijt (studententarief) bij www.tesqua.nl Dan kan je tennissen, squashen, zwemmen, fitnessen, cardio-en, spinnen, aerobicen, aquarobic, body jam/pum/style, Pilates en vast nog wel eea Lachen En ze hebben een heerlijke sauna, bubbelbad en stoombad voor na het sporten en zonnebanken Lachen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 20:29

Universal Body Contour. Dát was het Clown Haha!

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:00

Ik wil het ook graag gaan doen, maar moet eerst de tijd ervoor vinden. Het lijkt me echt heel nuttig, omdat je en je spieren en je houding traint. Ik word zo wel enthousiast, ik denk dat ik van de week ook maar naar de sportschool ga.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:02

Wat leuk dat ze dat in jou sportschool geven zeg...goede motivatie.

Mijn zusje had nog wat videobanden liggen, dus ik de dvdspeler weer verplaatst voor de stoffige videorecorder. Gordijntjes dicht, tv aan, geluid hardop en een matje(lees twee strandlakens) op de grond. Mijn sexy joggingsbroek aan en in een bekrompen houding liggen om te kijken hoe de oefening exact ging. Ik hoorde dus bij het type dat de oefening niet hoeft te doen als normaal, want had last van mn rug(toevallig net bij pilates) dus ik mocht een mevrouw verder kijken op de video..Het enige waar ik last van had, was spierpijn in mijn keel. Iets helemaal fout gedaan dus..Hoop dat de sportschool bij ons in het dorp eerdaags ook eens pilates start. Gut en ik woon nog wel in het Gooi, je zou toch denken met televisieland dat dat allang bestond..

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:57

Ik heb een Engelse DVD, the Pilates Weekly Workout, volgens de Body Control-methode van ik meen Lynne Robinson. Ik vind de combie DVD-boek wel fijn. Het fijne van de DVD is dat je net wat beter doorkrijgt wat nou de bedoeling is van de oefeningen en het boek helpt dan weer om beter te begrijpen wanneer je bepaalde oefeningen moet doen en zo.
Ik Utrecht is het ondertussen ook in de sportscholen te volgen, maar helaas red ik dat niet qua werk. En in alle rust van je eigen huis heeft ook zo z'n voordelen (je voelt je niet zo dom als weer eens in een onmogelijke houding op je matje ligt Haha! ).

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:20

Ik doe t ook maar voel mijn buikspieren nooit...mocht ook niet zei de instructrice want dan is er sprake van overbelasting. Ik vind vooral het oprekken van spieren prettig na een lange dag werken, het haalt een hoop stress uit je lijf! Ik doe t al maanden en ben helaas nog niet strakker/slanker ... snik.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:45

Ik heb vanmorgen via marktplaats een pakket dvd's van winsor pilates besteld.... kost maar 13,50 euro incl. verzenden.

Ik wil het gaan doen omdat ik door mijn ongeluk in januari, waarbij ik mijn rug gebroken had, het heel belangrijk ben gaan vinden om altijd in goede conditie te blijven. Als er dan 's iets gebeurt, dan genees je veel sneller. Ik heb heel intensieve fysio oefeningen gehad en ik merk, dat je daar veel beter en strakker van in je velletje gaat zitten. Nou moet ik iets anders gaan zoeken omdat ik met de therapie kan gaan stoppen.

Dus ga ik mijn oude, 38 jarige lijf maar 's voor de tv leggen (ben ik toch al aan gewend Haha! ) en volgens Mari Winsor ziet iedereen dan over 30 dagen wat voor een strakgelijnde hinde ik zal zijn geworden.....

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:58

En waar vind je al dit moois? Volgens mij is er hier in de buurt nergens een plek waar dit wordt gegeven. Misschien ook maar een leuk boekje bestellen...