Levensmoeie vogeltjes??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Levensmoeie vogeltjes??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 10:53

Gut, ik tref het wel de laatste week.. Ik heb al 2x een waterkippie doodgereden.. Verdrietig

Ze springen gewoon uit de struiken en je ziet ze op het laatste moment.. En ik voel me altijd zo schuldig.. Verdrietig

Heb het nu dus 2x gehad en 2x heb ik er dus voor het beest een einde aan moeten maken door er nog een keer overheen te rijden ( ja, wat moet je dan?? Verdrietig ) Kan ze moeilijk laten creperen, je weet nooit hoe lang een beest ligt te spartelen.. Ik vond het vreselijk!! Huilen

Ik wou dat ze de bermen hier eens gladmaaien.. Dan zie je ze misschien nog aankomen Verdrietig

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:56

he bah!
wat sneu! (voor zowel jou als die beesten)..
misschien een brief naar de gemeente? Tong uitsteken

ze huppelen hier ook echt zo ineens voor je voeten. gelukkig ben ik slechts voetganger dus kan ik ze moeilijk doodrijden Tong uitsteken

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 11:01

Misschien dat ik de gemeente eens bel, als ze dan de bermen gladmaaien kan ik er ook nog eens lekker over galopperen, Dat doe je ook niet in het hoge gras, je weet nooit wat er ligt..

Zo sla ik wel 2 vliegen in 1 klap

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:08

Het enige nadeel is dan dat er met dat maaien ook wel weer flink wat diertjes sterven.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 17:14

MargaV schreef:
Het enige nadeel is dan dat er met dat maaien ook wel weer flink wat diertjes sterven.


Tja, dat is ook wel weer zo..

Kunnen ze niet een meters hoog hek om alle wegen zetten?? Haha! Dan hoef ik ze ook niet dood te rijden.. Verdrietig

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:15

Zelfmoordacties? Ik heb er ook al een aantal voor de auto gehad, die ik op het laatste moment kon omzeilen!
Mss zitten ze bij een of andere sekte....

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:17

He bah, en er dan nog eens overheen rijden??!! Dat zou ik dus echt niet kunnen/willen hoor...
Wel heel sneu voor die vogeltjes... Scheve mond

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:27

maja.. om ze te laten liggen, zo half dood.. dat doe je toch ook niet..
wat dat aangaat ben ik het met tallie eens..
maja.. weetje.. vogels kunnen vliegen.. aan een hoog hek hebben ze nog niks..
(of kunnen waterkippies niet vliegen?)

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 23:07

Waterkippies zijn in dit geval eendjes.. Verdrietig

Ik vond het werkelijk vreeeeselijk om er nog een keer overheen te rijden, heb ook echt aan andere dingen gedacht terwijl ik het deed.. Huilen

Maar ik kan het gewoon echt niet om een dier spartelend achter te laten en door te rijden.. Dan kan je hem beter meteen helpen, toch?

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:11

Ja, da's waar. Anders liggen ze misschien nog dagen pijn te lijden, totdat ze misschien sterven van de dorst ofzo. Maar het lijkt me echt een verschrikkelijk gevoel om er nog een keer overheen te rijden. Ik heb een paar keer met mijn fiets over een toen al dood egeltje gereden (niet elke keer dezelfe:P) en dat voelde al vreselijk!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:13

Van waterkippies nog geen last gehad, wel fazanten met een doodswens hier Scheve mond
Die fazanten 'vliegen' meestal wel de weg over, maar dan heel erg laag, zodat je ze net nog op je grill of ruit heb (in het laatste geval schrik je je trouwens echt te pletter). Ik kijk eerst of het ernstig is, en zo ja, rij ik er ook nog een keer overheen. Als ik denk dat er nog een kans is gaan ze naar de dierenambulance.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 10:19

Het eerste waterkippie had duidelijk een gebroken nekkie.. Verdrietig

Het waterkippie nummer 2 heb ik in eerste instantie dus al meteen de kop afgereden ( vraag niet hoe ) en het lijf was dus nog aan het spartelen.. ( word er weer misselijk van, was echt een heel vies en naar iets om te zien.. )

Beiden dus echt niet meer te redden.. Verdrietig

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:22

He getver Scheve mond Vreselijk is dat als je er nog een keer overheen moet....
Ik heb ook wel eens een fazant uit mijn grille moeten peuteren, als je er met dik 100 bovenop rijdt geeft dat nogal een troep.... En een hele flinke deuk in mijn auto....

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:26

Tallie1979 schreef:
Het eerste waterkippie had duidelijk een gebroken nekkie.. Verdrietig

Het waterkippie nummer 2 heb ik in eerste instantie dus al meteen de kop afgereden ( vraag niet hoe ) en het lijf was dus nog aan het spartelen.. ( word er weer misselijk van, was echt een heel vies en naar iets om te zien.. )

Beiden dus echt niet meer te redden.. Verdrietig


Jij ook al?

Ik had laatst dat er een heel mooi, musachtig vogeltje zomaar even mikte op mijn grill van mijn auto. Wat dacht ie nou? Dat ie het zou winnen??

Maar goed, ik vind het ook altijd vreselijk.... Scheve mond