Goeie daad...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Goeie daad...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 10:19

We hebben vandaag een goeie daad verricht!! We gaan altijd om de dag de koeien voeren. We komen bij de koeien en trekken een grote ronde baal uit de schuur. Dus we rollen de baal uit en rijden nog even om de schuur heen. Het was inmiddels al donker geworden en mijn man had de verlichting van de tractor aan. Nou zag ie wat bewegen in een hele grote diepe modderplas. Dus hij stapt van de tractor af en loopt erheen. Nou bleek daar een kalfje in de modder vast te zitten in ijzerdraad. We hebben het kalfje losgeknipt en hem op een droog stukje gezet. Ik had de meeste modder van hem afgeveegd met m'n handen en toen heb ik m'n overall uitgetrokken en hem zo goed en zo kwaad als het kon, droog gewreven. Hij was nog flink warm en heeft er waarschijnlijk niet zo heel lang gelegen. De arme ziel stond wel helemaal te trillen van de kou. Dus hij moest gauw wat beweging hebben en wat warme melk van z'n moeder. Nadat mijn overall helemaal onder de modder zat en zeiknat was, begon ie uiteindelijk toch om z'n moeder te roepen. En daar kwam moeders al aangerend en ze begon hem meteen te likken en hij begon meteen te drinken. Morgen zal ik er nog even heen rijden om te kijken of ie het goedmaakt. Ik had 'm het liefst meegenomen naar huis om hem voor de kachel te leggen zodat ie kon drogen. Morgen zal ik een update geven over hoe ie het maakt. En dan ga ik nu douchen, want ik stink naar de koeienstront *LOL*

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 11:25

Gosh... arm beest.
Het is maar goed dat jullie nog even een rondje reden, anders had hij daar de hele nacht gelegen en wie weet hoe hij er dan morgen (vandaag?) aan toe zou zijn.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 13:59

Ah arm kalfje!
Gelukkig dat jullie hem zagen!

Hoe is het nu met hem?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 14:56

Bij de padvinderij gezeten (iedere dag een goede daad!) Knipoog ?? Nee... was maar een grapje hoor Lachen . Wat een geluk dat jullie dat kleintje nog gevonden hebben en er verder niets met hem/haar aan de hand was!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 15:11

Zo, goed man!
Dat vind ik echt goed als mensen zoiets doen!
Al helemaal dat je je kleding ervoor gebruikt, goedzo!!!