'Profiel' van een kunsstof: help mij mee denken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

'Profiel' van een kunsstof: help mij mee denken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 13:53

Ik ben op zoek naar kunststof profielen van zo'n 25 cm diep en ongeveer 3 cm hoog. De opstaande randen moeten haaks zijn tov de bodem. Het is om een tafelboek in te zetten (zodat deze niet open glijdt). Van hout iets construeren is geen optie want ik moet er 400 hebben. WAt ik bedoel is een soort van u profiel.

Wat zouden we hiervoor kunnen gebruiken en waar kan je het halen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 14:24

ik heb echt geen idee waar je het over hebt. een kunststof profiel van 25 cm diep?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 14:57

Teken eens iets, je beschrijving wordt mij niet helemaal duidelijk.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 14:59

25 cm diep als in 25 cm van voor naar achterkant. Snappie? Je kunt ook zeggen 25 cm breed. Wat ik moet hebben is een soort van rechthoekig bakje met rechte kanten dus geen bollingen oid zonder voor en achterzijde (dus de smalste kanten open) Zoals ik al zei een U profiel.

|_______|



Zo dus maar dan met randjes van 3 cm hoog en het horizontale gedeelte moet 25 cm zijn

Afbeelding

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 15:05

ehhh een dakgoot waar je de smalste zijkanten van afhaalt?
Probeer eens bij een carrosseriebedrijf, mijn vader werkt bij zo een, die maakt zulke dingen van (roestvrij)staal je hebt een plak staal, neemt een ombuigmachine, stelt in op 90 gradenhoek, meet 25 cm en dan hebben ze dat zo voor je gedaan,maar 400 stuk, je zal denk ik wel de uurprijs van die mensen moeten betalen.
Succes!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 15:27

Ja maar, 't moet van kunststof zijn. Er moeten levensgrote boeken in rechtop worden gezet. Zie 't maar als een rail. Het is om te voorkomen dat het boek openglijdt.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 15:48

Nu snap ik het...
Een klemmetje als het ware dus.
Kan je niet een touwtje of elastiek om het boek heen doen?
Waar is het voor nodig? Ik bedoel waarom wil je die boeken zo neerzetten?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 15:56

Ik wil die boeken helemaal niet zo neerzetten. Huilen Dat is het idee van zo'n bunghole van een uitgeefproductiebegeleider. En als er een pagina moet worden omgeslagen moet je het touwtje weer loshalen. Ik had de aloude ptt stieken al geoppert, maar dat was niet mooi. Frusty

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 16:16

uitgeefproductiebegeleider heha leuke baan - Wat doe je voor werk - Nou ik ben (breek vooral je bek niet) uitgeefproductiebegeleider.

On topic....
Boek neerzetten, dan ook nog omwillen slaan ik ben bang dat ik je toch niet helemaal meer volg. Met een klemmetje moet je het boek toch ook nog optillen omslaan en weer neerzetten.....
Maaaaar ik krijg opeens een ingeving...
ik heb hier een rode postbak staan (waar je A4tjes in kan legge) 25 cm breed randen van 5 cm hoog en nog 25 cm lang ook..... is dat niet wat als je de achterkant eruitsloopt is dat niet wat dan?
Ik zou het ook echt niet weten?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 17:18

Een productiebegeleider bij een uitgeverij is iemand die het ontwikkelen van een boek van A tot Z regelt en controleert. Die zoekt dus ook de illustraties uit enzo. Zal bij jou op je werk ook wel zo werken. Jij bouwt een website en de eigenaar van het bedrijf gaat aan de haal met alle eer. productiebegeleider doet al het werk in feite, en de uitgever strijkt met de eer.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 19:34

Waarvoor moet het van kunststof en mag het niet van alumiminium?

Je kan ook een timmerfabriek een opbellen,
die kunnen gewoon dezelfde hoeklijk als die van een kozijn maken en daar dan een sleuf in frezen.
Vind ik er ook nog eens veel sjieker uitzien! (als het toch mooi moet!)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 22:33

Jep Sjuim die ingeving kreeg ik ook, kan het niet van hout en dan 2 latjes op een plank timmeren?