Soort van therapie....-> vreemdgaan ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jeetje
Berichten: 4
Geregistreerd: 23-06-04

Soort van therapie....-> vreemdgaan ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 13:22

Beste bokkers,
Ik snap er nu even helemaal niets meer van......
Weet ook niet helemaal waar ik moet beginnen. Het liefste bij het einde, maar dat zal vast niet opschieten.
Ik ben al 2 jaar zeer gelukkig met mijn huidige vriend, het is een verschikkelijk lief persoon, die ontzettend veel van me tolleert. Dit met het oog op dat ik niet erg gemakkelijk ben, ik heb jaren terug een behoorlijk traumatische ervaring gehad, in de vorm van sexueel misbruik (ik breid hier verder niet overuit). Hierdoor kan ik vaak ontzettend slecht tegen aanraking, het hoeft maar de hand van een familie lid op mijn schouder te zijn waardoor ik me vreselijk voel. Wonder boven wonder kan ik erg veel hebben van mijn vriend op dat vlak, ik kan me zelfs vaak ontspannen als ik tegen hem aan lig. Van sex is wel sprake maar vrij weinig, en dan loopt het vaak ook niet helemaal lekker af (wat ik vaak niet probeer te laten merken).
Van psycholoog naar psycholoog ben ik het nu even zat, en laat ik het voor wat het is, want de juiste persoon komt blijbkaar nog niet op mijn weg.

Nu heb ik al een paar maanden terug een man via internet leren kennen, het klikte direcht en hebben vele diepgaangde gesprekken via msn en foon gehad. Mijn vriend weet hier alles van, want ben daar altijd open en eerlijk over. Nu heb ik de desbetreffende man gisteren ontmoet, en ben ik daar uiteindelijk blijven slapen. Ook dit weet mijn vriend, alleen niet wat er dus in bed is gebeurd. Eigenlijk is er niets heftigs gebeurd, maar heb ik wel in zijn armen gelegen en hebben we toch wat gezoend. Eigenlijk uit den boze dus !!
Ik voelde me erg onprettig, maar hij was zo lief en geduldig met me dat ik me toch iets meer kon ontspannen. Wanneer ik aangaf dat ik niet meer wilde zoende stopte hij direct, wat me een gevoel gaf van controle waar ik erg behoefte aan heb. We hebben tot vroeg in de ochtend liggen praten, hij luisterde echt.
Ik durf dit niet bij mijn vriend omdat hij het al "zwaar" genoeg met me heeft.
Het lijkt dus een soort van theraphie of is dat heel vaag gedacht.
Er is geen sprake van een evt. relatie tussen mij en die man, ook niet van verliefdheid, maar gewoon een gevoel van vertrouwen kunnen en durven geven ofzoiets Verward

Al met al, ik weet het dus niet ! Heb ik nou goed aan gegaan, uiteindelijk hoop ik dat tegenover mijn vriend ook opener kan zijn, en denk dat "dit' wel baat heeft, of ben ik nu echt doorgedraaid ?!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:28

Ik vind dat je eerlijk gezegd wel te ver bent gegaan ook al is er geen relatie ontstaan tussen jou en die man vindt ik dit absoluut niet kunnen.

Je hebt volgens mij een hele lieve jongen als vriend van mijn vriend zou ik ook zeker niet zomaar met iemand mogen afspreken die ik alleen van het telefoneren ken of via internet en dan al helemaal niet blijven slapen.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:30

Ik vind t ook een beetje raar. Zowiezo dat je vriend t goed vindt, dat jij bij een vreemde man blijft slapen?
Je vriend is in mijn ogen veel te goed voor je.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:32

als ik jou vriend was zou ik nie blij zijn met die 'therapie'
en bang zijn dat je meer voor die man gaat voelen. daar hoeft nou nog geen sprake van te zijn, maar dit kan na verloop van tijd natuurlijk wel gebeuren. gevoel van vertrouwen/durven geven is een van de belangrijkste dingen in een relatie.

waar je nu mee bezig bent lijkt mij niet echt verstandig.
ik zie het gewoon als vreemdgaan. als je vriend vantevoren had gezegt dat hij het goed vond dan was het anders geweest. ik weet natuurlijk nie hoe hij erover denkt, maar ik zou het niet goed vinden.

kun je bij je vriend niet zo'n zelfde soort 'therapie' volgen.

hij zou je ook zo'n gevoel van controle moeten kunnen geven lijkt mij. maar dan moet jij wel goed aangeven hoe jij dat wilt en wat je wilt.

bedenk eens goed waarom het bij deze man wel goed voelt en bij je vriend niet/minder.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:32

Ik zou gewoon alles wat je hier gezegd hebt ook tegen je vriend zeggen. En dan is het aan hem om te 'oordelen'.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:34

wat ik nog was vergeten:

je vriend geeft jou het vertrouwen om bij die 'vreemde' man te blijven slapen. hij vertrouwd erop dat er nix gebeurd.
en vervolgens ga je met die man zoenen en in z'n armen liggen..

eigenlijk gebruik je die therapie gewoon als slap excuus voor jezelf om goed te praten wat er gebeurd is.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:35

Ik ben het eerlijk gezegt met Makhali eens...

ik snap jou best wel hoor dat het heel moeilijk is voor jou en voor je vriend. maar omdaarvoor vreemdtegaan of hoe je het wilt noemen vind ik eerlijk gezegt niet kunnen tegen over je vriend....

als je van hem houd dan blijf je bij hem en dan blijf je hem trouw..
en als je niet meer bij hem wilt blijven dan moet je het uitmaken en naar die andere man toe gaan.

ik zou het igg wel eerlijk zeggen tegen over je vriend!
hij zal dat igg denk ik meer respecteren dan dat hij er later via een ander achterkomt !

igg veel succes..... Lachen

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:36

Die 'therapie' van jou klinkt mij meer als 'uitgekeken op mijn vriend' in de oren. Misschien zit je jezelf alleen maar voor de gek te houden, en ben je uitgekeken op dat lieve van je vriend. Ik vind het wel behoorlijk asosociaal eigelijk maar goed Scheve mond

Misschien heb je échte therapie, een schop onder je kont, en een nieuwe vriend nodig?

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:36

ja idd, je vriend vertrouwt je blijkbaar volkomen.. want anders had ie je denk nooit bij die andere man laten slapen...
en dan doe je dit !

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:42

jeetje schreef:
Wanneer ik aangaf dat ik niet meer wilde zoende stopte hij direct, wat me een gevoel gaf van controle waar ik erg behoefte aan heb. We hebben tot vroeg in de ochtend liggen praten, hij luisterde echt.
Ik durf dit niet bij mijn vriend omdat hij het al "zwaar" genoeg met me heeft.


Veel meer dan deze man verdient je vriend het dat je hem ook deze kans geeft, want dat doe je tot nog toe niet. Dat is moeilijk, want je bent voor je vriend kwetsbaarder dan voor deze man, maar je moet het toch doen. Anders heeft je huidige relatie geen kans van slagen, afgezien van het feit dat je nu misschien sowieso een probleem hebt omdat je toch soort van "vreemdgegaan" bent. Gun je vriend dat vertrouwen! Het is onzin om te zeggen dat je vriend het al zwaar genoeg heeft. Ik denk dat hij (als je hem dit vertelt) het vooral kwetsend zal vinden dat je hem niet in vertrouwen durft te nemen en een "vreemde" wel. "Spaar" je vriend niet langer, vraag hem om jou volledige controle te geven over seks en zorg dat je dat vertrouwen in hem krijgt.

Succes!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:53

Niet echt eerlijk he, kijk eens objectief naar je gedrag, zou jij dit pikken van iemand anders? Ik denk het niet. Mijn advies: eerlijk opbiechten en hopen dat je vriendje je vergeeft.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:07

tja ben het met marliesje eens.... en dan idd maar "hopen" dat ie je vergeeft...

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:07

jeetje schreef:
Ik voelde me erg onprettig, maar hij was zo lief en geduldig met me dat ik me toch iets meer kon ontspannen. Wanneer ik aangaf dat ik niet meer wilde zoende stopte hij direct, wat me een gevoel gaf van controle waar ik erg behoefte aan heb. We hebben tot vroeg in de ochtend liggen praten, hij luisterde echt.
Ik durf dit niet bij mijn vriend omdat hij het al "zwaar" genoeg met me heeft.


Dus dat doe je je vriend niet aan maar met een ander kussen is niet "zwaar" voor hem??? Verward

Vind je dit zelf logisch..

Wat denk je dat je vriend erger vind als hij zelf mag kiezen??

Uit je tekst blijkt dat je zelf je vertrouwen in mensen ook een keer goed verloren bent, realiseer je dat jij nu wel het vertrouwen van je vriend, die zo veel voor je doet, behoorlijk misbruikt.

Je zal je vast ook schuldig voelen, dat zijn nu de gevolgen.
Ik zou die andere man niet meer irl onmoeten als ik jou was. Ik betwijfel of dit therapeutische waarde heeft en al helemaal of het je relatie ten goede komt!

Dat jij goed met een ander kan praten is prima, dat je je fijn voelt vriendschappelijk gezien bij die ander ook uitstekend.. dat je dan een knuffel wil ook goed, maar daar voor hoef je niet met hem te kussen vind ik.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:10

in mijn ogen ben je echt ondankbaar !
jij bent misbruikt en je vriend heeft daar alle begrip voor dat je met een aantal dingen in de knoop zit..
hij blijft bij je en steunt je,vervolgens gooi je al zijn vertrouwen weg door met een ander te gaan zoenen !
HIJ is de persoon die van jou het gevoel moet krjgen dat je hem vertrouwd,niet die vreemde man !
je vriend is veel te goed in mijn ogen...

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:13

helemaal mee eens...

vind t echt heel zielig voor je vriend hij heeft dit toch niet verdient Verward Verdrietig

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:18

Wat jij met die kerel hebt gedaan is eigenlijk wat je met je vriend had moeten doen. Je had tegen je vriend ook tijdelijk een stop moeten zeggen. Zodat hij jouw verhaal ook eens te horen kreeg. Denk dat je hiermee toch wel over de schreef bent gegaan..

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:21

lekker excuus he om te zeggen dat het therapie is...
kom nou zeg, zo ken ik er nog wel een paar Scheve mond

lekker banketstaaf voor je vriend ook. hij heeft alle geduld met je en jij gaat vreemd Verward
Hij verdiend wel iets beters, kun jij lekker verder gaan met je "therapie"

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:22

Jij denkt opener naar je vriend te kunnen worden door bij een andere man in bed te kruipen; ik denk niet dat dat de manier is waarop je vriend zou willen dat je opener naar hem wordt. Imo is het enige wat je hiermee bereikt is dat je zijn vertrouwen beschaamd.

Het feit dat jij niet lekker in je vel zit om wat voor goede redenen dan ook geeft je geen vrijbrief om bijzonder slordig om te gaan met mensen die veel om je geven.

Ik denk dat je die andere man beter niet meer irl kunt zien en eigenlijk helemaal niet meer kunt spreken en eerst eens en ander uit moet gaan praten met je vriend.

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:24

Heb je zelf het idee dat het achter af een opwellig is geweest? of zou je het de volgende keer weer zo ver laten komen?
Als het 2e het geval is, denk ik dat je toch uitgekeken bent op je huidige lieve vriend.
maar hoe dan ook moet je het aan je vriend vertellen. Ik denk dat hij het het ergste vind dat jij hem niet in vertrouwen hebt genomen, en een vreemde wel..
Succes iig, het moet moeilijk zijn hierover te beginnen, maar het lucht wel op. En als het een opwellig is geweest denk ik dat je vriend het je zal vergeven. Want hoe ik uit je stukje begrijp is hij mss wel TE goed voor je..

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:28

Pff die vriend van jou is echt gewoon TE lief voor je, ondanks alles wat je hebt meegemaakt ( en dat vind ik echt erg voor je!) zijn er grenzen. En die grens heb jij nu duidelijk overschreden!

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:41

ja vind ik ook..

echt zielig voor je vriend hoor hij probeert je zo goed mogelijk te steunen met alles en dan ga je met een ander zoenen vind ik echt niet kunnen, maar praat er igg over met je vriend en laat ons weten hoe het is afgelopen als je wilt... succes.

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:50

waarschijnlijk hebben jullie er allebei de beste bedoelingen bij. Maar je moet weten dat dit niet kan..
en xSemmiex igg=iig Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:55

hmmm sorry hoor, maar ik kan hier niet bij.............juist bij je vriend zou je je veilig en geborgen moeten voelen. Blijf je bij een vent slapen die je helemaal niet kent............ongelooflijk. Voor hetzelfde geld was er weet ik veel wat gebeurt...........

domme actie

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:56

Waterkippie schreef:
lekker excuus he om te zeggen dat het therapie is...
kom nou zeg, zo ken ik er nog wel een paar Scheve mond

lekker banketstaaflig voor je vriend ook. hij heeft alle geduld met je en jij gaat vreemd Verward
Hij verdiend wel iets beters, kun jij lekker verder gaan met je "therapie"



Eens met Waterkippie!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:57

Charlotte schreef:
Die 'therapie' van jou klinkt mij meer als 'uitgekeken op mijn vriend' in de oren. Misschien zit je jezelf alleen maar voor de gek te houden, en ben je uitgekeken op dat lieve van je vriend. Ik vind het wel behoorlijk asosociaal eigelijk maar goed Scheve mond

Misschien heb je échte therapie, een schop onder je kont, en een nieuwe vriend nodig?


Weinig aan toe te voegen...

Misschien ben ik gek, maar je kunt er niet goed tegen als je vriend die je al 2 jaar kent je aanraakt, of familieleden, maar je durft wel bij een wildevreemde in bed te duiken en je aan te laten raken?

Ik vind dit echt onvoorstelbaar... Buiten het feit dat ik je vriend veel en veel te lief voor je vind (de mijne liet me dus ECHT niet bij een andere in bed kruipen) vind ik ook dat je hem dit zult moeten vertellen... En dan ook maar eens heel goed nadenken of je nog verder wilt met hem, want dit is gewoon een rotstreek... En het dan bestempelen als 'therapie'?