Zo MOE na t eten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Zo MOE na t eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 00:08

Wie herkent dit?
Als ik heb gegeten, wordt ik zo raar, onbeschrijflijk moe!
Als ik savonds thuis ben ga ik dan wel eens een uur op bed liggen, waarna ik beroerd weer wakker word.
Overdag heb ik t ook na t eten.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:10

opzich niet al te raar. Het is best natuurlijk.

De meeste dieren doen een dutje na het eten. maar jah, prettig is anders, misschien eens langs de dokter, ijzergehalte te laag? te weinig vitamine? dat soort dingen misschien. Suc6 ermee

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:11

zit je veel buiten overdag of slaap je wel genoeg?
meerdere mensen hebben dit dan als ze dan hun buikje rond hebben dat de luikjes willen sluiten1

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 00:12

Ik slik dagelijks 4 vitaminenpillen, 3 visoliecapsules en 2 knoflook tabletten.
Het lijkt me niet dat ik wat te kort kom, kan natuurlijk best, maar waarom zo raar moe na t eten?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 00:13

isabelle schreef:
zit je veel buiten overdag of slaap je wel genoeg?
meerdere mensen hebben dit dan als ze dan hun buikje rond hebben dat de luikjes willen sluiten1

Ik ben de hele dag buiten, en slaap niet altijd genoeg , dit komt vooral door www.bokt.nl.............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:16

Slechte spijsvertering? Wat zegt je huisarts?

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:17

ik denk dat je het daar al hebt dan, gewoon slaap te kort + een hele dag buiten zijn, moet je echt niet onderschatten, mensen die heel veel buiten zijn zijn dus echt sneller moe! ik heb er ervaring mee ihihihihh

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:20

Het kan ook zijn dat je overgevoelig bent voor bijv. suiker en dat je lichaam daar vervolgens vrij heftig op reageert. Ik word heel moe en/of krijg knallende koppijn als ik iets eet waar veel suiker in zit. Mij maak je dus niet blij met een Mars als ik even een 'dipje' heb. Knipoog

Wat je kunt doen is bijhouden wat je hebt gegeten wanneer je weer zo'n vermoeidheidsaanval krijgt. Ik ben er ook achter gekomen wat ik beter wel en niet kan eten door gewoon dingen uit te proberen. Zo heb ik ontdekt dat ik best een hele zak pepermunt eten zonder ergens last van te krijgen (terwijl daar toch vrij veel suiker in zit) maar geen flinke reep chocola. Zelfde geldt voor toetjes: aardbeienyoghurt gaat prima op een nuchtere maag, maar chocolademousse is funest. Haha!

Heb je het trouwens alleen na een zware maaltijd of ook als je iets lichts hebt gegeten?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 00:24

Ik heb t niet van de suiker.
Ik drink savonds een stevig glas martini bianco, en heb dan nergens last van.
Het is puur na het eten, t maakt eigelijk niet zoveel uit of t een zware maaltijd was of niet.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:26

Alcohol wordt vrij snel opgenomen in je bloed. Wat het met je spijsvertering doet, daar heb ik geen verstand van. Maar zo te horen helpt het dus bij jou wel en dan zou het best eens een spijsverteringsprobleem kunnen zijn... Wel oppassen dat je niet te afhankelijk gaat worden van die Martini hè? Knipoog

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 00:42

Hahahaha, dat ben ik al jaren , Karin!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 01:46

Misschien verteer je slecht na het eten en daar kun je meo van worden ....
Of te zware dingen eten wat zwaar valt ofzo??

Wel vervelend idd

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 01:47

bakkie schreef:
Misschien verteer je slecht na het eten en daar kun je meo van worden ....
Of te zware dingen eten wat zwaar valt ofzo??

Wel vervelend idd


Zulke zware dingen eet ik toch niet, het past makkelijk op mijn vork....

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 01:51

Natasha schreef:
Zulke zware dingen eet ik toch niet, het past makkelijk op mijn vork....


whaha
Maar bv aardappels is zwaarder eten om te verteren als rijst zeg maar misschien als jij gewoon rijst bij je eten doet dat dat dan een stuk scheelt.....

Hahah ik weet het ook neit....mijn stief moeder had dus zoiets als dit en dus eigenlijk allergie en eet dus altijd rijst bij het eten in plaats van aardappels enzo en als ik dus daar eet ben ik ook minder meo na het eten omdat mn lichaam het makkelijker verteerd....
Misschien zo ook bij jou....


ooooooh ik meot naar bed, sorry voor hoe ik typ: schandalig Bloos! Bloos
excuses....

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 08:04

Ik heb het met periodes wel een ADD noen ik dat (after dinner dip) en komt omdat je bloed suikerspiegel als een gek daalt ofzo .. daarom hebben veel mensen behoefte aan zoet of koffie na het eten.

Ik heb me ook bijvoorbeeld wijs laten maken dat een likeurtje bij die koffie en dan geloof ik met name cognac je sprijsvertering heel erg bevorderd waar door je sneller van dat dipje af bent.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 08:22

De meeste mensen hebben dat ze na het eten moe zijn. Alle functies gaan op een laag pitje omdat de spijsvertering aan het werk moet. Er is een onderzoek geweest en het schijnt dat na het eten de meeste ongelukken gebeuren in het verkeer. In heel veel landen houden ze ook siesta, niet alleen vanwege de warmte maar ook om even de spijsvertering de kans te geven hun werk te doen. Daarom mag je ook niet sporten vlak na het eten. Voor sporten heb je veel bloed nodig voor hart en longen en spieren.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 02:01

Bedankt voor de tips!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:12

Dat van de afterdinner dip (erg leuke benaming trouwens Haha! ) klopt wel, maar als je het idee heb dat het echt te erg word zou ik toch even naar de huisarts gaan.

Ik heb namelijk ook gehad dat ik gewoon ging slapen en echt niet het fut meer had om van de bank af te komen. Terwijl ik 's avonds altijd naar de manege ging. Ik was zelfs te moe om te rijden...

Bleek dus een goed ijzer te kort. Dit kan je merken doordat je slijmvliezen van je ogen erg wit worden...

Sterkte in iedergeval, ik vond het echt super vervelend om me de hele tijd super moe te voelen. Nadat ik de tabletten voor extra ijzer heb gehad voelde ik me echt stukken beter!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:17

ik heb dat ook hoor !
maar bij mij komt het door een andere reden,
als ik om half 12 moet werken moet ik al me lunch op hebben,
kom ik thuis van me werk kan ik pas om kwart over 7 eten..dan komt het dus wel hard aan !

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:25

Heb ik ook altijd. Heb me laten vertellen dat dat door t heftig schommelen van je bloedsuikerspiegel komt...
Merk zelf dat ik er minder last van heb als ik gewoon om de 2 uur iets eet.. b.v. een boterham, een reep van t een of ander (mueslireep of iets dergelijks) of een stukje fruit... Dan voel ik me al een heel ander mens.. maar anders.. ben al eens op t werk op t toillet in slaap gevallen Bloos

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:30

je lichaam gaat alle energie die nodig is voor het verteren verplaatsen naar het verteringsdstelsel
de energie die eerst in je hoofd was, gaat nu naar het verteringsstelsel, waardoor je dus moe wordt...

niks ernstigs hoor

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:30

Ik heb dat ook vaak. Zeker bij uit eten, omdat ik dan toch wat meer eet, en ook langer zit.
Thuis vindt ik t niet zo erg, maar in een restaurant moet je toch wakker blijven. Haha!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:31

dit heb ik ook de laatste tijd.
echt heel raar.
daarvoor had ik het nooit

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:43

Karin schreef:
Wat je kunt doen is bijhouden wat je hebt gegeten wanneer je weer zo'n vermoeidheidsaanval krijgt. Ik ben er ook achter gekomen wat ik beter wel en niet kan eten door gewoon dingen uit te proberen. Zo heb ik ontdekt dat ik best een hele zak pepermunt eten zonder ergens last van te krijgen (terwijl daar toch vrij veel suiker in zit) maar geen flinke reep chocola. Zelfde geldt voor toetjes: aardbeienyoghurt gaat prima op een nuchtere maag, maar chocolademousse is funest. Haha!


in chocola zit een stofje wat je zelf ook aanmaakt als je verliefd bent
of als je kla.r komt
(daarom vallen veel mannen na de s*x in slaap!)

ik heb t ook hoor dat ik na het eten in slaap val
als ik na het eten een kop koffie met veeeel suiker neem valt t mee

bij mij ligt het aan het feit dat ik erg vermoeid ben en snacht slecht slaap
(vooral als ik s'avonds al geslapen heb!)
mijn hele bioritme ligt hierdoor op zijn kop

ik denk dat je meer moet slapen (eerder na bed)
overdag na de lunch(of lunch je tussendoor?) ben je eerder geneigd
door te gaan , ook als je erg moe bent
en dan stort je savonds in

veel mensen hebben ook nog last van hun winter dippie
het is even mooi weer geweest en daar moet je lichaam weer aan wennen
nu is het weer slecht , extra fruit en groente doet wonderen
(vooral als je ook een borrel lust Haha! )

vers (of in de vorm van sap) werkt nog altijd beter dan pilletjes! Knipoog

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:45

Ik stel me jou voor als een hardwerkende tante, die niet op tijd even gaat zitten. Iemand die niet dagelijks het zelfde eet schema heeft (tijd) en die na het eten ook weer gelijk bezig gaat.
Dus oftewel wil jou lichaam na het eten toch echt even wat rusten, of je eet te snel en onregelmatig waardoor het niet de tijd krijgt om zich te settelen.
Misschien wil gezonder eten ook wat voor je kunnen doen zoals fruit tussen door, geen majo of jus, meer groente dan aardappelen en eten wat ijzer bevat?
Is dat wat misschien?