havo 4, en nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

havo 4, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 13:57

Ik zit in havo 4 en blijf waarschijnlijk zitten hebben leraren gezegd vorige periode.. deze periode heb ik best goede cijfers. Ik moet morgen een herkansing doen voor geschiedenis en als ik daar een 6 voor haal kan ik over. vorige periode hebben leraren getwijfeld of ik havo wel kon en of ik volgend jaar neit beter mavo kon doen. Daardoor is mijn positieve instelling weggegaan en heb ik nu ineens wel goede cijfers Verward Ik hoop echt dat ik overkan want ik heb een super leuke klas.. Ik meot gewoon een 6 halen voor geschiedenis..lukt dit denken jullie??
sorry het moest er ff uit Tong uitsteken

maar als ik het niet haal zouden jullie dan volgend jaar mavo doen? ik denk het niet dat ik dat wil want ik kon anders bijna over... het scheelt 1tiende punt nu want ik sta gemiddeld een 5,4 voor geschiedenis en meot een 5,5 zijn..
Laatst bijgewerkt door Mandyy op 22-06-04 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 13:58

Tuurlijk lukt het je! Wat doe je hier, ga je geschiedenis leren! ~~}> Knipoog

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 14:07

ja ik denk dat ik dat zo maar is ga doen ja.. heb er alleen echt ff geen zin in.. haha Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:08

Ik zit ook in HAVO-4 en blijf zitten, ik ga het nog een keer doen. Ik weiger de Mavo te doen, ik moet en zál mijn havo diploma halen!

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:09

Ik zit nu nog in havo-4..

waarschijnlijk ga ik wel over, als ik deze proefwerkweek goed maak......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:26

Waarom hebben heel veel mensen in havo 4 toch gewoon het hele jaar door proefwerken? Dat wil ik ook! Wij hebben tentamens 4x per jaar. Als je er eentje van verknalt moet je de rest al wel goedmaken. Een buurjongen van mij is geslaagd voor zijn examen met bijna allemaal achten ( en nee, zo slim is hij niet Tong uitsteken ), gewoon omdat je je cijfers altijd weer makkelijk op kan halen.

Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:38

wat zijn de rest van je cijfers?
als je alleen voor gs een 5 staat moeten ze je wel over laten gaan hoor...

je moet ook denken aan je tentamens.. die tellen mee voor je examen.. als je die allemaal slecht hebt gemaakt dan sta je er heel erg slecht voor volgend jaar als je over gaat... dan is het beter dat je 4havo nog een x doet....

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:38

ik heb havo 4 ook over gedaan omdat de leraren verwachten dat ik als ik wel over ging dan zakte voor mijn examens omdat ik er nog niet klaar voor was ... en moet heel eerlijk zeggen ik heb me echt enorm vermaakt in de 2de keer havo 4 ... en ben daarna havo 5 gaan doen en ben met erg hoge cijfers geslaagd ...
En was het er ook wel mee eens dat als ik havo 4 niet over gedaan had dat ik dan gezakt was in havo 5 je kan beter havo 4 over doen dan havo 5 werd mij altijd verteld ... ik kwam ook 1 tiende "te kort" op wiskunde en 1 tiende op economie
zou me er dus niet al te druk om maken verder ...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:42

Ik ben overigens ook over gegaan van 4 naar 5 havo met de hakken over de sloot. Mooi halverweg 5 havo gestrand omdat ik het echt niet meer kon volgen. Toen ben ik maar een andere school gaan doen. Lachen

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 14:53

ik sta natuurlijk neit alleen voor geschiedenis onvoldoende..maar het is het enige vak waar ik een herkansing voor kan doen..
ik sta nog een 4 voor engels en een 5 voor wiskunde en dus een 5,4 voor geschiedenis..

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 14:55

ik heb me dit jaar erg vermaakt en wil graag over dan heb ik weer dezelfde klas als dit jaar

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:58

Hup! Geschiedenis leren jij!! OK dan!

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 15:01

ik heb al van de helft een samenvatting gemaakt en doe voor het eten de andere helft.. en erna ga ik alles leren.. van samenvatting maken leer je ook Tong uitsteken

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:28

Als je 3 naar 4 havo bent overgegaan kun je gewoon mbo beginnen. Ik wil je niet ontmoedigen maar als het nou zo moeilijk is denk je datje de 5e wel gaat halen dan.?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:56

Ik denk dat je beter Havo-4 nog een jaartje kan doen....
Ik ben zelf (zoals je misschien nog wel weet Knipoog) in 4-Vwo blijven zitten, tuurlijk baalde ik er op dat moment ook gigantisch van en moest ik ook afscheid nemen van een leuke klas. Maar achteraf gezien ben ik ontzettend blij dat ze me toen niet over hebben laten gaan (ik was ook bespreekgeval en dat was dus ook net op het randje), ik had dan in de 5e en 6e zoveel goed moeten maken dat ik het waarschijnlijk uiteindelijk toch niet in één keer gehaald had. En in mijn nieuwe klas heb ik ook weer heel veel leuke mensen leren kennen
Succes ermee iig!

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:04

Ik ben ook blijven zitten in Havo 4. Het hangt er net vanaf wat voor toekomst plannen jij hebt.. Wil je MBO gaan doen, dan kan je eigenlijk net zo goed mavo doen. Maar HBO< dan moet je minstens havo hebben gedaan.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:08

Je moet gewoon niet naar die leraren luisteren.
Ik ben ook in de 4e blijven zitten, notabene door mijn wiskunde leraar Boos!

Daarna kreeg ik een gesprek en toen kreeg ik te horen, dat ik naar het mbo moest en dit en dat, nou dat heb ik mooi niet gedaan en nu ben dus onwijs goed geslaagd met 5x een 8, zelfs voor wiskunde een 8.

Dus gewoon laten praten, je haalt het echt wel!!

Btw, je gaat toch geen mavo doen, als je nu al naar het MBO zou kunnen Verward
Je overgangsbewijs naar 4 havo, is je mavo "diploma".

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:09

ik ben blijven zitten in vwo3 en ben toen havo gaan doen.. want ik wist toch dat ik een hbo opleiding wilde gaan doen na m'n examen..
dus het hangt absoluut af van je toekomstplannen, maar ook..
kijk ik weet niet hoe moeilijk jij de havo vind. als je er echt heel veel moeite mee hebt en altijd op je tenen moet lopen is het natuurlijk anders dan als je er gewoon geen bal aan doet.
je moet het dus echt zelf beslissen.. en voor het zelfde geld haal je gewoon een 6 en ben je over!

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 17:29

ik wil geen mbo gaan doen..anders had ik dat beter nu al kunnen doen!
ik heb vandaag nog met m'n mentor gepraat en met mn ouders..ik denk dat het toch beter is als ik het over doe.. dan heb ik het volgend jaar iets makkelijker en zijn mn dossier cijfers neit zo heel erg slecht (hoop ik)

Dit jaar vond ik het erg moeilijk omdat ik problemen heb gehad thuis en omdat ik het gewoon even niet meer zag zitten.. Maar als ik het volgend jaar overnieuw doe weet ik cker dat het beter gaat!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:30

Dat is wel zo, als je de 5e in gaat met lage of slechte cijfers, dan vaal je vaak in de 5e en als je in de 5e blijft zitten is meer klote dan in de 4e

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:34

Toen ze tegen mij zeiden, het is een wonder als jij dit jaar overgaat, ben ik hard gaan werken. Werd er juist extra door gemotiveerd! (ik stond er echt bagger voor, maar wel gehaald Lachen )

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 17:37

ja en als ik het volgend jaar over doe heb ik geen ANW en maatschappijleer meer!! want dat heb ik dan met een voldoende afgesloten. Ik ben namelijk wel bang dat ik er anders volgend jaar niet uitkom als ik nu misschien net overga.. denk echt dat het beter is als ik volgend jaar over doe dan heb ik vast betere cijfers en heb ik het in de 5e dan iets makkelijker dan als ik net over ga..

Maar als ik over kan met een 4 voor engels en een 5 voor ec (als ik die 6 haal dan voor geschiedenis) dan kan ik gewoon over...

Naja ik weet het ook ff niet meer hoor...

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 17:39

LePopp schreef:
Toen ze tegen mij zeiden, het is een wonder als jij dit jaar overgaat, ben ik hard gaan werken. Werd er juist extra door gemotiveerd! (ik stond er echt bagger voor, maar wel gehaald Lachen )

Jaah dat kan ook ja.. maar ik ben niet zo positief ingsteld dus bij mij werkt dat nouh juist net niet

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:57

Lijkt me heel verstandig om dit jaar over te doen Ook al zou je nu misschien wel op het randje over mogen.
Zoals je zelf al aangeeft heb je het dan volgend jaar lekker rustig en een stuk makkelijker. En het jaar daarop ook omdat je dan met goede cijfers aan de 5e kunt beginnen Lachen

Succes!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:00

Ik heb havo 5 toen niet gehaald omdat ik de basis niet goed kende, daar baal ik nu eigenlijk nog wel een beetje van.