Dit is toch niet normaal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Dit is toch niet normaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 14:52

We hebben hier een stagiaire zitten. Morgen heeft ze een toets, die ze volgens mij niet heeft geleerd.
Nu heeft ze net een mailtje gestuurd naar haar leidinggevende of ze eerder naar huis mag want ze moet leren en vanavond heeft ze een verjaardag.
Hier kreeg ze geen reactie op en heeft echt een half uur voor zich uit zitten kijken.
Ik al tegen haar gezegd dat ze zoiets ook niet voor elkaar krijgt als ze vast werk heeft

Na een uurtje belt de leidingevende naar haar toe. En stelt haar de vraag of ik het goed vind dat ze eerder naar huis gaat, zegt ze ja . Nou dan mocht ze wel weg.

Draait ze zich om, van A mag ik weg maar ik moest het wel met jou overleggen vind je het goed??
Voelde me een beetje banketstaaflig om nee te zeggen.
Dus zei, als jij denkt dat het moet moet je het doen, maar heb wel een beetje laten merken dat ik het niet normaal vond. Nu is ze dus naar huis en zit ik hier alleen terwijl het gigantisch druk is.

Stoom uit je oren

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:54

Nou, die komt zichzelf nog wel tegen Nath, let op mijn woorden Knipoog

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:56

Ach , je weet nu wat voor vlees je in de kuip hebt...
EN moet waarschijnlijk nog een eind-beoordeling geven Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door pmarena op 22-06-04 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:56

Dan had ik denk toch eerlijk gezegd dat het te druk was ofzo
Ik zou me niet uit me naad werken terwijl iemand anders weg gaat en waarvan je niet zeker weet of ze ook daadwerkelijk aan het leren is.
Als ik zo vrij mag zijn denk ik niet dat ze aan het leren is, dat had ze dan veel eerder kunnen doen.

Als het nou niet zo druk is oke
Maar zo niet nee

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:57

Ik vind dat je er iets van moet zeggen. Ze is daar om te leren.. als iedereen bepaalde dingen inslikt, en ze krijgt het allemaal op haar bord bij de evaluatie, vind ik dat ook knap l*llig.

Dus zeg haar gewoon wat je vindt.. Ze is daar toch om te leren!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:59

Dat kind moet gewoon leren plannen. Ze doet toch WERKervaring op? Nou, dan is het heel simpel, als ze een baan had gehad dan hoef je niet van jouw werkgever te verlangen dat hij je om elk wissewasje maar vrij geeft.
Ik had het niet toegestaan, maar dat wist je al Haha!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 14:59

pmarena schreef:
Ach , je weet nu wat voor vlees je in de kuip hebt...
EN moet waarschijnlijk nog een eind-beoordeling geven Schijnheilig



Die beoordeling heeft ze dus net een uur geleden gehad.

En morgen zou haar laatste dag zijn, maar de uren dat ze nu weggaat zou ze donderdag inhalen.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:02

Ik had haar nog een half uurtje of uurtje wat rotklusjes laten doen en dat ze daarna naar huis mocht Haha!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:04

Hahaha , zo had ik het ook aangepakt : verdíen die vrije middag maar Haha!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 15:05

Er zijn op dit moment weinig rotklusje
Die heb ik vanmorgen zelf allemaal al gedaan.

Maar ik ga het er morgen maar eens met mijn andere collega overhebben

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:09

Nathalie1981 schreef:
. Nu is ze dus naar huis en zit ik hier alleen terwijl het gigantisch druk is.

Stoom uit je oren


Dat zal wel meevallen als je nog tijd hebt om te bokken toch?

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 15:12

Ach kan twee dingen tegelijk he....

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:20

zo'n leerling had ik ook. Vreselijk. Wilde de telefoon niet opnemen, ben een beetje boos gewordenen toen deed ze het maar toen ging ze de hele tijd naar complimentjes zitten vissen. Vreselijk onzeker. Maar ik kan het dan niet over mijn hart verkrijgen om haar een slechte beoordeling te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:26

Hm...

Ik heb van het weekend niks geleerd, maar had gister eind van de middag wel een toets.

En ik vroeg ook gewoon of ik naar huis mocht om het nog even door te nemen (dus in de middag vrij,anders moest ik om half 3 naar huis om naar school te gaan)...

En dat mocht, maar ja, het was wel onwijs rustig.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:28

Ik vind dat het niet gek is om een stagaire naar huis te laten gaan om een toets te laten leren! Ik neem aan dat ze ook niet betaald wordt als een ander binnen het bedrijf, dus de vergelijking van 'zoiets krijg je later ook niet voor elkaar als je vast werk hebt' vind ik niet echt treffend. Ook is stage een onderdeel van je school, en vind ik dat je ruimte moet hebben om afspraken te maken hierover. Ik heb het zelf dit jaar meegemaakt met m'n stage, ik had ook op woensdag tentamens en moest verder 4 dagen stage lopen. Dan kom je dus 's avonds nog nauwelijks toe aan leren hè, aangezien je ook nog een beetje wilt leven...

Maar, als ze dan niks doet, daar kun je d'r natuurlijk wel op aanspreken, of je geeft d'r gewoon iets te doen, maar ik vind het absoluut niet abnormaal om iemand naar huis te laten gaan voor een tentamen...

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:41

Citaat:
Ik heb het zelf dit jaar meegemaakt met m'n stage, ik had ook op woensdag tentamens en moest verder 4 dagen stage lopen. Dan kom je dus 's avonds nog nauwelijks toe aan leren hè, aangezien je ook nog een beetje wilt leven...

Maar, als ze dan niks doet, daar kun je d'r natuurlijk wel op aanspreken, of je geeft d'r gewoon iets te doen, maar ik vind het absoluut niet abnormaal om iemand naar huis te laten gaan voor een tentamen...


Als je nou 2 maanden moet stage lopen zeg ik ja, maar 4 dagen???

Goh, dan vraag je een keer of iemand anders je paard doet en dan ga je een keer niet weg 's avonds. Je moet er wel wat voor over hebben. Je kan ook in het weekend leren en je krijgt minstens 1 week van te voren te horen dat je een proefwerk heb toch?

Aangezien je een beetje wilt leven Verward Ik had school, een bijbaan in de supermarkt en een paard. En dat was prima te combineren, zo lang je een beetje goede planning maakt...
Mij benieuwen hoe dat moet gaan als je echt moet gaan werken?

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 15:42

Ze krijgt wel betaald voor haar stage.

Maar nog vind ik het vreemd. Ik had dit vroegere niet hoeven doen bij een stage (heb zelfs hier ook stage gelopen).
Ik heb ook bij haar het idee dat ze soms liegt.
Ze is wel eens ziek naar huis gegaan en de volgende dag vertelde ze doodleuk dat ze niet ziek was, maar dat ze naar huis ging omdat ze een probleempje had met een medeleerling (iets waarvan wij dachten dat het opgelost was)

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:42

Ynzo schreef:
Ik vind dat het niet gek is om een stagaire naar huis te laten gaan om een toets te laten leren! Ik neem aan dat ze ook niet betaald wordt als een ander binnen het bedrijf, dus de vergelijking van 'zoiets krijg je later ook niet voor elkaar als je vast werk hebt' vind ik niet echt treffend. Ook is stage een onderdeel van je school, en vind ik dat je ruimte moet hebben om afspraken te maken hierover. Ik heb het zelf dit jaar meegemaakt met m'n stage, ik had ook op woensdag tentamens en moest verder 4 dagen stage lopen. Dan kom je dus 's avonds nog nauwelijks toe aan leren hè, aangezien je ook nog een beetje wilt leven...

Maar, als ze dan niks doet, daar kun je d'r natuurlijk wel op aanspreken, of je geeft d'r gewoon iets te doen, maar ik vind het absoluut niet abnormaal om iemand naar huis te laten gaan voor een tentamen...


ben het hier niet mee eens.
Tentamens worden gewoon ingeroosterd, dus als je denkt dat je echt extra uren vrij moet hebben om te leren kun je ruim van te voren vrij vragen en niet 's ochtends komen: mag ik vanmiddag vrij, want ik moet nog leren.
Ook vind ik dat je ook gewoon 's avonds kunt leren of in de weekenden. Ik vind dat je best mag voelen wat werken is en dat je jouw stage moet bekijken in de trant van werk ervaring, want dat is het: proeven aan het bedrijfsleven.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 15:46

Ze kwam hier om half 1 zitten, ze vroeg om half twee of ze naar huis mocht om te leren en om half drie ging ze weg.
Ze heeft het gewoon ineens bedacht. Terwijl vorige week al bekend was dat ze die toets had morgen.

Ze dacht eerst ook dat ze deze week geen stage meer hoefde te lopen omdat ze toetsweek had.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:18

Malibu schreef:
Als je nou 2 maanden moet stage lopen zeg ik ja, maar 4 dagen???

Volgens mij bedoelt Ynzo dat hij een x aantal maanden 4 dagen in de week stage moest lopen. Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:22

Ze had ook 's avonds kunnen leren, niet dan.

Die verjaardag is dan niet zo belangrijk. Je moet je prioriteiten weten te stellen.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:25

Juist Do Tong uitsteken

21 weken lang, 4 dagen in de week, dus dat was behoorlijk afzien Nagelbijten / Gniffelen

Maar, als je maar 4 dagen stage loopt is het idd onzin dat je een middag vrij neemt, maar ik maak uit het verhaal niet op dat ze slechts 4 dagen stage loopt?

En, ik beoordeel het allemaal alleen op deze situatie! Dus als ze ooit eerder dit soort dingen geflikt heeft terwijl er niks was dan kan ik hier niet over oordelen...

Maar, nogmaals: ik vind dat men je best een [mid]dag vrij kan geven om te leren.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:28

Ynzo schreef:

21 weken lang, 4 dagen in de week, dus dat was behoorlijk afzien Nagelbijten / Gniffelen



nou, dat valt ook wel wat mee.

2 keer 4 maanden en gewoon fulltime was prima te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:31

Nathalie1981 schreef:
Er zijn op dit moment weinig rotklusje
Die heb ik vanmorgen zelf allemaal al gedaan.

Maar ik ga het er morgen maar eens met mijn andere collega overhebben


Voor zo'n iemand als jij zou ik ook niet willen blijven, stagiares zijn niet voor de rotklusjes die voor jou opgeknapt moeten worden.


Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 16:33

Ryanne schreef:
Voor zo'n iemand als jij zou ik ook niet willen blijven, stagiares zijn niet voor de rotklusjes die voor jou opgeknapt moeten worden.





Jij oordeelt snel!!!!
Het enige wat ze voor mij hoeft te doen is de telefoon en dat vindt ze hartstikke leuk!
Als ik haar daadwerkelijk de rotklussen had willen laten doen, had ik het niet zelf gedaan!