Vraagje voor de pil gebruiksters

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 17:01

Klopt hoor. Ik neem altijd op dinsdag de laatste en dan word ik pas zaterdag ongesteld.

Dus als jij maandag de laatste uit de strip neem dan wordt je waarschijnlijk pas donderdagavond/vrijdag ongesteld.

Wel makkelijk als je iets wilt plannen. Even in mijn agenda kijken!


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 17:26

Ik ben ook begonnen toen ik 14 was volgens mij. Ik ben nu 22 dus dat is al een tijdje geleden.
Het ligt er gewoon aan waarom je de pil wilt slikken. Ik ben begonnen omdat ik een werkweek had waarbij ik de pil wilde doorslikken.

Daarna ben ik weer naar de dokter gegaan en heb gezegd dat ik verder wilde gaan omdat ik daarvoor zeker 8 dagen ongesteld was en dan niet vier dagen erg en dan minder, nee gewoon acht dagen erg. Hoogstens de achtste dag wat minder. Met de pil is dit dus nog maar vier dagen! Ik ben nu alleen de eerste twee dagen echt ongesteld en de rest valt wel mee.
Nou er waren verder geen bezwaren dus ik kon gewoon verder gaan.


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 13:41

Carina, dat klopt niet hoor??!!
Dat is niet goed, want hoe gaat het dan als jij een weekje wilt doorslikken of zo? Als jij een dag de pil vergeet ben je dan al gelijk ongesteld?
Tussen de ene pil en de andere mag 36 uur zitten. Volgens jouw verhaal ben je dan al ongesteld.
Lijkt me erg raar.
Als het toch zo is zou ik toch eens langs de dokter gaan of je geen andere pil kan krijgen. Ik vergeet zelf de pil eigenlijk nooit maar er zit vaak wel bijna 36 uur tussen omdat ik onregelmatig werk. (nachtdiensten enzo)

Als ik hetzelfde zou hebben als jij dan zou ik iedere week wel een keer ongesteld worden. Binnen 36 uur na je laatste pil hoor je echt nog niet ongesteld te worden.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 11:09

Ik heb in het begin weleens gehad dat ik de eerste twee dagen na de stopweek vroeg in de ochtend wat misselijk wakker werd.
Of het nou aan de pil lag???

Ik nam de pil altijd laat op de avond net voor ik ging slapen, na de stopweek ben ik toen gewoon iets vroeger begonnen (rond negen uur) en toen had ik nergens meer last van.

Volgens mij moet je er gewoon even doorheen maar vraag het anders eens aan je dokter. Die kan je er alles over vertellen.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 23:34

Nee je krijgt geen inwendig onderzoek meer hoor, als je dat bedoelt!!!

Ze vragen alleen of er trombose e.d. in de familie zit, je wordt als het goed is gewogen en je bloeddruk wordt opgemeten.

Volgens mij is het de bedoeling dat je na een jaar of na twee jaar weer eens op controle komt. Maar dat weet ik niet zeker. Ga zelf namelijk nooit.
Ik bel alleen voor een nieuw recept.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 13:39

Dat je al na twee maanden terug moet is alleen de eerste keer. Ga maar na: je krijgt normaal een recept voor een half jaar.

Ik hoefde de eerste controle ook niet op de weegschaal e.d. de controle daarna wel. In ieder geval bloeddruk opmeten.
Maar ja ik ben sinds ik 16 ben of zo niet meer op controle geweest, tsja gemakzucht...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Leukertje, Manieki en 151 bezoekers