Ik maak voorlopig mijn huis weer goed schoon !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Ik maak voorlopig mijn huis weer goed schoon !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 15:42

Vandaag waren we even bij iemand een jong katje ophalen. Ik had het adres via marktplaats gevonden en vandaag gebeld, het was dan wel een uurtje rijden maar ik moest persee een wit katertje met een rode stip op zijn koppie. Kwamen we daar aan, gewoon rijtjes huis. Ging de voordeur open, de grond was gewoon beton lag geen tapijt ofzo, nou dat kan natuurlijk misschien aan het verbouwen. Ik rook de urine geur al uit ze toilette komen, de muren waren ondergekalkt met potlood en stiften. De deur was bruinig inplaats van wit. Nouja kan wij naar binnen en de huiskamer was gewoon net zoeits.
Woonde een doodnormaal gezin, heel normaal. Maar wat een viese bende ! Er hingen vliegenstrippen vol met vliegen, er was geen tapijt, overal was viezigheid. Toen ik na 5 minuten jeuk aan mijn benen kreeg hebben we snel een beslissing genomen en het katje meegenomen getver demme. In de auto zag ik al snel dat hij onder de vlooien zat, zijn dus maar even gestopt om Fronline te halen.
Getver nou ik ben thuis metene gaan stofzuigen ! Wat een elende hoe kan een mens zo leven !

Tamara

Berichten: 10443
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:46

Ik ken ook zulke mensen, tenminste, mensen bij wie het ook zo'n puinhoop in huis is en ik vraag me dan altijd ook af hoe zulke mensen kunnen leven... Ik zou op een gegeven moment gillend gek worden en dan zelf de stofzuiger en stofdoek en alles maar ter hand nemen, in zulke puinhopen kan een normaal mens toch niet leven? Verward Maar goed, als jij maar blij bent met je katje, en heb je ook gelijk weer een stimulans om je eigen huisje goed bij te houden! Knipoog

Nadir

Berichten: 12718
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:50

Pff dat kan je je inderdaad niet voorstellen... Maar toch heb je van die mensen... Kijk maar eens naar een programma waarin die vrouwen bij je thuis komen schoonmaken... Sommige mensen leven echt als zwijnen... Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:50

Daar had ik dus echt geen kat van meegenomen...

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:52

Ik ken inderdaad ook zo'n gezin; het hele huis is te smerig om aan te pakken....ben er 1 keer binnen geweest en blijf er de rest van mijn leven ver uit de buurt!
Overal etens resten enzo...getver!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:54

Pervinco schreef:
Daar had ik dus echt geen kat van meegenomen...


die kat is zeker te weten schoner op zich zelf als die mensen !
t beestje kan er niks aan doen dat de mensen hun omgeving niet schoon houden!

kan me zelf ook niet voorstellen zo te moeten leven

ik krijg nu al de kriebels , moet je nagaan ik denk als ik bij die mensen op visite was geweest dat ik na een week nog overal beestjes zag!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:54

Citaat:
Daar had ik dus echt geen kat van meegenomen...


Ik zou het dus weer niet over m'n hart kunnen krijgen om ze dus gewoon daar achter te laten

Ik kan ze dan niet allemaal meenemen, maar ik had er toch echt wel 1tje meegenomen.

Weer 1 gered van zo'n vuilnisbelt denk ik dan maar...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:58

Brrrrr. krijg al helemaal de kriebels bij het lezen van je verhaal.

Nog een kleine tip, liever niet de kleine behandelen met Frontline. Echt zeker weten doen ze niet of het wel goed gaat met kleine poesjes. Poesje in een emmer met lekker warm water (temp van je eigen badwater) met babieolie erin doet wonderen. De vlooien verlaten als een speer zijn vacht en hij wordt er lekker schoon van. Dit een paar keer doen tot je geen vlooien meer ziet. Zo heb ik twee kittens die vol zaten met vlooien vrij gekregen van die kriebel beesten. En ze ruiken lekker naar babies, plus het is onschadelijk voor de kitten.

Succes.

kriebbeldekriebbel... bah...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:01

Probleem is dat ik 2 andere katten heb, mijn mams nog eens 3 Perzen en een hond. Ik wil niet het risico op allerhande ziektes meenemen... Als ik nou geen huisdieren had gehad en alleen zou wonen...

Buiten Eleonoors tip... Zou echt zsm met dat beest naar de da gaan, even algemene controle...

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 16:20

Dat is een goede tip van die shampoo !
Ga het meteen even doen. Op de gebruiksaanweizing van fronline stond dat het ook voor kittens is ik heb hem dus al helemaal gesprayed, ik zag net de vlooien over hem heen rennen. Ook heb ik hem meteen een wormenkuur gegeven.

Even een foto van de 2 :
Afbeelding
De rechtse heb ik sinds zaterdag die komt uit een "schoon" huis. De linker is het katje uit dit verhaal.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:34

Brrr zo heb ik eens stage gelopen op een ijslanderbedrijf! Getverdemme wat was het daar smerig! Liep daar een jochie van 3 tja zegt mams: misschien moet hij toch even in bad, hij had eergisteren zo veel ijs in zijn haar gesmeerd
Brrrrrrr wat was het daar smerig! Het gaat hier nog jeuken!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:37

Soms kan je niet begrijpen hoe mensen op zo een manier kunnen leven.
Maar wel een gaaf katje hoor! Apart hoor die kleur zo van beide.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:42

Idd, wel een leuk stel zo Haha!

Heb je al namen???

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:42

Wat heerlijk voor zo'n beestje dat hij bij jou is terechtgekomen!
Geen jeuk meer en geen rare dingen die hij kan oplopen door een vervuild huis!
Die frontline spray is speciaal voor kittens ja, misschien dat Eleonoor de druppels bedoelt? Die zijn idd niet voor kittens.
Hoe gaat de kleine heten?

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:59

wat een schatjes! De fokker waar we Vos vandaan hebben had er ook zo'n zooi van, die moest de kippen van de keukentafel vegen omdat ze op de Vos zn papieren zaten. Die kerel heeft trouwens wel super paarden die er ook allemaal even haveloos uit zien maar allemaal heel mooi uitgroeien

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:01

ooooo, wat een schatjes.....

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:05

Het is wel een erg leuk en bovendien apart ding... Mooi stel ook!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:11

agh god wat een schatjes!! Lovers

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:26

BAH...!!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:41

Gatverdegatver Scheve mond

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:42

*krijgt accuut de kriebels*

Goed wassen of sprayen in combinatie met een paar dagen 3x per dag kammen (met zo'n fijn-getande vlooienkam) werkt het beste vinden wij. Zowieso goed om ze jong te wennen aan het kammen. Na elke slag doop je de kam in een bakje kokend water.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:08

Als je Frontline heb gesprayed, mag je de kat volgens mij 24 uur niet wassen, anders werkt Frontline niet goed.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:36

wat een droppies zeg, ben helemaal in love!!!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:32

Je heb lieve katjes hoor, maar als ik dan je verhaal lees, ieiieieieieieiei ranzig hoor, en dan een advertentie zetten!!!mischien dachten ze wel dat er iemand kwam die gelijk schoon ging maken, als dank voor het katje hiihih

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:39

Het katje ziet er wel goed uit,
mooi doorvoed, schone oogjes en pientere uitstraling. Leuk beestje!

Verer is het inderdaad ongelooflijk hoe sommige mensen kunnen leven,
en dan vond ik het gister al een paasei bende bij mij thuis terwijl het na een uurtje ruimen en poetsen weer kraakhelder was Tong uitsteken