automutilatie-zelfverwonding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lil_angel

Berichten: 51
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:13

Charos schreef:
Als ze het aan iedereen laten zien vind ik het aandacht trekkerij en mensen die gewoon wat gehoord hebben en hier zielig mee doen.

Mensen die dit doen en het zelf ook erg vinden en het liever verborgen houden heb ik respect voor.


Zo denk ik er oowk over

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:31

ja idd. maar als je het juist verbergt betekend het dat je niet wil dat iemand het ziet. ik heb vroeger ook wel eens zelfmoord willen plegen. maar daar denk ik nu anders over ben blij dat ik het niet heb gedaan. je weet pas wat je hebt als je het bijna kwijt bent toch. iedereen voelt zich wel eens kl*** maar ja dat hoort nou eenmaal bij het leven. ik ben ook een hele tijd zwaar depresief geweest (nog nog steeds maar veel minder.) ik heb er ook medicijnen voor. dat helpt me wel heel erg. en ik krijg met alles veel steun van mijn vriend , famillie en me bestevriendin heeft het ook dus daar kan ik ook goed mee praten hier over. maar ik heb nooit echt me polsendoor gesneden of dat soort dingen.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:03

Sanderijn heeft het over gedwongen opname, een gedwongen opname gaat alleen met een IBS (inbewaring stelling) voor max 3 wkn en moet getekend worden door de burgermeester. Een Rechtelijke machtiging wordt afgegeven door een rechter.
Er moet gevaar zijn voor haar eigen leven of dat van andere en dat lees ik niet terug.
Er moet wel hulp komen voor dit meisje maar ze heeft het al. Er is tegenwoordig ook psychiatriche thuiszorg voor jongeren.
Als het meisje gaat snijden in de klas haar voor deze dag schorsen,op school ben je om te leren niet om dit gedrag te laten zien. Klinkt simpel,maar werkt wel.

Leo

Berichten: 50142
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:11

vandaag was ik zo kwaad, ook nog uitwerking na gister, dat ik zo hard mijn nagels in mijn vingers heb geduwd dat het bloedde... Scheve mond

verder nog nooit geprobeerd mezelf pijn te doen oid..

ik ken wel mensen Scheve mond

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:28

Jeemig wat wordt het nou echt moeilijke Huilen ben nou 2 weken 'clean' maar echt Huilen T zit me weer aardig tegen Huilen

Ik weet het gewoon niet meer... Huilen

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:35

Wat weet je niet meer?

me_butterfly

Berichten: 52
Geregistreerd: 05-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:36

_Punky_ kop op, volhoude meis!!!!!!
je kunt het!!!! zoek afleiding ergens in als je erge drang hebt.

heel veel sterkte!!! Ach gut
liefss

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:56

jeanie schreef:
Wat weet je niet meer?

Alles... wat ik moet doen..

br0ken_me

Berichten: 69
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:57

_Punky_ schreef:
Alles... wat ik moet doen..


Dat is ook niet veel..

je moet iig niet meer.. euh.. snijden.. Ga wat leuks doen ofzow.

Leo

Berichten: 50142
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:59

Iedere keer als je de drang voelt te snijden gelijk iets anders doen; naar buiten, wandelen, muziek luisteren, dichten (helpt vaak erg goed) bellen.. computeren.. Bedenk iets, als je de gedachte maar wegdringt

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:01

Ik snap dat bij tegenslag de drang om te krassen/snijden terugkomt,ga op zoek naar alternatieven,probeer negatieve gedachtens om te zetten in positieve gedachtens.
Blijf volhouden het snijden levert op de lange duur niets op!!!!

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:09

jeanie schreef:
Ik snap dat bij tegenslag de drang om te krassen/snijden terugkomt,ga op zoek naar alternatieven,probeer negatieve gedachtens om te zetten in positieve gedachtens.
Blijf volhouden het snijden levert op de lange duur niets op!!!!


Ben ik niet met je eens...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:00

_Punky_ schreef:
Jeemig wat wordt het nou echt moeilijke Huilen ben nou 2 weken 'clean' maar echt Huilen T zit me weer aardig tegen Huilen

Ik weet het gewoon niet meer... Huilen



Heey meissie!! Volhouden hoor, heey komop niet doen hoor! * knuffel* Ach gut

Niet doen hoor!

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:53

_Punky_ schreef:
Ben ik niet met je eens...

Wat levert het je op?
Littekens?
Jezelf nog slechter voelen?
Blijven vastzitten in dat cirkeltje van je k*t voelen, snijden, je even beter voelen en vervolgens je weer k*t voelen omdat je het toch gedaan hebt?
Ja, daar word je leven echt beter op. Ben ik het helemaal mee eens.

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 00:26

het voelt op dat moment zo fijn om het te doen. Je k*t voelen over dat je het gedaan hebt komt later wel! Dat wil niet zeggen dat het goed is. Het is een verslaving...

Ik ben nadat ik een nogal slechte ervaring heb gehad met een jongen niet echt doorgeslagen denk ik. Heb nooit echt weer kunnen genieten van sex(behalve met mijn huidige vriend). Na die jongen ben ik alleen maar op zoek gegaan naar vaste relaties, zodat ik niet alleen hoefde te zijn en het niet weer zou gebeuren. Dit zie ik ook pas sinds een korte tijd in.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 00:29

_Scarlet_ schreef:
Wat levert het je op?
Littekens?
Jezelf nog slechter voelen?
Blijven vastzitten in dat cirkeltje van je k*t voelen, snijden, je even beter voelen en vervolgens je weer k*t voelen omdat je het toch gedaan hebt?
Ja, daar word je leven echt beter op. Ben ik het helemaal mee eens.



So true!



&: niks meer gedaan, gelukkig Lachen

me_butterfly

Berichten: 52
Geregistreerd: 05-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 00:39

ben ik het ook helemaal mee eens!!!

alleen veel moeilijker om er ook mee te stoppen...

br0ken_me

Berichten: 69
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:51

Muziek gaan luisteren.. Heeel hard.. ik heb cd van evanescence.. zet ik dan vaak heel hard op.. en meestal help het wel wat.. Lachen Of ik ga smsjes sturen.. ofzow.. gwoon iets anders gaan doen.. kop op Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:41

Probeer het vol te houden he! Misschien is dit topic wel een trigger voor degene die bezig zijn met stoppen....

Citaat:
Iedere keer als je de drang voelt te snijden gelijk iets anders doen; naar buiten, wandelen, muziek luisteren, dichten (helpt vaak erg goed) bellen.. computeren.. Bedenk iets, als je de gedachte maar wegdringt


Dit is meestal wel de beste oplossing, maar heel erg moeilijk. Ik ging ook altijd iemand bellen die ervan af wist, maar ik was blij als ik de telefoon op had gehangen; dan kon ik het alsnog doen Scheve mond

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:05

he punkie, wat je KAN doen is mij bellen, je weet het he, zit je in je dalletje kom je er niet uit, word de nood hoog, BELLEN, of pak je kaart, maar niet opgeven je bent al zo,n eind, kom meid, ik was zo trots op je. doorzetten hoor.

en voor alle andere geeft de hoop niet op, ook jullie gaat het lukken, ga het opschrijven, of als je de nijging krijgt ga dan fietsen of tekenen, maak niet uit, verzet je gedachten.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:22

Komop mensen, volhouden! Mijn PB knop staat aan. Ank, hoe gaat het nu
? Lachen

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:07

Ja, mensen, volhouden! Het gaat echt lukken om er op een gegeven moment af te blijven.

Ik had net een grote dip en dacht er aan om weer te beginnen, na 3 jaar snijvrij te zijn Scheve mond Heb het uiteindelijk niet gedaan, wat natuurlijk erg moeilijk was.
Concentratie op andere dingen helpt echt hoor!

me_butterfly

Berichten: 52
Geregistreerd: 05-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:10

OK dan! super Kusia dat je al zo lang niet meer gedaan hebt!!!!! heb echt bewondering voor je!!!

ik ben gisteren al weer de mist in gegaan.. Verdrietig

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:12

Het komt ooit echt wel een keer goed, alleen de vraag is wanneer.
Het lot ligt in jouw handen. Ik denk dat het op een gegeven moment het er om gaat hoe je met je problemen om gaat. Kan je er beter mee omgaan, stopt het AM vanzelf, denk ik Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:18

Kusia schreef:
Het komt ooit echt wel een keer goed, alleen de vraag is wanneer.
Het lot ligt in jouw handen. Ik denk dat het op een gegeven moment het er om gaat hoe je met je problemen om gaat. Kan je er beter mee omgaan, stopt het AM vanzelf, denk ik Bloos


Kun je het accepteren? Dat is nu een betere vraag. Zolang je nog niet lekker in je vel zit, kun je gewoon niet stoppen... Scheve mond