Ben er eindelijk uit wat ik echt wil, maar....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Ben er eindelijk uit wat ik echt wil, maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 19:46

Ik ben er nu helemaal zeker van, ik weet wat ik wil maar het grootste probleem is: ik weet niet hoe ik het moet realiseren. Scheve mond
Ik ben momenteel bezig met de tigste opleiding en heb weer een dipje. Vooral omdat deze opleiding niets te maken heeft met wat ik wil!

Ik wil namelijk een dierenpension beginnen

Maar hoe is zoiets te realiseren, moet je eerst een geschikte woonruimte met gelegenheid tot het bouwen van een pension vinden en dan een ondernemingsplan maken? Of ga je eerst naar de bank? Heb je een startkapitaal nodig? Ik heb namelijk geen idee.

Ik ben nu nog een studentje van 24 met een huurflatje en geen vermogen. Maar ik wil zo graag! Moet ik het meteen uit mijn hoofd zetten of is zoiets wel te realiseren?
In de Bit stond vandaag weer een advertentie met een over te nemen dierenpension, maar hoe kom je aan geld??

Wie weet raad?

(ps. ik ben paraveterinair en kan zonder veel moeite mijn honden- en kattenbesluit halen, dus dat is geen probleem)


sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 20:05

Heb er net op gekeken! En ook op de site van de KvK. Bedankt! OK dan!
Maar zijn er misschien mensen die daadwerkelijk een eigen bedijfje zijn begonnen? Bij een paardenbedrijf heb je ook grond en gebouwen nodig toch!?

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 20:24

Volgens mij deed Yorgos de stal huren? Ik zal haar pb-en

En ik ben bereid naar de andere kant van nederland te verhuizen als daar meer behoefte is! Verder wil ik een pension niet alleen voor honden en katten maar ook voor reptielen, knaagdieren noem maar op. Verder wil ik een dagopvang voor honden, zeg maar een soort hondencreche, en als het even kan ook nog een hondenuitlaatservice. Verder ben ik gediplomeerd paraveterinair dus ook dieren met medicatie enz zijn welkom, en ben ook nog dietiste. En cursus hondentrimmen zat ik ook al aan te denken!

Ik weet wel dat het afhankelijk is van de vakantieperiodes daarom heb ik al nevenactiviteiten verzonnen voor buiten het hoogseizoen! En dan nog een paar paardjes in pension.........droom droom Lovers

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 20:37

Renske20 schreef:
dan kom ik wel solliciteren bij jou
als je net over de grens gaat zitten in Belgie, dan kan je veel meer grond kopen voor een betaalbare prijs(en ik woon vlak bij de grens nog net in NL dus dan kan ik makkelijk bij jou in dienst komen Knipoog )

als je genoeg dingen doet naast alleen pension, dan moet je wel rond kunnen komen denk ik!



Ik woon ook vlakbij de grens met Belgiƫ en daar staat vaak wat leuks te koop voor veel minder geld! Maar heb echt geen idee of er daar wel vraag is naar een pension?

Enne deal! Als het ooit zover mocht komen dan kom je bij mij werken ok! OK dan!

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 20:38

Wind schreef:
bij het IPC in barneveld kun je een cursus 'starten eigen bedrijf' volgen, tijdens die cursuis krijg je ook begeleiding in het schrijven van je ondernemingsplan! Als je meer wil weten PB dan even, dan kijk ik in de folder wat het precies inhoudt en kost.



Ik pb je even!

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 21:16


sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 22:12

Ik denk dat ik eerst maar eens ga beginnen met de cursus "starten eigen bedrijf" bij het IPC in barneveld, dan wordt je ook geholpen met het doen van een marktonderzoek en het schrijven van een ondernemingsplan. En aangezien ik dat zelf echt niet kan lijkt me dat het beste.

Echt bedankt voor alle tips tot nu toe!

Denken jullie dat mijn idee wel te realiseren is?


sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 20:35

Ik ben blij dat jullie ook denken dat mijn idee wel haalbaar is. OK dan! Ik ben vandaag bij mijn vader langsgeweest en die denkt dat als ik met een goed ondernemingsplan bij de bank aankom er vast wel gefinancierd kan worden. Pling
Dus het plan tot nu toe is de cursus van Barneveld te doen deze zomervakantie, en eventueel ook het honden- en kattenbesluit halen, en dan met een goed ondernemingsplan naar de bank! Cool Heb er al helemaal zin in (in tegenstelling tot mij huidige opleiding en de tentamens morgen)!

En ik heb ook al genoeg personeel als ik het zo zie! OK dan!

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 20:35

Misser schreef:
Ik werk in een dierenpension, dus voor vragen kan je pb-en. Ik weet alleen niks van een bedrijf opstarten.


Zodra ik vragen heb weet ik je te vinden! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, AnnetteFlame, Anoukjuuuhh, Charat, dezzie, Eefje_Sammy, Esbjerg, Josien_, katinker, Lente, Muronia, pinto_1, Sabbientje, Siers83, Winged en 54 bezoekers