vergeetachtigheid/concentratieprobleem :\

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geeltje
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-06-04

vergeetachtigheid/concentratieprobleem :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 16:39

Sorry dat ik dit onder een schaduwaccount plaats, maar ik hang het liever (nog) niet aan de grote klok.. Ik schaam me hier nml best wel voor Scheve mond

Al een tijd is het zo dat ik heel snel dingen vergeet. Dan moet ik bijv echt diep nadenken om erachter te komen wat ik gister ook alweer deed. Als iemand me vraagt iets te doen ben ik tegen de tijd dat ik het moet doen, het alweer vergeten. Vaak weet ik wel dat ik wat moet doen, maar wat? Of hoelaat?
Ik moet ook geregeld iemand bellen om te vragen wat we nou ook alweer de zaterdagavond gingen doen, terwijl ik erbij zat toen het werd afgesproken. Gesprekken verwerk ik ook niet goed, soms weet ik vijf minuten later niet eens meer wat er gezegd is Scheve mond
Soms moet iemand drie keer iets herhalen voordat ik door heb wat die persoon nou zei, het komt gewoon slecht door. Of als iemand tegen me praat dat ik dan mijn concentratie verlies. Ik hoor wel iets, maar wat Verward
Ik ben er dan opeens niet meer bij... En zo mis ik veel. Ik laat het niet vaak merken, probeer er op de een of andere manier wel achter te komen (wat ik ben vergeten) want ik schaam me er echt voor...

Ik voel me gewoon zo dom... Vroeger kon ik meepraten over bepaalde onderwerpen, ik wist er dan ook iets vanaf. Nu niet meer, omdat ik veel erover vergeet ect. Het is niet leuk als iedereen om je heen over dingen zit te praten waarvan je weet dat je er iets over gehoord/geleerd hebt, maar het gewoon vergeten bent.. Verdrietig
Ik voel me zo nutteloos omdat ik van niets iets weet..

Het zorgt tegenwoordig ook voor ruzie tussen mij en mijn vriend. Als hij bijv vraagt of ik dan en dan meega naar iets en hij me er later aan herrinnert, weet ik nooit meer precies wat...
Ik kan best begrijpen dat hij dan boos word, maar ik heb hem meerdere keren verteld dat ik echt onzettend veel vergeet.. dat vergeet hij dan weer. Ik heb meer het idee dat hij dat niet serieus neem


De laatste heb ik ook last van hoofdpijn, een lichte maar wel nare die een beetje op de achtergrond zit. Het is er niet altijd maar vaak wel, vooral als ik moet nadenken Scheve mond
Ook heb ik nu al een paar dagen last van vlagen van misselijkheid. Ik word dan opeens helemaal niet lekker en na een tijdje ebt het gevoel weer weg, maar toch....
Ik weet niet of deze klachten iets te maken hebben met het vergeten en het concentratie verliezen, maar sinds ik hier last van heb is mijn vergeetachtigheid ook erger geworden..

Ik schaam me hier echt zo voor, ik voel me zo dom. En het wordt alleen maar erger. Ik ben zo bang dat me iets mankeert ofzo, de raarste gedachten spoken door mijn hoofd. En het enige wat ik wil is weer gewoon dingen normaal kunnen onthouden en kunnen meepraten..

Sorry, ik moest het gewoon even kwijt Verdrietig

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:45

hoe oud ben je ??

ik heb hetzelfde probleem, maar bij mij kwam het van de stress en van een verstoord bioritme, samen met gewoon teveel werken werken werken.

ik wist soms niet eens meer waar ik was, waar ik naartoe moest en hoe ik er moest komen ... lastig als chauffeur zijnde Boos!

ik kan niet meer zeggen als GA METEEN NAAR DE DOKTER!!!
die kan je verder helpen, bokt kan jou geen goed en betrouwbaar advies geven !!!

heb je de laatste tijd veel stress gehad?
het hoeft nl niets lichamelijks te zijn !
want alle klachten die jij noemt, kunnen ook heel goed van stress komen, of psychisch zijn Knipoog
sterkte !

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:52

Ik zou ook even langs de dokter zijn... Het kan inderdaad te maken hebben met stress. Of iets anders, maar je zou ook op de een of andere manier een beschadiging kunnen hebben opgelopen in je hersenschors. Je weet het niet, ik wil je zeker niet bang maken, maar een bezoek aan de dokter lijkt me een slim plan, die kan je uitsluitsel geven!

geeltje
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 16:54

Ik ben achttien.. En stress? ik weet het zonet nog niet... Scheve mond
Ik heb wel een periode gehad waarin ik vrij gestresst was. Ik wist toen niet wat ik wou met mijn leven en op mijn huidige werk zaten ze erg gemene streken te leveren.
Maar ik weet nu al zo'n twee maanden echt wat ik wil doen met mijn leven en op werk is het echt veel beter geworden. Ga nu met meer plezier aan het werk dan eerst.

En naar de dokter durf ik niet zo goed omdat ik me hier echt voor schaam Verdrietig

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:03

er moet een oorzaak zijn dat je je ineens de laatste 2 maanden niet meer kan concentreren en dat je dingen vergeet. Misshcien is het inderdaad niks, maar straks is er wel iets aan de hand en dan sla je je straks voor je hoofd dat je niet eerder naar de dokter bent gestapt!

De dokter heeft zwijgplicht en de plich je klachten serieus te nemen. Er is er hier maar 1 die je kan helpen en dat is je dokter! Hij komt dagelijks mensen tegen met klachten of mensen die zich schamen! Kom op meid, zet je erover heen, bel voor een afspraak en vraag eventueel je vriend oid om met je mee te gaan als je niet alleen durft!

En als er een aanwijsbare verklaring is! dan hoef je je toch nergens voor te schamen, zowiezo hoef je je nergens voor te schamen, jij doet dit toch niet bewust, jij kunt hier niks aan doen! KOMOP

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:30

Nou meid, ik weet precies waar je t over hebt! Alleen heb ik t al voor zolang ik me kan herinneren. Haha dat weet ik dan nog weer wel! Haha!

Maar ik kan idd ook niets onthouden en als ik iets vertel weet ik vaak niet meer precies watik nou net gezegd heb. Zo heb ik eens tijdens een presentatie gezegd: zoals ik net ook al zei... en toen wist ik niet meer wat ik nou ook weer zei!
Maar het is wel iets waardoor ik heel erg tegen een opleiding op zie. Hoorcolleges worden een regelrechte ramp.. Dringt niet door en kan t niet onthouden, echt waardeloos.
moest ook eens een verslagje schrijven van een gesprek met mijn coach van school. Zei ze pas achteraf en ik schrok me rot! Sh*t, weet ik nog wel wat er allemaal gezegd is??
Nja, het is dus gewoon heel erg vervelend als je dingen niet kunt onthouden, weet er dus alles van, maar vrees dat t bij mij echt niet zal veranderen.
Misschien bij jou wel, mssn kan je een concentratie cursus doen of zo?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:36

geeltje schreef:
En naar de dokter durf ik niet zo goed omdat ik me hier echt voor schaam Verdrietig


Beste Geeltje, ondanks dat je je schaamt voor dit probleem wat je nu hebt kan ik ook maar 1 advies geven en dat is morgen naar de huisarts gaan. Het is niet voor niets dat je ineens zomaar zoveel dingen vergeet en in combinatie met de hoofdpijn die je hebt is het toch zaak dat je er een deskundig iemand naar laat kijken.............

Ook al schaam je je nu en ook al is het misschien iets onschuldigs, ga toch alsjeblieft naar een arts! Voor hetzelfde geldt is het wel iets wat invloed kan hebben op je toekomst en sla je jezelf straks voor je hoofd als het erger word of als er echt iets aan de hand blijkt te zijn.........

Een huisarts is er voor jou om je te helpen en voor zo iemand hoef je je absoluut niet te schamen! Kop op meid, even de kiezen op elkaar en onderneem actie, wie weet ben je er dan eerdaags weer heel snel vanaf en kan je weer gewoon jezelf zijn Knipoog Heel veel succes en laat nog even weten hoe het met je is

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:42

Ik weet de oorzaak niet, maar ik wil enkel even zeggen dat ik daar soms ook wel eens last van heb.

De meest eenvoudige dingen vergeet ik wel eens. Soms moet ik iets wel 3 keer vragen tot dat het echt in me door dringt.

Waar aan het ligt.... Tsja... Verward


Ik zou in iedergeval eventjes langs de huisarts gaan.

Sterkte Ach gut

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:05

dat wat die stress betrefd, juist in een rustigere periode kan die stress van de periode ervoor, eruit komen

weet ik alles van Boos!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:08

Ik ben niet zo extreem vergeetachtig maar wel extreem chaotisch en kan me moeilijk concentreren.

Ik ben ook van mening dat je het beste met je huisarts kan gaan praten.

Ik heb wel een paar tips:

tip1:
ga vitamine B exrta slikken een uitgebreid B-complex ofzo het helpt je bij concentratie. Daarnaast brengt het wat rust. ( is ook goed voor je haar en nagels maar dat terzijde) Vitamine B is niet de oplossing maar alle beetjes helpen zeg maar .

tip2:
wen eraan iedere dag in je agenda (koop een agenda) te kijken welke afspraken je hebt leer je zelf aan ook alles op te schrijven.

tip3:
Koop een schrift of notitieboek, ik zelf houd (hoe truttig ook) een dagboek bij. Als ik iets op heb geschreven vergeet ik het minder snel. Neem aan het einde van de dag 5 of 10 minuutejes om even je belevingen of belangrijke dingen kort op te schrijven. Je kan jezelf zo goed trainen dingen te onthouden

als je op het moment da je eeen afspraak maakt , of een gesprek heb waarvan je zelf weer dat je het niet wil vergeten maak een aantekening.

Ik ben zo'n mens dat overal pos-it's heeft hangen een dagboek en een agenda heeft en ik klieder vanalles op mijn hand en ik heb ze ook echt nodig.

(voor het geval dat, dus niet peroonlijk op vatten: mocht je drugs gebruiken op feestjes of blowen.. Stop daar mee! het is de dood voor je geheugen mijn ex heeft op houseparty's veelvuldig met die rotzooi geexpirimenteerd en heeft ook een paar jaar gehad dat hij niks kon onthouden)

succ6

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:20

Het is inderdaad zo dat als je veel stress hebt gehad en daarna een rustige periode hebt, je dan juist klachten kan krijgen. Ik heb het ook gehad, ik kon op een gegeven moment niet eens meer schrijven omdat ik het verschil tussen sommige letters niet wist (b?d?P?). Ik ben toen even gestopt met studeren, een maandje of twee en veel minder gaan werken. Die vergeetachtigheid ging vanzelf weg, maar dan moet je er echt de tijd voor nemen om uit te rusten (en dus niet allerlei andere dingen gaan doen waar je normaal niet aan toe komt, zoals ik in het begin).

Voor de rest kan ik je aanraden toch even naar je HA te gaan. Ik snap dat het moeilijk is, maar het is toch belangrijk om er even naar te laten kijken. Ook al is het van de stress, dan nog kan je huisarts je helpen.
En je hoeft je er echt niet voor te schamen hoor, hij/zij helpt je vast graag, en zo gek is het niet, dat blijkt wel uit de reacties hier.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:24

Ook mijn advies: ga naar de dokter. Ook ik heb er last van na een burn-out. Voor ik ziek werd kon ik ook altijd alles oplepelen, nu niet meer. Ik moet zeggen dat het heeeeeeeeeeel langzaamaan iets beter begint te gaan, maar zo gauw ik teveel wil, kan ik overnieuw beginnen.
Bij mij begon het ook in een periode dat ik me wel goed voelde, na een rottijd. Dat hoeft dus niets te zeggen. Sterkte.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:47

ik sluit me bij de rest aan ga naar de dokter, echt nergens voor nodig hoor dat je, je daarvoor schaamt.
en probeer eens alles op te schrijven, mssn dat, dat helpt. Ach gut

geeltje
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 20:29

Dank jullie voor jullie reacties Lovers

Misschien moet ik idd maar even naar de dokter gaan. Ik zal van de week een afspraak maken, hoe moeilijk ik het ook vind..

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:49

crossmonster schreef:
dat wat die stress betrefd, juist in een rustigere periode kan die stress van de periode ervoor, eruit komen

weet ik alles van Boos!


ik ook alleen bij mijn slaat het flink op mijn keel Boos! en heb ik het gevoel dat iemand me met beide handen de keel dichtknijpt terwijl er niks aan de hand is, ik ga er ook mee naar de dokter en het was ook pure stress van iets van 2 mnd geleden nml verkoop en aankoop huis!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:53

Ten eerste hoef je je nergens voor te schamen, voor mij een herkenbaar verschijnsel als ik een stressperiode achter de rug heb. Ga naar je huisarts en succes Lachen

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:22

Heb je misschien een tijdje terug een kop staart botsing gehad?
Ik heb zelf een whiplash en ben daar heel vergeetachtig ed. van geworden.

Groetjes De moeder van Miep

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:50

Het kan inderdaad van stress komen. Ik heb het ook (gehad, maar is nog wel aanwezig) maar bij mij komt het dus door een klap tegen mijn hoofd (met hoofd tegen bakrand gevallen) En het is niets om je voor te schamen, want je kan er niets aan doen! Misschien is het iets om een keer een MRI van je hoofd te laten maken in het ziekenhuis, of een EEG?

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 01:20

Van een wiphlash kan het idd ook komen, hoofdpijn, vergeetachtigheid, misselijkheid, een heleboel dingen.
Hoeft trouwens niet door een aanrijding te komen, kan ook gebeuren als je op een andere manier een klap in je nek krijgt.

Ik heb ook een wiphlash (gehad), kwam doordat ik flauw ben gevallen en heel naar terecht kwam.
Oftewel, flinke klap in mijn nek gehad.
Heb toen een paar dagen plat gelegen (tja, kon ook bijna niet wat anders) en daarna nog een hele lange tijd flink last gehad van mijn nek, nu nog maar af en toe.
Jouw verschijnselen had ik niet, had alleen last van mijn nek (en hoofdpijn), maar een wiphlash kan zich op vele manieren uiten, het is niet alleen nekpijn, maar het omvat veel meer, oa vergeetachtigheid is een mogelijkheid dus.

ponyjongen
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:54

Hoi!

Goed van je dat je in elk geval gaat proberen of je naar de huisarts durft. Tip voor als je daar bent:

ZEG METEEN DAT JE HET HEEL MOEILIJK VINDT OM DAAR TE ZITTEN EN IETS TE VERTELLEN WAAR JE JE VOOR SCHAAMT

De arts weet dan dat hij je heel serieus moet nemen, niet moet afschepen met "doe maar rustig aan" en dat het heel moeilijk voor je is om over te praten, dus dat hij je eenb eetje over de brug kan helpen.

Heel veel succes, WEL gaan hoor, achteraf valt het vast mee. Enneh, niemand hoeft toch te weten dat jij naar de dokter gaat en al helemaal niet waarvoor je naar de dokter gaat!?

1 minuut je tanden op elkaar zetten bij de dokter en daarna valt het vast enorm mee.

Sterkte!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:58

Dokter bellen, doorverwijzing vragen naar de neuroloog, scan van je hersenen laten maken.

ponyjongen
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:04

Nee, tessebes....
Oorzaak hoeft helemaal niet neurologisch te zijn!
Een gesprekje met de huisarts lijkt me beter. Dan kan hij inschatten wat nodig is!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:13

Zo'n scan kan uitsluiten dat het iets neurologisch is en dat lijkt me heel belangrijk. Beetje slordig als het achteraf toch een tumor of zoiets dergelijks blijkt te zijn.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:22

Inderdaad, ga eerst naar de dokter!

Enne....als ik je klachten lees...ahum...sorry dat ik het vraag maar ...ben je soms zwanger Bloos!
Die klachten had ik nl. tijdens mijn zwangerschappen en het vergeetachtigheid-syndroom is daarna nooit meer over gegaan Bloos

Als het niet iets medisch blijkt te zijn (beoordeeld door de dokter) dan kun je Gynko slikken, dit is een homeopathisch middel en helpt bij mij heel goed.

ponyjongen
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:42

Voordat je aan de beurt bent voor een scan! Al die tijd zit je dan in het ongewisse. Gesprek met huisarts is echt de eerste stap. Bovendien is hij ook degene die moet doorverwijzen en dat doet hij heus niet zomaar! Moet wel een aanleiding zijn om door te verwijzen naar een neuroloog. Ik denk dat hij dan ook eerst een gesprekje wil. Zondermeer meteen doorsturen naar een neuroloog doet geen enkele (goede) huisarts.