Stapmolen... nut?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Stapmolen... nut?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 21:29

Want je kan daarr gewoon berichten plaatsten. (okay nu hebben de moderators dus alle nieuwe topics ook op slot gegooid... is het niet ahndiger om gewoon een functie te maken dat je niks mag posten alleen viewen?) Als het dan een plek is als vuilnisbelt, waarom kunnen mensen dan nieuwe topics maken?? Zo schiet je toch niks op?
En ineens verdwijnen topics naar de stapmolen zonder slotje (smjgdfweetikveeltopic) en er staat nauwelijks ergens meer commentaar, waarschuwing of reden van slot bij. Ik heb het idee dat net als Jippie zegt de moddies niet echt meer op één lijn zitten, en ik denk niet dat slotjes etc nut hebben als er geen waarschuwing/commentaar meer op wordt gegeven, nu lijkt het idd op 'we snoeren ze de mond maar'

Beetje vaag allemaal......

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 21:35

Nou sorry, maar wat mij betreft kan hier ook een slot op. Ik bedoel, heb je er last dat mensen topics kunnen plaatsen in dat forum? Als je er nou niets mee te maken wilt hebben, blijf er dan gewoon uit.
De moddi's hebben al vaak genoeg uit gelegd wat de bedoeling ervan is, en ik zie het probleem er niet van in.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 21:40

Ik draag een suggestie aan: nl

- zorg dat er in de stapmolen geen topics gemaakt kunnen worden
dan hoeven ze die ook niet allemaal te slotteren
- uitleg wbt slot zou volgens mij voor veel mensen duidelijkheid
scheppen
- als alle moddies nou op één lijn zouden gaan zitten zou dat erg
veel irritaties schelen (oftwel de een vind dit wel eens low chat de ander
niet maar als er één naar de Stapmolen verplaatst moet dan 'moeten' de
anderen ineens ook)

Ben echt niet anti moddie of anti stapmolen maar ik begin wel een beetje het idee te krijgen dat er door frustraties gewoon maar een paar sloten gegooid worden zonder nadere verklaring en denk dat dat de sfeer op bokt niet ten goede komt.

Mag ik dit aandragen? Of is het beter als mijn 'mond gesnoerd word' ?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 21:45

Nee tuurlijk moet je mond niet gesnoerd worden, je hebt nu eenmaal het recht op een eigen mening. Wat betreft de reden van de Stapmolen etc resten mij geen vragen meer, omdat alles redelijk goed uitgelegd is. Wat betreft het feit dat de moddi's niet op één lijn zitten, heb je gelijk. Ze moeten inderdaad bepaalde regels hanteren wanneer er nu wel of wanneer en nu geen slot op moet, en ik denk dat het ook handig is als de bokkers zelf ook die regels kunnen bekijken. Ik heb nergens een link gezien naar de regels van Bokt, en ondanks de berichten van de moddi's die mij af en toe een regel doorspelen als oorzaak dat ik er een heb verbroken, zijn de rest van de regels mij onduidelijk.
Als ze willen dat de regels gehanteerd moeten worden, moeten ze hier wel duidelijker in zijn vind ik.

angeliekie

Berichten: 214
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 22:06

ik wil hier graag even invoegen.
ik heb niet het hele onderwerp gelezen....
als je goed kijkt zijn hier bijna 2800 gebruikers! op eentje na dan.
wat wil je....met zoveel mensen?
ik zeg zelf, ik vind dat ze groot gelijk hebben.

ik ben moderator van http://paarden.nedforum.nl/forum/ en ik weet hoe moeilijk het soms is om mensen bepaalde dingen duidelijk te maken.
bijvoorbeeld een beetje respect tonen voor elkaar, dan zichzelf heel wat vinden.
of crossposts te hebben, of mensen die bijna op elke topic hetzelfde te zetten.
ons forum is daarintegen een heel stuk rustiger...wij hebben 171 gebruikers, omdat dit forum nog niet zo heel lang loopt (voor heen was dit paardenprikbord).
op het vorige forum schelde ze mekaar allemaal maar uit alsof het een lieve lust was, want het nadeel daar was dat ze elke naam konden gebruiken die ze maar wilden.
jullie praten zo makkelijk, maar wat als je zelf moderator zou zijn? met jullie instelling zou het eeen zooitje worden!

inpriciepe fungeren wij dus enkel als politie agentje (wat wij als moderators wel erg vinden, maar dat is niet anders!)
hebben jullie al eens op het divoza forum gekeken? nou dan ben je toch blij dat ze het hier dan zo aanpakken.

ik verwijder gewoon het hele onderwerp als ik merk dat iemand de vraag en/of antwoord zodanig veracht...met scheldwoorden erbij en al....dan kan je zeggen, maar daar kan de plaatser toch niets aan doen...? nee inderdaad, maar zo leren sommigen van de "verpesters"wel enig respect.

en als je er gewoon een slotje opzet, wordt het onderwerp, of discussie wel ergens anders voortgezet....

zeg nou zelf, wij webmasters en moderators doen dit ook maar voor de lol, niet om sommige enige waarden en normen bij te brengen!

er zijn u gewoon regeltjes, waar iedereen zich aan moet houden....een forum is een vraag en antwoordwisseling....geen scheldpaal, of iemand in de zeik te nemen, zodat die vervolgens niet meer terug verschijn.
de webmaster wil ook zoveel mogelijk bezoekers, dus kiezen die eieren voor hun geld!
Laatst bijgewerkt door angeliekie op 06-02-02 20:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 22:16

Zo kunnen de mensen met 'bepaalde humor' gezellig met elkaar lollig doen en hebben de andere bokkertjes er geen last van! Als je nieuwschierig bent ga je er even kijken en je kunt jezelf daarna weer heel snel afmelden *LOL*

Prima gevonden, vind ik Lovers

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 22:22

ik snap het ook nog niet helemaal maar aan de ene kant vindt ik het wel fijn. Het kippenhok zat helemaal vol met onzin. Ik weet dat het kippenhok voor onzin is, maar persoonlijk vondt ik het een beetje te ver gaan.

En in de stapmolen kunnen ze lekker berichten plaatsen en vervolgens in dat topic gigantisch Off topic gaan. Want dat schijnt leuk te zijn.

maar nu hou ik me mond maar,it's for the best.... Lips are sealed

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 23:08

Hmm, suggesties geven is niet verboden geloof ik Knipoog

Verder ben ik een beetje 'onverschillig' tov moddies, ze kunnen niet snel iets fout doen in mijn ogen. Over het algemeen is het toch zo dat men eerst waarschuwt en pas als het dan nog doorgaat een slotje plaatst (maar ik lees dan ook lang niet alles).

Die stapmolen vind ik geweldig, kan iedereen die met die onzin mee wil doen daar gaan zitten, mij zul je er niet zien.
Als het je niet interesseert, blijf je d'r toch weg? (ik kom ook (bijna) nooit in het Kippenhok ed.)

teun

Berichten: 544
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Lieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 23:31

Jaja, maar.......... de kans dat we binnenkort met z'n allen terugkomen van de stapmolen is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel errug groot.

Alle topics die daar worden geplaatst, ongeacht wat het eventuele diepe onderwerp van gesprek is, wordt binnen 1 a 2 dagen gewoon geslotterd.

Dus binnenkort....................

teun

Berichten: 544
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Lieren

Stapmolen... nut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 23:34

Laura schreef:
nu lijkt het idd op 'we snoeren ze de mond maar'

Beetje vaag allemaal......



ff een leuke woord spelen, opgemerkt door Geral

snoeren ze de mond maar

SnoerMond = SM = StapMolen

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 23:34

gaan we weer verder op alle forums behalve op het SM-forum?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 23:37

Ik ben het helemaal met je eens Angeliekie. Als de moddies er niet waren dan zou het er hier heel anders uitzien Haha!

Maar het blijft wel zo dat het een forum is voor en door de gebruikers. Net zogoed als dat mensen respect voor de moddies dienen te hebben, denk ik dat (ookal geldt dat niet voor alle gevallen) het toch ook wel netjes is om een uitleg/verklaring/waarschuwing te geven eer het hele gedoe in de molen wordt gezet. Natuurlijk is het een beetje gedoe om een verklaring wat en hoe erbij te zetten (en zijn er mensen die inderdaad allang weten waarom hun topic in de stapmolen gaat en dan blijf je bezig) maar er zijn genoeg moderators om een waarschuwing/verklaring/reden van slot te geven denk ik.
Natuurlijk is het soms geheel duidelijk waarom er een slot komt en zal niemand daar vraagtekens bij zetten. Maar bij anderen is dat niet zo en dan krijg je het over en weer getrek 'maar als dat een slow chat is wat is dit dan' en blablabla. En het is een bescherming voor de moderators zelf, als je een goede verklaring erachter zet is het punt uit. Nu wordt er op doorgehakt van 'waar is de reden?? Ze hebben gewoon een hekel aan me want op al mijn topcis komen slotjes' etc.

Ik heb het al eens eerder gezegd geloof ik: Misschien is het handig om naast de regels van bokt (die overigens op bepaalde punten nog een beetje onduidelijk zijn. Wilde laatst verwijzen naar de boktregels wbt hoofdlettergebruik in een titel en daar kon ik niks concreets over vinden.. of ik heb er overheen gelezen? Verward ) ook duidelijk te maken welke maatregelen er n.a.v. een overtreding genomen worden. Dat dat een hulpmiddeltje is voor de moddies zelf qua eenduidigheid ofzo?

Nogmaals, doe het jullie niet na. Maar nobody's perfect, en denk dat er altijd nog verbeteringen kunnen komen!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 23:38

Ik vind het wel goed gevonden, wij hebben er lol en jullie hebben geen last meer van ons.
Na klaar toch ?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 23:43

Sorry, maar waar en wat is dat stapmolen forum????
Heb ik iets gemist? Ik snap t ff niet...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-02 16:17

Ik ben eigenlijk best benieuwd naar reacties van moddies van dit forum...?

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 17:26

angeliekie schreef:

ik ben moderator van
www.paarden.nedforum.nl
en ik weet hoe "wel enig respect.


even offline, maar deze site doet het niet

angeliekie

Berichten: 214
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 20:51

sorry, het was niet de bedoeling dat hij het zou doen, anders krijg je daar weer een hoop.....gezeur over.
omdat ik weet dat het niet mag....als je nu nogmaals terug gaat naar mijn stukje dan ddoet hij het wel

sorry moddy's!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 21:09

Laura, wat betreft die regels over hoofdletter gebruik, dat staat inderdaad niet in de regels..

De regels (die je overigens hier kunt vinden) zijn er voor de belangrijke of niet meteen logische punten. Kleine dingen als hoofdletter gebruik etc staan er bewust niet in. Als we dat zouden doen zouden die regels zo'n beetje een wetboek worden en dan gaan we IMO het doel ver voorbij.. De regels zijn een soort richtlijn, meer niet. Als we er alles in zouden zetten zou iedereen helemaal gestoord worden en dan wordt alles er IMO ook niet duidelijker op.

Wat betreft die uitleg bij de slotjes e.d., die is er ook in alle forums behalve in de Stapmolen, zie niet in waarom we ook daar bezig zouden moeten blijven met het constant uitleggen waarom iets gedaan wordt terwijl dat toch nooit geaccepteerd wordt en men verder ook niets met die informatie doet.

Maar wel bedankt voor de suggesties en het meedenken Haha!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 09:39

Is dat een aparte site? Net zoals Horses.nl?
Of zit dat gewoon op deze site?
Ik snap dr geen bal van. Verward

angeliekie

Berichten: 214
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 10:07

ik weet ook niet waar die stapmolen zich bevind.....ik zou ook we een kijkje willen nemen om te kijken waar het nu precies omgaat, maar niemand verteld het...dus zal het altijd een raadsel blijven