Hoeveel gewicht mag achter deze auto?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Hoeveel gewicht mag achter deze auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 14:21

Een hele tijd terug zag ik een keer een topic over:

Hoeveel gewicht mag mijn auto trekken?
Daar gaven sommige mensen een aantal links, waar je dat zo na kunt kijken. Ik kan dat topic niet meer vinden.. Kan iemand mij daaraan helpen?

Groetjes Linda

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:23


Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 14:36

Hoi

Ik wou dus weten vanwege mijn ongeluk ( en dus op zoek ben naar wat anders ) of die Opel Vectra 1800 motor een trailer met 2 paards trailer met 1 paard kan trekken.

De informatie die ik heb gevonden is:

De volvo 460 die ik had mocht 1200 kg trekken
De vectra die ik heb gezien mag 1250 tot 1300 kg trekken

Dus ik denk wel dat het het beste is dat ik die vectra koop...

Groetjes Linda

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:45

Ik heb een peugeot gekocht en die mag 1500 kg trekken.
Maar let wel op het totale gewicht dat je trailer mag wegen. Dat is namelijk ook het minimae gewicht wat je met je auto moet kunnen trekken volgens mij. Het liefst natuurlijk nog een paar 100 kg meer.

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 14:47

Als ik met de trailer rijd.. dan is het met een 2 paards trailer en een slank paard van 1.72m. Dat is bij elkaar ongeveer 1200 kg. Dus dat moet te doen zijn met die Vectra denk ik... Ik gebruik mijn auto ook niet dagelijks om een trailer te trekken. Meestal 1 keer in de maand, of 1 keer in de 2 maanden... Meer niet eigenlijk. Maar omdat ik niet afhankelijk wil zijn van anderen, vind ik het wel zo fijn zelf een auto te hebben die het trekken kan.

Groetjes Linda

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:09

het gaat er niet om wat de auto kan of mag trekken toch?
want wij hebben een mitsibutshi carisma 1900 tb en die mag volgens de politie nog niets een een lege 2 paards trailer trekken..
heb een hele discussie gehad toen met d epolitie en het enigste wat een 2 paards trailer mag trekken is een patrol (of zoiets) of een bus..

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:13

als de auto 1200 mag trekken (bijvoorbeeld) en op de papieren van de trailer staat een gewicht van 1300 kilo, dan mag de auto het niet trekken. Ook niet als je niet aan dat gewicht (in de trailer) komt.
Als je bijvoorbeeld altijd met veel minder gewicht in de trailer rijdt kun je hem ook terug laten plaatsen (zou ik zelf trouwens niet doen). Kost denk ik ook best veel geld. En als je de trailer door wil verkopen zit je toch ermee dat de nieuwe kopers er ook maar minder in mogen doen.