automutilatie-zelfverwonding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
br0ken_me

Berichten: 69
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:21

Heb het al...

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:23

frostwood: ik had begrepen dat je er eventjes vanaf was?

Ik heb overigens 3 dagen in de week groepstherapie, en dat werkt erg goed.
Het zal niet alles oplossen binnen een jaartje, en de kans om getriggerd te worden is groot, het is ook niet makkelijk maar werkt wel (je komt jezelf er heel erg tegen).

Dat ik ermee begon kwam ik in een instroomgroep terecht en daar was een meisje wat hevig am-de, dat werkt dan als een trigger voor me, maar ik heb me er gelukkig vanaf kunnen houden.

Dat ik op mijn 15e bij het riagg zat heeft gewoon niets geholpen.

Op mijn 24e ben ik opnieuw hulp gaan zoeken, eerst bij een particuliere psychotherapeut die erg goed was, en van daaruit opperde ikzelf groepstherapie, al had ik zelf altijd gedacht dat ik daarvoor een te 'licht geval' was (wat dus niet waar blijkt te zijn).

Als je eenmaal aan dergelijke dingen bent begonnen blijft de trigger denk ik altijd wel aanwezig, ik heb het zelf met krassen, koopmanie, eetstoornis, vluchten uit de realiteit.

Overigens ik heb zelf nog steeds geen diagnose, en ik zou hetzelf helemaal niet meer weten, ben meer een van-alles-watje die dingen heel goed weet te verbergen en toch ook niet Knipoog

Llewella is met 2 x dubbel LL Knipoog

br0ken_me

Berichten: 69
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:27

Als je er even van af bent.. Kan je net zo makkelijk weer terug vallen in dat "gat"...

Jammer genoeg..

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:29

Evenetjes heel lang Knipoog

Groepstherapie, zou misschien een optie zijn Lachen
Dat heb ik namelijk nog nooit gedaan.
Alleen ik vrees dat het dan in het begin alleen maar erger word, omdat er vast mensen zijn, die het nog 10 keer zo erg dan mij hebben, en er ook nu heel actief mee bezig zijn.

Ik heb nu maar een paar nieuwe wondjes, die alweer bijna weg zijn, en dat is een goed teken, want ik heb egen drang om ze aan te vullen.
maar als het nou alsnog omgegooid zou worden, ga ik toch eens informeren voor groepstherapie, dat lijkt me eigenlijk wel wat!

Alleen ik benw eer zo bang dat je niet serieus word genomen als 16 jarige, en dat ze het amar snel naar de puberteit afschuiven, amar dat kan helemaal niet, aangezien ik een hele andere aanleding ervoor heb.


Ik hoop echt dat ik van mezelf af kan blijven de komende tijd Lachen

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:01

Oke mijn antwoord was wat bot, Bloos!
Ik snap nu dat je alle vertrouwen in de hulpverlening bent kwijtgeraakt,maar geef nooit op voor jezelf,je komt erg sterk over enne.....succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:10

frostwood; Ik herken heel veel in je verhaal. Maar ik ga het toch ook proberen. Creatieve therapie. Eerst alleen en dan langzaam naar groepstherapie. Ik ben ook bang dat anderen het veel "erger" hebben als mij. Maar zulke dingen kun je niet vergelijken.
Maarja, ik ga het gewoon proberen en ik zie wel hoe het gaat...

jeanie; Ik wou deze "discussie" niet met je aangaan, omdat ik niet offopic wilde gaan. Ik hoop dat je begrijpt waarom ik er zo op gereageerd.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:39

Hier nog één, ... Vriendjes zijn?

Ik snap niet echt goed wat respect hier mee te maken heeft,maar kom. Respect,tja wat je respect noemt, ik zal zeggen ik kan het wel 'begrijpen' maar respecteren doe ik het niet echt, net of je er trots op moet zijn of dat je er bewondering voor moet hebben,dat niet nee.

Er zit een meisje bij me in de klas die zichzelf gewoon snijd midden in de klas waar iedereen bij zit,en elke leraar bij zit. Dan snijd ze zich op haar dooie gemak en begint ze te huilen. Echt gewoon een schreeuw voor aandacht,wat ik langs de ene kant begrijp en langs de andere kant niet,..

Ze heeft iig een heleboel manieren om aandacht te trekken. Vertellen dat ze zwanger is van een homo, Haar string uit haar broek halen om de jongens op te geilen, altijd bukken met een rokje, diepe decolleté-insnijdigen aantrekken en uitspraken als:

'Ik heb een hele resem jongens achter me aan lopen,maar ik doe het graag met allen' of 'Me vriendje was daarnet nog maagd,maar nu niet meer' en 'Ik ben geobsedeerd door sex'

En dit nadat ze verkracht is geweest, dus ik begrijp het langs de ene kant wel maar langs de andere kant niet.

Ik heb nog niet zoveel behoefte om het mijne te vertellen, misschien later als ik wat losser kom in dit topic.

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:43

Dat meisje heeft heel hard hulp nodig!!! Als ze verkracht is, heeft ze dit duidelijk nog lang niet verwerkt!!! Waarschijnlijk weet ze echt geen andere manier om zich te uiten en probeert ze zo aandacht te vragen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:46

Dit is juist iets wat vaker voorkomt bij meisjes die verkracht zijn, en die het idd dus niét verwerkt hebben. Ze moet echt hulp zoeken!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:48

meis_lief schreef:
Dat meisje heeft heel hard hulp nodig!!! Als ze verkracht is, heeft ze dit duidelijk nog lang niet verwerkt!!! Waarschijnlijk weet ze echt geen andere manier om zich te uiten en probeert ze zo aandacht te vragen!


Het meisje heeft hulp. Ze heeft érg veel hulp. Maar ze begint telkens opnieuw, en steeds als ze zo'n vieze dingen doet denken we van: 'Meid, je moet het zelf ook wel willen, anders lukt het nooit. ' Ik kan er soms zo ongelooflijk boos van worden als ze zo'n dingen doet,en probeer haar dan ook duidelijk te maken dat het zo niet hoort en dat het dat er alleen maar slechter op maakt. Ze is nl. niet zo'n mooi meisje(ze kijkt scheel en zo) ze heeft sindskort ook Anorexia, ze eet niet meer,drinkt alleen maar water. en wat ze draagt: Net als een h0er. En dan gaat iedereen haar uitschelden, als dat de aandacht is die ze wil heeft ze die wel gekregen. Ze heeft gewoon medelijden nodig, heeft ze me verteld. Ik probeer haar wel te begrijpen,maar telkens als ze dat doet, een schreeuw om aandacht door je als een h0er te gedragen,en dan zo'n slechte aandacht krijgen Verward Ze hééft dus wel aandacht,maar toch niet de aandacht die je zou verwachten die ze zou willen Scheve mond

We maken ons echt allemaal zorgen om haar, maar we hebben haar al in de zoveel mogelijkste hoeken proberen te helpen en als we dan bij een bereikpunt zijn gaat het terug naar af.

We hebben haar trouwens heel de examenperiode nog niet gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:52

Ik kan me voorstellen dat je je er boos om maakt. Een vriendin van me doet het ook. zegt dat ze verkr*cht is (wat niet waar blijkt te zijn) loopt zelfs in de winter met korte mouwen om het te laten zien en jankt om alles. Verder loopt ze er ook als een prutsmuts bij en verteld iedereen ff leuk dat ze verkr*cht is .

Ik snap het ook niet *zucht*

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:01

Humpiedumpie schreef:
Ik kan me voorstellen dat je je er boos om maakt. Een vriendin van me doet het ook. zegt dat ze verkr*cht is (wat niet waar blijkt te zijn) loopt zelfs in de winter met korte mouwen om het te laten zien en jankt om alles. Verder loopt ze er ook als een prutsmuts bij en verteld iedereen ff leuk dat ze verkr*cht is .

Ik snap het ook niet *zucht*


Nou,boos niet maar ik maak me er druk om.En iedereen roept haar maar na en uit te schelden, daar zou ik een inzinking van krijgen als ik haar was Scheve mond Dat kan je nou toch geen leuke aandacht noemen

Of misschien vind ze het net leuk,omdat dat de enige aandacht is die ze op het moment krijgt Scheve mond

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:29

Oke weer 1 uit de boekjes(niet banketstaaf bedoeld)

Negatief gedrag negeren,positief gedrag belonen.kennelijk haalt ze winst uit alle negatieve aandacht.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:39

Uit de boekjes >;)

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:48

Ja, sorry snap je waarschijnlijk niets van. Negeer dat zinnetje maar

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:52

Wel vreemd dat je het eerst zegt, en als ik dan om uitleg vraag,dan moet ik het negeren Verward

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:54

Dat was iets tussen mij en humpiedumpie en dat wil ik graag zo houden anders zou het niet netjes zijn tegen over haar

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:09

Scheve mond

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:53

shadow faxx wat ermee bedoelt wordt is dat iemand die negatief gedrag vertoont, dat gedrag blijft vertonen omdat het voor haar iets oplevert. datgene wat het haar oplevert zou ze moeten achterhalen en dan pas kun je je gedrag veranderen. verder kun je tegenwoordig ook iemand gedwongen op laten nemen. als ik dit lees van dat meisje zou ik dat in werking stellen...... Scheve mond het is niet leuk, maar als zij zichzelf snijd waar iedereen bij is.....dat gaat wel heel ver, zij weet duidelijk niet wat haar gedrag teweeg brengt, voor anderen maar ook voor haarzelf.

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:21

er is hier in Groningen ook een meisje, en ze schijnt heel aardig te kunnen zijn, maar ze heeft zo'n masker. Iedereen heeft haar geprobeerd te helpen, maar ze denkt dat ze niet geholpen kan worden. Nu gaat het heel erg slecht met haar, ze heeft een vriend die totaal niet goed voor haar is en ze n*kt iedereen die ze tegenkomt. Ze wil niet geholpen worden...

ArubaSma

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 00:19

Ik ben er pas van af slikte hele zware medicijnen maar ook dat helpte nie.
En bij mij was ut meer dat alles wat er gebeurde en met me gebeurt dat heel erg is dat ik dat allemaal ga opstapelen en ut komt alleen 1 voor 1 als een filmpje voor me ogen dan wordt ik boos en verdrietig tegelijk soms ging ik me kop tegen de muur aan knallen ging me snijden enso...
Maar na veel gepraat en veel steun die ik gekregen heb is ut uiteindelijk nog goed met me gekomen. Ik denk nu soms ook aan zelfmoord plegen.
Maar nu blijft ut gelukkig bij denken.

En ik heb 1 tip voor mensen die zich eigen willen pijnig zonder er littekens ervoor te krijgen pak een elastiekje zet um om je pols en trek um en laat um los dat heb ik een paar x gedaan en ben gelijk gekapt. Dat heb ik namlijk als advies van me psygoloog gekregen.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 07:27

meis_lief schreef:
Dat meisje heeft heel hard hulp nodig!!! Als ze verkracht is, heeft ze dit duidelijk nog lang niet verwerkt!!! Waarschijnlijk weet ze echt geen andere manier om zich te uiten en probeert ze zo aandacht te vragen!


Agreed.

Ik heb ook zo mijn dingen gehad om 'aandacht te vragen' in de pubertijd.
Nadat ik seksueel misbruik heb meegemaakt ben ik helemaal doorgeslagen zeg maar in meer jongens, en en er uiteindelijk nog mee te lopen showen ook, daar was ik toch immers goed in, is er tenminste nog wat waarbij ik aandacht krijg.
(Nu begin ik die dingen pas te begrijpen, want ik kon die dingen niet met elkaar rijmen, maar de een wordt dan geheel onthoudend en bang, en de ander slaat geheel door).

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 07:33

shadowfaxx schreef:
Het meisje heeft hulp. Ze heeft érg veel hulp. Maar ze begint telkens opnieuw, en steeds als ze zo'n vieze dingen doet denken we van: 'Meid, je moet het zelf ook wel willen, anders lukt het nooit. ' Ik kan er soms zo ongelooflijk boos van worden als ze zo'n dingen doet,en probeer haar dan ook duidelijk te maken dat het zo niet hoort en dat het dat er alleen maar slechter op maakt. Ze is nl. niet zo'n mooi meisje(ze kijkt scheel en zo) ze heeft sindskort ook Anorexia, ze eet niet meer,drinkt alleen maar water. en wat ze draagt: Net als een h0er. En dan gaat iedereen haar uitschelden, als dat de aandacht is die ze wil heeft ze die wel gekregen. Ze heeft gewoon medelijden nodig, heeft ze me verteld. Ik probeer haar wel te begrijpen,maar telkens als ze dat doet, een schreeuw om aandacht door je als een h0er te gedragen,en dan zo'n slechte aandacht krijgen Verward Ze hééft dus wel aandacht,maar toch niet de aandacht die je zou verwachten die ze zou willen Scheve mond

We maken ons echt allemaal zorgen om haar, maar we hebben haar al in de zoveel mogelijkste hoeken proberen te helpen en als we dan bij een bereikpunt zijn gaat het terug naar af.

We hebben haar trouwens heel de examenperiode nog niet gezien.


Ik denk dta als ze zichzelf overleeft pas echt hulp kan zoeken als ze volwassen is en meer tot rust.
Dat had ik zelf ook.

Het is een vorm van zelfdestructief gedrag.
En is negatieve aandacht ook niet aandacht?

Soms zit je zo verward in je eigen problemen en gedachten dat je gewoon niet aan hulp kan denken en het ook niet kan toelaten, want dan moet je je openstellen en dan ben je kwetsbaar, en dat gaat niet, het is een manier van overleven.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 09:00

Zal het echt om aandacht gaan?

Mijn vader en mijn zusje zeiden het ook: je wilt alleen maar aandacht en je wilt alleen maar zielig gevonden worden.

Zo heb ik er nooit over nagedacht!
Het was echt iets voor mezelf, wat niemand mocht zien.

Maargoed, als ze dat willen denken dat doen ze dat maar.
Er is toch niemand die me begrijpt of me geloofd.
Omdat ze mijn ex-vriend zo goed kenden en echt niet geloven dat ie zulke dingen zou doen.
Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 09:15

Shaienne schreef:
Er is toch niemand die me begrijpt of me geloofd.
Scheve mond


Er zijn wel mensen die je begrijpen, de mensen die het ook doen. Als je wilt praten, mijn pb-box staat open Ach gut