Keus gemaakt: ik heb een bus gekocht!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Keus gemaakt: ik heb een bus gekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 23:42

Na mijn vorige topic waarin ik nog hevig twijfelde ben ik er eens voor gaan zitten en heb zo ongeveer alle Nederlandse sites met bussen bekeken. Daarna heb ik heel wat kilometers gemaakt om de meest vreselijke exemplaren tegen te komen maar vandaag ben ik geslaagd

Het is een Opel Modeno geworden die maar liefst 2000 kg. mag trekken, heel veel beenruimte achterin heeft en een flinke laadbak. Hij is alleen een beetje groot dus dat wordt even oefenen met parkeren Scheve mond

Volgende week kan ik hem ophalen Lachen



Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 09:21

Een bus is veel goedkoper rijden dan een personenwagen, voor mij de hoofdreden om een bus te kopen. Je zit eigenlijk ook veel veiliger, op de weg is het natuurlijk ideaal dat je meer overzicht hebt, ze zeggen dat parkeren meevalt maar in die kleine plekjes in de stad kom je volgens mij nooit met zo'n geval. Ik ga gewoon flink oefenen in het insteken. Met een trailer rijden is denk ik wel een stuk fijner met een zware bus ervoor.

5.75??? Zo lang is die van mij nu ook weer niet Haha!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 09:42

smurf schreef:
die grootte went vanzelf en zo niet, dan wordt ie vanzelf kleiner Haha!


Eeeh, tja, iets korter bedoel je? Haha!

Mijn vriend heeft ook een Peugeot 407 station en die trekt inderdaad trailer met paard ook gemakkelijk. Alleen hebben we wel een keer vastgestaan op een modderig veld en hij mag 1500 kg. trekken wat krap is met twee grote paarden op de trailer. Heb jij meteen je E erachteraan gehaald Renske?

Deze is uiteraard ook op grijs kenteken maar ik heb ramen tussen cabine en laadbak en achterin in de deuren dus wel zicht naar achteren, dat is wel heel erg fijn.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 15:18

Kitty schreef:
Dat gaat toch niet lukken? Twee grote paarden a 600 kilo is al 1200 kilo. Dat zou betekenen dat de trailer max. 300 kilo weegt. Lijkt me sterk....


Dat "krap" was wat cynisch bedoeld.

Het kan en mag dus inderdaad ook niet daarom is de bus een uitkomst want die mag 2000 kg. trekken. Fijne bijkomstigheid want nu mijn paard beleerd is voor de wagen gaat hij waarschijnlijk soms ook mee naar wedstrijden. Zelfs dat zal maar net aan zijn want ik denk dat je dan al op de 2000 kg. zit. Nu hebben we altijd maar één paard in de trailer en dat kan wel met de Peugeot.

Anders hadden we gewoon twee keer moeten rijden want 500 kg. teveel achter een auto hangen is, zeker met de huidige verkeersdrukte, best gevaarlijk. En als je aangehouden wordt, en tegenwoordig wordt er streng gecontroleerd, heb je een flink probleem.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 16:13

Rekenen kan je nog Kitty Knipoog Staat er inderdaad ook niet zo handig als ik het teruglees.

Ik hoop dat het die lamme arm waard is Pervinco, wel het voordeel van internet, je kan tenminste goed prijzen vergelijken. Volgens mij heb ik nu wel een goede deal, nu maar hopen dat hij een beetje probleemloos blijft rijden in de praktijk. Leeft jouw auto nog?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1810naomi, _chou, _kimm, Amazonbot, amy495, Bengell, BlackClaw, craiester, Eskimo, Facebook, fotolijstje, goldith, Googlebot, Jennifer_S, kimmetje26, Lalladidoo, laurabe, Lotje033, marygoround, nafkedemi, Sodeletuut, spookyskippy, Telpeva, Yom en 215 bezoekers