Mensen uit de toekomst komen even langs :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Mensen uit de toekomst komen even langs :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 23:22

Tijdreiziger gearresteerd wegens beursfraude
Federale onderzoekers hebben een bijzonder succesvolle handelaar op Wallstreet gearresteerd wegens mogelijke beursfraude. De man claimt een tijd-reiziger uit het jaar 2256 te zijn!

De 44-jaar-oude Andrew Carlssin blijft bij zijn oorspronkelijke, bizarre verklaring voor zijn geheimzinnig succes op de effectenbeurs.

"We geloven dit verhaal natuurlijk niet. Of de man is een gestoorde of pathologische leugenaar" zegt een insider van de onderzoekscommissie. " Maar feit blijft dat de man met een eerste investering van slechts 800 dollar, binnen 2 week een vermogen van meer dan 350 miljoen dollar had gemaakt. Steeds haalde de man zijn voordeel uit onverwachte bedrijfsontwikkelingen die zich voordeden op de beurs. Volgens beurshandelaars kan dit geen simpel geluk zijn geweest. De enorme winst binnen korte tijd is de reden dat de man verdacht werd van fraude.

De enige manier waarop dit kon gebeuren is dat de man voorkennis had, en dat is verboden. De man zit nu in een gevangeniscel op 'Rikers Island' todat hij zijn bronnen prijsgeeft. Terwijl andere beurshandelaars weinig succes hadden, had Carlssin keer op keer succes. Hij maakte 126 zeer riskante transacties en kwam elke keer als winnaar uit de bus, tot verbazing van de beurswaakhonden van Wall Street. "Als de waarde van een bedrijf plotseling toenam door een fusie die geheim was, of een bedrijf maakte een technologische doorbraak, scheen M. Carlssin steeds op de één of andere manier vooraf op de hoogte te zijn" aldus een onderzoeker. Toen Carlssin gearresteerd werd en voor verhoor naar het bureau werd gebracht kregen de onderzoekers meer dan ze hadden gedacht. Een bizarre bekentenis van vier uur.

Carlssin verklaarde dat hij uit het jaar 2256 kwam en meer dan 200 jaar terug in de tijd was gereist om een fortuin te maken via beurshandel. In zijn tijd was het algemeen bekend dat de beurzen erg laag stonden rond 2002-2003. Iedereen met redelijk kennis van zaken kon hier enorm op speculeren. "Het was te verleidelijk om te weerstaan", aldus een verklaring van Carlssin die op video is vastgelegd. "Ik was van plan geweest om het natuurlijk te laten lijken om zodoende niet te erg op te vallen. Hier en daar wat winnen, zo nu en dan wat verliezen, maar op een gegeven moment liet ik mijzelf te veel gaan en zodoende viel het op."

In een poging zijn verhaal te bewijzen heeft Carlssin aangeboden om bijvoorbeeld de verblijfplaats van Osama Bin Laden te noemen, of mogelijkheden voor een geneesmiddel voor Aids te vertellen. Het enige wat hij wil is terug naar zijn tijdmachine om weer naar zijn tijd te kunnen reizen. Maar hij wil de lokatie van zijn tijdmachine niet prijs geven omdat hij bang is dat de techniek in verkeerde handen valt.

De onderzoekers zijn er vrij zeker van dat het verhaal van de man onzin is. Toch is er nergens een officieel document van Carlssin te vinden voor het jaar 2002. Ook staat hij niet in het geboorteregister. Niemand kan enig bewijs van zijn bestaan vinden voor het jaar 2002



wat als dit nou eens waar zou zijn? het kán in theorie wel!

[edit:BartVB]Titel[/edit]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:28

Daar zullen wij nooit achterkomen.
Het zou wel een heel bizar verhaal zijn Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 23:29

het is inderdaad bizar...
zucht...als dit waar zou zijn!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:30

Nou, laat ie dan eerst maar eens de schuilplek van Osama noemen!

Ik vind het wel altijd erg interessant dit soort dingen. Lijkt me wel stoer als dit echt zou kunnen.

Maarre.....als die man echt uit het jaar 2256 komt dan betekent dat dat hij nergens geregistreerd staat. Dus geen paspoort, sofinummer enz.. Dat kunnen ze toch redelijk makkelijk nagaan (inclusief voorouders e.d.).
Waar heb je dit gelezen eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:31

Het kan ook een hele slinkse beurshandelaar zijn met een valse identiteit.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:31

Maar als dat zo is, dan moeten er mensen zijn die hem kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:35

ellenlouise schreef:
Maar als dat zo is, dan moeten er mensen zijn die hem kennen.


Wat als hij geen of bijna geen familie en vrienden heeft? Die mensen zijn er wel.

Als hij een tijdreiziger is dan zou hij moeten weten dat hij opgepakt zou worden, hij zou dus ook moeten weten wanneer en hoe zijn ontsnappen.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:43

Maar als ie op de beurs werkte, dan had ie misschien geen vrienden of familie, maar wel collega's! Knipoog

Lekker, zo'n beetje filosoferen op de late avond Clown

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 00:00

Ik wil wel met hem schrijven mailen of hem bezoeken.
Aangezien deze man geen levende familie heeft zl hij wel geen bezoek ontvangen. Hiervoor wil ik me vrijwillig opofferen..... Knipoog Haha! Knipoog

Sorane schreef:
Wat als hij geen of bijna geen familie en vrienden heeft? Die mensen zijn er wel.

Als hij een tijdreiziger is dan zou hij moeten weten dat hij opgepakt zou worden, hij zou dus ook moeten weten wanneer en hoe zijn ontsnappen.

Tuurlijk wist hij dat niet, want door terug te gaan in de tijd heeft hij de geschiedenis veranderd....
Laatst bijgewerkt door shasta op 18-06-04 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 00:01

Zullen we er dan meteen maar een boktmeeting van maken? haha

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 00:02

ellenlouise schreef:
Zullen we er dan meteen maar een boktmeeting van maken? haha

Goed idee wel "zeer" beperkte toegang
Gezellig praten over koetjes en kalfjesen over de mogelijkheden om ook wat geld te scoren
Laatst bijgewerkt door shasta op 18-06-04 00:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 00:06

shasta schreef:
Tuurlijk wist hij dat niet, want door terug te gaan in de tijd heeft hij de geschiedenis veranderd....


Dat heeft hij al gedaan door alleen al terug te gaan in de tijd Haha!

Citaat:
Maar als ie op de beurs werkte, dan had ie misschien geen vrienden of familie, maar wel collega's!


Maar die collega's kennen hem dus alleen maar onder deze naam Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 00:09

Wat een bizar verhaal. Wel intrigerend, dat wel Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 00:17

Leuk verzonnen Haha!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 00:19

hahaha wat een appart verhaal. Goh misschien weet hij dan ook wel wat er de komende jaren allemaal wordt uitgevonden Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 01:18

Sorane schreef:
Als hij een tijdreiziger is dan zou hij moeten weten dat hij opgepakt zou worden, hij zou dus ook moeten weten wanneer en hoe zijn ontsnappen.


Dat is niet waar, dan zou hij namelijk nooit bij het jaar 2256 (oid) aangekomen zijn, hij zou dan namelijk in een 'loop' beland zijn omdat hij in de toekomst al terug gegaan is... ehm beetje moeilijk uitleggen...

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:03

Volgens Einstein is tiojdreizen alleen moegelijk als je je sneller dan licht zou verplaatsen. Op het moment dat je snelheid toe neemt neemt ook je massa toe als je lichtsnelheid zou kunnen benaderen wordt je massa dus oneindig en dat overleef je dus niet. In die optiek is tijdreezen voor mensen fysiek onmogelijk.

maar het is maar een theorie.. wie weet had Albert het wel mis!!

Ik dacht vroeger altijd als ik 5 minuuten te laat was dat als ik heel snel kon fietsen ik de tijd kom inhalen hahaha.

Ik vind het een grappig verhaal!!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:09

Maar wat ik me afvraag he? Als je tegen de klok in over de wereld reist wordt het ook steeds een uur eerder. Wordt het dan op een gegeven moment weer een dag later? Verward Ja toch? (blonde vraag ik weet het Tong uitsteken)

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:40

Tsja....als het een gek is dan vind ik het toch bijzonder dat hij zo succesvol op de beurs is zonder er ooit naast te zitten.....

Nadir

Berichten: 12712
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:10

Apart verhaal... Ben benieuwd hoe het afloopt... Hoop dat ze het allemaal goed gaan uitzoeken...
En laat die Osama maar gevonden worden dan... Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:15

Urmm, niet om het 1 of ander maar dit bericht is al minstens een half jaar oud. Aangezien ik het een half geleden ook op de radio gehoord heb. Het hele verhaal lijkt me daarom ook broodje aap, aangezien het nu weer opduikt.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:27

Sypheron er is een datum grens op de aardbol, voorbij Nieuw Zelandals je daar overheen stapt dan kan je van de ene in de andere dag.. en nee je kan hier geen geld mee verdienen daar heb ik al over gedacht.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:32

Riant je weet toch wel dat die datumgrens door onszelf is bedacht hé?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:34

Leuk bedacht, maar wat moet hij met al dat geld dan? Alsof dat over 200 jaar nog geldig is. Of had hij er goud voor willen kopen?

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:44

ja dat weet ik.. in feite is het overal hetzelfde moment.. Zoals 11 spertember in over de tijdzones zijn die vliegtuigen op een andertijdstip die gebouwen ingevlogen... mar het was toch het zelfde moment.. maar er moet dus ook een plaats zijn waar 11 september 10 of 12 septembe is gebeurd.. gek he??