Uitzendbureau's geen werk? Echt wel!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Uitzendbureau's geen werk? Echt wel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 19:49

Nadat ik me vrijdag ingeschreven had bij een aantal uitzendbureau's (zie ander topic) heb ik vandaag - dinsdag - al drie aanbiedeingen gehad voor vakantiewerk en net belde Teleprofs dat hetzelfde bedrijf waar ik vorig jaar gewerkt heb me wel hebben wilde voor de vakantie! Dus ik zit helemaal gebakken. Twee weken vakantie van mijn huidge baan om even 45u pw te werken en zo kan ik met gevulde portemonnee naar NY. 800 euri om van te shoppen een week lukt wel toch? Haha!

Veni Vidi Visa - Ik kwam, zag en shopte een end weg *LOL*

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:57

nou ik sta ook ingeschreven.

heb 1 kl*tebaantje gehad.

verder bijna geen werk.

heb jij even geluk.
en 800 euro om te shoppen? Bloos!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 19:59

welke bureau's dan? Ik kan Teleprofs aanraden trouwens als je als receptioniste/telefoniste wil werken. Geweldig baantje, lekker boekje erbij, bokt op de pc, komt helemaal goed Haha!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:01

ik heb eerst 2 maanden niets gehoord van het uitzendburo waar ik stond ingeschreven en vorige week belde ze en aangezien ik net weer werkloos was kon ik de dag erna op gesprek en werk ik nu op t postkantoor. verdient best grappig voor iemand met mijn opleiding en werkervaring (in de paarden werken telt niet. En het werk is ook niet eens zo beroerd.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:12

Ik heb nu echt een wereld vakantiebaan! Niet via teleprofs maar via de vriend van mn zus. Hij is zijn rijbewijs voor de 2e keer kwijt. Ik rij hem elke dag in de Daimler naar de zaak. Schijnheilig
Als hij de rest van de dag geen afspraken heeft zit ik achter de receptie, beetje telefoon aannemen en inderdaad --> bokken Haha!

En als hij wel afspraken heeft rij ik in de daimler hem daarheen en dan moet ik of wachten of ik kan de stad o.i.d ingaan terwijl ik gewoon wordt doorbetaald! Haha! Haha! Haha!
Ik ben helemaal blij met dit baantje! OK dan!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:17

saluut schreef:
Ik heb nu echt een wereld vakantiebaan! Niet via teleprofs maar via de vriend van mn zus. Hij is zijn rijbewijs voor de 2e keer kwijt. Ik rij hem elke dag in de Daimler naar de zaak. Schijnheilig
Als hij de rest van de dag geen afspraken heeft zit ik achter de receptie, beetje telefoon aannemen en inderdaad --> bokken Haha!

En als hij wel afspraken heeft rij ik in de daimler hem daarheen en dan moet ik of wachten of ik kan de stad o.i.d ingaan terwijl ik gewoon wordt doorbetaald! Haha! Haha! Haha!
Ik ben helemaal blij met dit baantje! OK dan!



*zucht* ik zou al tevreden zijn als ik alleen al in de Daimler mocht rijden ... mag ik niet een dagje hem heen en weer rijden ?! krijg jij de centen wel;)

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:05

Ik wilde maar drie dagen werken, de woensdag en vrijdag zijn nog onbezet.... dus als je wilt Knipoog Tis een beetje uit de richting denk ik!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:09

Hier zit alles echt bomvol bij de uitzendbureau's voor de zomer. EN een flinke wachtlijst... je moet erg veel geluk, of ervaring op een voor anderen onbekend gebied hebben wil je er door komen... en ik hoop dat ik er nog door ga komen. Wil namelijk in de vakantie ergens 30-40 uur gaan werken.. hoop dus dat ik nog wat kan vinden.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:42

Uitzendbureaus hebben altijd werk, al is het niet wat je zoekt, dan kun je altijd nog even tijdelijk iets anders doen...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:43

Ben de afgelopen dagen al 4x gebeld door Detachingsbedrijven ik begreep dat er weer genoeg administratief personeel gezocht wordt (omgeving Utrecht) het is wel grappig dat dit ieder jaar rond de vakantie periode begint.

Heb het hier prima naar mijn zin beter kan ik voorlopig niet vinden (ja misschien meer geld).

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:49

Ik heb maanden bij diverse uitzendbureau's ingeschreven gestaan (dactylo, olympia, vedior, start, content, manpower, etc)
2 x 2 weken via manpower gewerkt (productie) en 1x avondjes via olympia gewerkt (schoonmaak) en that's it....
En elke week belde ik of liep ik binnen of ze nog wat hadden.
Nu de vakantie periode eraan komt is het ook wel wat anders

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:01

Ik denk dat er voldoende werk is voor lager opgeleiden. Maar HBO en uni-werk, dat hebben ze niet/nauwelijks.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:03

Laura schreef:
. 800 euri om van te shoppen een week lukt wel toch? Haha!




nou................is beetje krapjes hoor Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:22

Kliko schreef:
Uitzendbureaus hebben altijd werk, al is het niet wat je zoekt, dan kun je altijd nog even tijdelijk iets anders doen...


Daar moet je wel de nodige ervaring en diploma's voor hebben dan.
Net even een stuk of 10 sites bezocht van uitzendbureau's hier uit de buurt.. Op 2 vacatures gereageerd en ik denk niet dat ik er een positieve reactie op terug krijg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:18

Sypheron schreef:
Daar moet je wel de nodige ervaring en diploma's voor hebben dan.
Net even een stuk of 10 sites bezocht van uitzendbureau's hier uit de buurt.. Op 2 vacatures gereageerd en ik denk niet dat ik er een positieve reactie op terug krijg...


Hoeft niet, een 'grote mond' doet ook wonderen. Zo vragen ze soms dingen die je helemaal niet nodig hebt. Ik heb wel eens een baantje gehad waarbij ze ervaring vroegen met computers en een of ander administratief diploma. Had ik allebei niet, mijn ervaring met computers reikte tot de aan en uit knop en het spelen van een spelletje of het typen van een stukje tekst, meer niet. Verder had ik alleen een VWO diploma.

Toen heb ik maar gezegd dat als ze het programma even uit zouden leggen, waarmee ik moest gaan werken, ik dat zo door zou hebben. Was achteraf ook zo, simpeler was bijna onmogelijk. Het administratieve diploma was onzin, zei ik, want ze konden beter even vertellen wat zij van me verwachten dat ik ging doen. Een bedrijf heeft immers weinig aan iemand die vastgeroest zit aan een bepaalde methode.

En twee dagen later was ik aan het werk. Ik moet zeggen dat ik in die weken dat ik er zat, me diverse keren af heb gevraagd waarom het vaste personeel zo moeilijk kon doen om bepaalde dingen. Ik heb soms echt in een deuk gelegen om bepaalde opmerkingen, zoals: 'Help, mijn computer staat vast, wat moet ik doen?' Vervolgens werd er nog net de technische dienst niet bijgehaald. Ooit van even opnieuw opstarten gehoord?

En 'Help, mijn PC doet het niet!' Euh, misschien wel als je de stekker er even in doet?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 12:19

Syph, twee vacatures is dan ook zowat niks Haha!
Ik denk wel dat het hebben van ervaring helpt; ik heb een aardig CV wat betreft administratief, secretarieel en telefoniste/receptioniste-werk en dat helpt me meestal vrij snel aan een baan. Netwerken wil ook altijd wel, zo heb ik overal wat administratieklussen. Zou ik op HBO-niveau willen werken wordt het lastiger ja. Maargoed, ik ben nog bezig met de opleiding en ga er niet van uit dat ik mijn vaste baan straks via een uitzendbureau moet scoren.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:20

Tja, daar heb ik allemaal geen ervaring in. Maargoed, ik snap nooit dat iedereen altijd en overal ervaring vraagt... als iedereen ervaring vraagt, waar moet je dan beginnen vraag ik me wel eens af?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:26

tis nu zomer periode en hebben de meeste uitzend bureaus wel werk, maar verder hangt het er ook maar net af waar je woont...

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:29

Maar wat wil administratief nu eenmaal zeggen?! Het is een zeer ruim begrip, namelijk. Dataentry is ook administratief. Als je kunt typen kunt je ook gegevens invoeren. Veel meer is het vaak niet.
Dus als ze vragen of je ervaring hebt, dan laat het antwoord zich niet lang raden . Wat veel mensen doen is beginnen als receptioniste ergens en dan om klusjes vragen bij diverse afdelingen. Is een teken van goede wil want jij wilt je niet vervelen dus kan het zomaar zijn dat ze je vragen of je nog meer tijd hebt om te werken. Syph: je bent toch jonger dan 23? Dan kost je nog vrijwel niets en is het des te makkelijker om ergens tussen te komen. Niet te bescheiden zijn is ook dé manier om aan klussen te komen. Dus als ze je vragen kun je zus of zo, dan zeg jij ja hoor, geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:51

Waterkippie schreef:
tis nu zomer periode en hebben de meeste uitzend bureaus wel werk, maar verder hangt het er ook maar net af waar je woont...


Dat ook, maar ik zie nu ook bijvoorbeeld iemand "klagen" die zelf gewoon nog nooit aan eigen mobiliteit gewerkt heeft. Ergens kunnen komen is ook 'zo'n randvoorwaarde die sterk in je voordeel kan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:57

Sonja schreef:
Dat ook, maar ik zie nu ook bijvoorbeeld iemand "klagen" die zelf gewoon nog nooit aan eigen mobiliteit gewerkt heeft. Ergens kunnen komen is ook 'zo'n randvoorwaarde die sterk in je voordeel kan werken.


Dat is een ernstig probleem bij flexkrachten inderdaad, had er net ook weer twee aan mijn buro.......uhh.....das 10 km verder hoor, dan moet ik met het OV een half uur reizen..........nee dat doe ik maar niet Scheve mond

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:11

helaas hebben ze niets voor vast op uitzendburo's...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 13:30

nouja, ik heb ook een baantje afgeslagen omdat het een half uur scooteren was. Luxe-probleem, á la, maar ik werk liever dichtbij. Alser niks anders was, of ik van de broodkruimels zou moeten leven zou ik er nog eens over nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:36

Makhali schreef:
helaas hebben ze niets voor vast op uitzendburo's...


Waar haal je die onzin vandaan?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:37

Ik kreeg net bij mijn zoektocht inderdaad genoeg banen die voor vast waren, en ook een aantal waar je eventueel na je tijdelijke periode nog kans had op een vast contract.