Andere auto maar welke moet ik nou kiezen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Andere auto maar welke moet ik nou kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 11:10

Dilemma, dilemma, aan mijn Ford beginnen nu hoge kosten te komen. De motor klinkt beslist niet goed meer, er is van alles het aan het begeven en de uitlaat wil ook wel een keer vernieuwd worden.
Het is een bepaald niet zuinige benzine-auto en ik rij redelijk wat kilometers (minimaal 500 per week) dus is het eigenlijk wel tijd voor een andere op diesel of gas.

Ik wil een auto met lage maandelijkse lasten, veel ruimte voor honden en kinderen, er moet een baal hooi of stro meekunnen, een trekhaak op zitten en het liefst een beetje luxe want ik ben verwend met een Ghia. Centrale deurvergrendeling, ABS, stuurbekrachting, electrische ramen, airco: liever wel dan niet.

Voor mezelf heb ik drie optie's:

De oldtimer op lpg of diesel: hele lage lasten want wegenbelastingvrij maar luxe is er niet in te vinden natuurlijk en ik ben bang voor hoge kosten en langs de weg staan.

De bus met dubbele cabine en grijs kenteken: niet zo duur in de wegenbelasting en alles kan er in en erachter en tegenwoordig zijn ze ook aardig luxe maar natuurlijk soms ook verrekte onhandig in de stad. Past waarschijnlijk ook bijna niet op mijn parkeerplaats naast mijn huis.

De Skoda Ocatvia station op diesel: een auto die ik heel erg graag wil hebben. Hij is mooi, heel erg veel luxe, heel praktisch. De honden kunnen achterin, de kinderen hebben genoeg ruimte. Hij heeft voldoende trekkracht voor het doel waar ik hem voor wil gebruiken maar hij kost wel bijna 1000 euro per jaar aan wegenbelasting en dat is een stuk minder.
Ik heb er één gezien die helemaal is wat ik wil hebben maar die staat wel 200 km. verderop.

Ik zoek een auto van rond de vijf jaar oud als het een bus of personenauto wordt.

Iemand nog ideeën, tips, adviezen?


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 11:23

De Ocatvia komt van de autotrader maar ik zal inderdaad eens op de Duitse site kijken. Mijn Ford komt ook uit Duitsland.
Via marktplaats is voornamelijk particulier en ik koop liever niet particulier als het om een auto gaat. Dan maar iets meer betalen maar met garantie.

*edit* Er zijn wel andere auto's te vinden in die categorie Sypheron maar de Skoda is een hele goedkope maar betrouwbare auto met erg veel extra's in verhouding tot de broers en zusters in die prijsklasse. Ik vind het ook een van de mooiere auto's van het moment dus als ik een personenauto koop wordt het een skoda.

Oldtimerverzekeringen zijn toch niet zo duur? Die van mijn Mercedes was heel laag en die van de Manta A van mijn vriend ook.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 15:23

Over lpg-installaties hoor ik inderdaad wel meer ellende.

Deze auto (Octavia) kost zelfs 234 euro in de drie maanden, een berg geld. Op de site van de belastingdienst heb ik net opgezocht wat een bestelwagen kost per kwartaal en dat was maar 45 euro, nogal een groot verschil.

Maar aanschafprijs is ook een verschil van ongeveer 2500 euro dus ben ik dan toch wel even bezig voor de bus voordeliger wordt. Ruim drie jaar komt dat op neer als ik goed reken wat nu lastig wordt omdat ik er echt hoofdpijn van krijg. Ik heb al zoveel auto's op internet zitten bekijken, kan geen auto meer zien, geen smiley ook meer trouwens, ze willen niet meer.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 20:23

Pervinco schreef:
Wat me even ontgaan is: moeten het persé deze auto's zijn?


Het hoeven niet persé deze auto's te zijn maar als ik een personenwagen koop wil ik eigenlijk toch een skoda.
Wat betreft de busjes kom ik voor hetzelfde bouwjaar ongeveer die
2500 euro duurder uit. Soms iets meer, soms iets minder maar de Hyundai schijnt alweer not done te zijn. De Ford transit, de Vito en de Volkswagen zijn bepaald niet goedkoop.
Zijn busjes echt goedkoper in onderhoud?

De skoda is ook een diesel en geen gas, denk dat ik maar afzie van gas, je bent niet de enige die daar problemen mee heeft gekregen.

Lestria: ik heb wel kinderen, twee zelfs, dus een dubbele cabine moet wel.

Met de wegenbelasting van busjes wordt een oldtimer steeds minder aantrekkelijk. Wel leuk en apart om te hebben maar of die echt zoveel kilometers per jaar aankunnen Verward


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 21:13

Okee, okee, vraag niet helemaal handig gesteld, deze dan: zijn busjes over het algemeen genomen goedkoper in onderhoud? Haha!

Skoda is een heel goed merk, het is namelijk van Volkswagen en alle onderdelen zijn ook Volkswagenonderdelen alleen is het imago nog niet je van het waardoor de prijs nu nog behoorlijk laag ligt. Helaas zijn er geen Skoda busjes.
Bij busjes moet je natuurlijk geen busje hebben waar Jan en alleman van een bedrijf in rond gescheurd hebben, erg zuinig wordt er vaak niet mee omgesprongen.

Ik zoek stug door maar als ik iets wil dan wil ik het liefst zo snel mogelijk iets en de geluiden die de laatste tijd onder de motorkap van mijn Ford vandaan komen maken me nog haastiger Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Axxy, BelgenGek, BingBot, BLEXBot, Bnet, Dee_Es, Fee_, janneke584, Jolantje246, laran, laura22, laura_estee, lina1998, N_B_N, Otti1977, Speirs, TheNovelist, Vjestagirl, Witje2 en 64 bezoekers