3 cadeautjes met zwarte kraaloogjes en karteloren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

3 cadeautjes met zwarte kraaloogjes en karteloren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 19:58

Vandaag was mijn laatste stagedag bij een dierenopvang, met hoofdzakelijk chinchilla's en degoes. Tijdens de stage zijn er twee nesten degoes geboren, die ik heb grootgebracht, wat ik dus heel erg leuk vond. Ze waren eerst erg bang, maar nu springen ze met z'n allen het hok uit zodra je die open doet. Tong uitsteken Ik vind die beesten echt helemaal te gek. Haha!

Nou kwam ik vanmorgen naar m'n stagebegeleidster toe met een cadeautje, ik had nl een mooi halster gekocht voor haar merrie, als bedankje voor de fijne stage. Ze vond hem echt geweldig, maar toen kwam het: ze had ook een cadeautje voor mij. Bloos! Meerdere wel te verstaan, met zwarte kraaloogjes, karteloortjes en een pluimpje op hun staartje. Wow! Ik mocht een paar degoes uitzoeken! Hyper! Was dus echt mega blij, maar belde eerst m'n moeder maar op, om te vragen of die het wel goed vond. Maar dat had m'n stagebegeleister al lang overlegd met m'n moeder, ze vond het alleen niet nodig om mij dat te vertellen, en probeerde haar lachen in te houden toen ik zenuwachtig m'n moeder belde. Nagelbijten / Gniffelen Alles was dus geregeld, ik ben vanmiddag naar de dierenwinkel geweest om de nodige spullen te halen, en nu wacht ik tot m'n stagebegeleidster ze hier komt brengen.

Ik vond de degoes vanaf het begin al heel leuk, maar ik had nooit gedacht dat ik ze zelf mocht hebben, omdat ik al best veel dieren heb.
Maar m'n moeder vond het toch goed, de schat. Lovers Zolang ik er gewoon zelf voor zorg, maar dat doe ik voor alle beesten. Dat is m'n grootste hobby, dus dat komt wel goed. Ik ben echt mega blij, en zal als ze er zijn wel even foto's maken Cheese! van de baby degoes. Lovers

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:12

Leuk zeg, nou dan kan je zeker met een goed gevoel je stage afsluiten en ehh wel snel foto's maken, want ik heb geen idee hoe ze er uit zien Haha!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 20:34

Ik wacht nog steeds, maar zodra er zijn komt de digi erbij Haha!
Ze sms'te net dat ze er aan komt Hyper!

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:44

oooo dat is leuk Lachen
verzorg ze goed Knipoog

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:46

Wat leuk zeg Lindy!
Ze krijgen zeker een leuk leven bij jou want jij bent zo goed voor je beestjes!
Maar je moet maar gauw foto's plaatsen want ik heb eerlijk gezegd geeeen idee wat degoes zijn Tong uitsteken

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:58

Ik weet ook niet wat ik me erbij voorstellen moet! FOTO'S!! Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:13

degoes zijn een soort van woestijnratjes, maar dan anders.. Haha!

Gefeliciteerd! Ook ik wacht op foto's... Haha!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 21:25

Degoes zijn knaagdieren, die van onze bekende huisdieren het meest verwant zijn aan cavia's. Ze lijken op een kruising van woestijnratjes, en eekhoorntjes, moeilijk uit te leggen.
De foto's zijn aan het uploaden...

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:29

Leuk !!! *LOL*
Ben natuurlijk wel benieuwd naar de foto's he Knipoog

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 21:41

Hier dan de foto's:

Ze zijn nog erg klein, en daarom kunnen ze nog niet in hun toekomstige kooi, omdat ze dan door het gaas kunnen ontsnappen. Ze zitten nu nog even in een vogelkooi, tot ze groot genoeg zijn. Ik heb een kooi voor ze die is gemaakt van een oude kast, lekker groot, waarin ze veel kunnen klimmen en spelen. Tot die tijd moeten ze het dus even met de vogelkooi doen. Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

En nog even een foto van hoe m'n kamer er nu uit ziet Knipoog

Afbeelding

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:42

Wat leuk zeg!
Ik zelf zit nog te twijfelen tussen degoes of 2 chincilla's ben er nog niet helemaal uit...


Ahh wat een schatjes!

[edit Haha! nu staan de foto's er]

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 21:48

Qua verzorging lijkt het veel op elkaar, wij hebben in de opvang chins en degoes bij elkaar in de volieres en dat gaat prima. Ik vind zelf de degoes leuker, omdat die veel actiever zijn, ze zijn constant bezig, terwijl de chins veel passiever zijn. En de degoes zijn zo grappig en ontzettend slim. En hoewel het van nature niet echt knuffeldieren zijn, zijn degoes meer mens gericht dan chinchilla's. Nou ja, in ieder geval succes met je keuze! Knipoog