Mobiele telefoon problemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Mobiele telefoon problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 21:10

Wie van jullie heeft er(een beetje)verstand van mobiele telefoons Cool ?
Ik heb via een verkoopsite een NEC 31 i gekocht.Dit toestel wordt in Nederland (nog )niet verkocht.Het is een hartstikke mooi toestel alleen 1 probleem.De i mode werkt niet.Het is een toestel uit Italie Verward en is op de i mode daar ingesteld.Ik heb contact gehad met de KPN en die kunnen(of willen)niets voor me doen.Wie weet er raad?

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:30

Ik zou een mailtje sturen naar die verkoopsite en vragen of zij een oplossing weten.
Als zij gezegd hebben dat i-mode het zou doen, dan moeten ze dat dan ook maar waar maken.

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:36

Ik heb sinds februari de NEC 341i, ik weet niet in hoeverre dit toestel overeenkomt met die van jou.
Verder heb ik een abonnement bij de KPN.
Ik weet niet in hoeverre ik je van dienst kan zijn.
Heb tot nu toe geen problemen met dit toestel gehad.

Gr. Britt

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 23:55

Het probleem is dat de NEC 31i niet in Nederland te koop is.Ik heb hem via een verkoopsite bij een particulier vandaan en die zegt dat hij het niet wist Verward Misschien dat er een soort simlock opzit van die Italiaanse telecom en moet er even ,,gesleuteld,,worden

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 07:18

Ja ik als KPN er kan je zeggen dat KPN je heus wel wil helpen maar aangezien het dus italiaans is met de italiaanse opties erin zoals je i-mode het kan zijn dat dat in een ander land niet hetzelfde kan doen, tis heus niet dat KPN niet wil helpen, maar als ze je niet kunnen helpen.........zijn zeer tenminste wel eerlijk in.
Ik zou m terugsturen naar de leverancier en omruilen tegen iets wat het wel doet hier.

succes

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:27

Hai Flair, ik denk dat die I-mode alleen werkt als je abonnement hebt en gezien het een Italiaans toestel is, met een Nlkaart of abonnement werkt die functie niet..Het kan dus idd zijn dat er een simlock op zit, maar als dat er op zou zitten dan kan je jouw kaart er ook niet in doen. Vind het raar dat KPN jou niet wil helpen, lekkere service daar. Mss dat je naar Belcompany kan gaan, dat ze je verder willen helpen daar? Zoizo voor de zekerheid even laten ontsimlocken, wie weet helpt dat. Succes.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:38

heeft niks te maken dat KPN niet WIL helpen maar niet Kan helpen, er kan als t n italiaans toesel is al helemala geen sim lock van KPN, Belcompany of wel Nl telecombedrijf opzitten!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:42

ah ja joh, krijg ik er van als ik niet alles lees he, haha..maar hoe zit dat dan met die simlocken? Ik wist niet dat elke provider zn eigen simlock heeft??

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:12

Oei je zit toch in een lastig parket denk ik, je zult ergens bij een telecombedrijf echt hulp in moeten schakelen want wie zegt dat dit toestel uberhaupt i-mode hier in Nederland aankan? Daar moet je toch eerst antwoord op zien te krijgen, ook zou het best kunnen dat er een simlock van het betreffende Italiaanse telecombedrijf op zit idd.
Heb je een abonnement van KPN? Dan zouden ze je moeten helpen vind ik, al was het puur vanuit klantvriendelijkheid (want wat hun betreft ben je natuurlijk heel stout geweest om een mobieltje dat hier niet op de markt is aan te schaffen natuurlijk hè, dat is typisch KPN-gedrag! Knipoog ).
Anders alle (evt ook kleinere) telecomwinkels rondbellen om te kijken wie je helpen kan en wil.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 14:47

Ik heb inderdaad gewoon een abonnement van de KPN en ik ben heeeeel stout geweest en dit is mijn straf Tong uitsteken Als ik naar instellimgen voor I mode ga krijg ik allemaal dingen die ik zelf in moet vullen zoals toegangspunt,i mode server(staan nu een heleboel nullen)portaalserver,Mailserver,gebruikersgegevens en poortnummer.Volgens mij kun je ,als je al deze gegevens hebt gewoon i moden

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:22

Als het toestel geschikt is voor gprs lijkt het me inderdaad dat je gewoon moet kunnen imoden!
Ik heb dan wel geen ervaring met imode maar wel met orangeworld wat in principe hetzelfde is: een gprsverbinding.

Als je toestel hier verder goed werkt dan kan er geen sprake zijn van een simlock. (gelukkig niet want dan zou je wel een eindje moeten verhuizen voor je kunt bellen Haha! )

Het kan wel heel goed zijn dat ze gewoon geen instellingen hebben voor dit toestel hier. Meestal kun je instellingen via een otap smsje krijgen (over the air provisioning) maar als ze deze nog niet hebben zul je het handmatig in moeten stellen.

Heeft kpn niets op de site staan over imode instellingen?
Op onze orangesite staan alle beschikbare instellingen voor de toestellen die we in het assortiment hebben en dan tevens een stukje met algemene instellingen zoals de dingen die je hier boven noemt (poortnummer etc)

Helaas heb je niets aan de gegevens van orange natuurlijk maar het lijkt me dat ze bij kpn ook wel een lijstje met bepaalde algemene instellingen hebben.

Mocht het daarna niet werken tja daar kan kpn natuurlijk ook niets aan doen dan.
Maar proberen kun je het altijd! Tipje: vraag als je kpn belt eens of ze toevallig een technische afdeling hebben. Bij ons hebben we een technische afdeling die gaat over dit soort zaken. Bij de klantenservice zelf krijg je gauw te horen dat het toestel niet geschikt is (wat in principe op dat moment ook de waarheid is wegens gebrek aan beschikbare instellingen) maar bij technical heb je nog weleens van die mensen die graag met dit soort dingen prutsen en je misschien wel iets verder kunnen helpen!
Succes!!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:26

He flair, wat je nu zegt hoor je op te kunnen vragen bij je provider. Bel je klantenservice nummer en zeg hun dat je die functie wilt gebruiken, je krijgt dan een smsje die je de weg daarheen stuurt en zij activeren hem dan voor je. Althans zo ging dat bij mij.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 23:33

Ik ben vandaag nog bij de winkel van de KPN geweest en heb het verhaal uitgelegd.Helaas vertelde de man die mij te woord stond dat ze echt niets voor me konden doen.Ze hebben trouwens wel met z'n allen het mobieltje bekeken en vonden het een mooi klein dingetje Verward Ik heb van ellende mijn contract maar verlengd en een andere NEC meegekregen.De mooie kleine rode is nu van mijn dochter Ach gut

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 02:30

Jammer, het was leuk geweest als je het was gelukt natuurlijk, dan had je een in Nl bijna uniek mobieltje gehad! Haha! Toch vaag dat ze bij de KPN niet gewoon die gegevens waar Kaj het over heeft voor je in kunnen vullen.