Vraag aan kindervrije mensen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Vraag aan kindervrije mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:43

Dat je er niet voor kiest om kinderen te krijgen snap ik wel. Ben je zo overtuigd dat je je laat steriliseren? Als je dat doet, ben je dan niet bang dat je spijt krijgt?

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 00:16

Mijn man en ik kiezen bewust voor geen kinderen, maar ik laat mij hierom niet steriliseren. Waarom zou je iets uit je lijf halen waar je geen last van hebt?? Oke, in mijn geval heb ik ook niets aan mijn hele 'broed-handel' maar verwijderen is ook zo definitief........

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 02:44

waarom iets uit je lijf halen als er niets mis mee is
de binnenvoering is er voor meer dingen dan alleen als broedstoof

het regelt ook gedeeltelijk je hormoonspiegel

Applebee
Berichten: 92
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 03:03

Waarom zou je het doen? Zodat je vent je lekker kan porken zonder bescherming? Vind ik wel erg ver gaan hoor, om voor zoiets je gezondheid op het spel te zetten!

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 07:26

idd waarom zou je daar voor kiezen. er zijn genoeg andere middelen. geen idee hoe oud je nu bent. maar voor steriliseren is het denk ik nog vroeg zat. en dan kun je altijd nog afvragen waarom jij en niet hij, toch ????

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 07:48

Waarom gelijk steriliseren? Ik hoef voorlopig nog geen kinderen, komt over een X aantal jaar wel. En wat is "kindervrij"? Ik denk dat dat er heel veel zijn op Bokt!

Als je een of twee kinderen hebt, kan ik het wel begrijpen dat je het laat doen. Is voor de vrouw ook wel een rustiger idee, lijkt mij.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:24

Mijn tante heeft zich laten steraliseren, omdat zij al veel kinderen had.
En over dat spijt krijgen, zij heeft een of ander soort ringen en kan die ringen dus weer laten verwijderen en dan kan ze na zoveel tijd toch wel weer zwanger worden.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:33

Ik wil ook absoluut geen kinderen maar ik ga me daarvoor niet laten sterilliseren.
Zolang er niet in mijn lichaam gesneden hoef te worden dan doe ik dat ook niet.
Er zijn zo veel manieren om te voorkomen dat je zwanger wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:35

Even ter verduideljking: Om niet ongewenst toch zwanger te raken, kiezen er redelijk wat kindervrijen voor sterilisatie. Ik vind het zelf nogal definitief en inderdaad, je haalt iets weg waar je geen last van hebt. Ik probeer het te begrijpen, vandaar mijn vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:36

Nee, ik zou me niet laten steriliseren, omdat ik het niet verantwoord vind om me te laten opereren zonder medische noodzaak. Alternatieven genoeg.
Als het nu gewoon poliklinisch zou kunnen, dus een relatief kleine ingreep, dan zou ik het zeker serieus overwegen.

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:43

Dat kan toch poliklinisch? Bij mannen wel, dacht ik.

Ik ben niet kindervrij, maar kinderloos en daar heb ik erg veel verdriet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:16

Het kan tegenwoordig voor vrouwen ook poliklinisch, er schijnt een nieuwe techniek te zijn.

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:33

hoi,
Heb ik het nou verkeerd, maar is steriliseren alles weghalen?
Nee toch, volgens mij maken ze een onderbreking, maar hou je je eierstokken ed wel, dus heb je niet direct problemen met je hormoonhuishouding.
(ik heb mij er niet zo in verdiept, dus als ik het fout heb..... Verward )
Jullie praten nu over alles weg laten halen (baarmoeder, eierstokken ed.)

MArga

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:45

Applebee schreef:
Waarom zou je het doen? Zodat je vent je lekker kan porken zonder bescherming? Vind ik wel erg ver gaan hoor, om voor zoiets je gezondheid op het spel te zetten!


Porken Verward
Ooit van ongelukjes gehoord?
Ik zou het ook een zegen vinden om met die hormonenshit te kunnen stoppen, maar steriliseren gaat me nog net even te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:07

Porken? hahah wat een woord zeg. Een ongelukje zit een klein hoekje Applebee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:51

faye schreef:
Het kan tegenwoordig voor vrouwen ook poliklinisch, er schijnt een nieuwe techniek te zijn.


Had ik nog niet van gehoord, maar als dat bestaat, zal ik het een volgende keer bij mijn huisarts zeker ter sprake brengen. Als ik er niet voor onder volledige narcose hoef, zou ik het een prachtige oplossing vinden!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:56


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 15:59

De nieuwere technieken komen eraan, waarbij via de vagina een soort veertje in de eileiders geschoven word waardoor die dichtgroeien. De ingreep is niet veel anders als een spiraaltje in laten brengen. Even niet leuk, maar geen operatie.

En ik ben wel van plan dit over een aantal jaren te laten doen ja.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 16:09

ik wil ook geen kinderen (word volgende week 30) en ik geloof ook niet dat ik ze binnen nu en 5 jaar wil (maar zeg nooit nooit) maar nee, ik laat me zeker niet steriliseren. Als d'r al iets zou moeten gebeuren, mag m'n vent 'ns een keer "de l*l zijn" .......

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 16:11

Ik heb geen kinderen en wil ze ook niet, maar snijden in mijn lichaam om die reden vind ik echt volslagen onzin. Die website over dat plugje is wel interessant. Voor mezelf heb ik gesteld dat ik iig tot mijn 35e wil wachten voor ik een "definitieve" oplossing overweeg, omdat een mens natuurlijk altijd nog van gedachten kan veranderen.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:48

Ik heb wel een kind en ben er erg blij mee. Maar ik kan van sommige stellen ook echt wel begrijpen als ze geen kind zouden willen.
Sterilisatie zou dan een heel goede stap kunnen zijn, want om nou jaar in jaar uit de pil te moeten slikken lijkt me ook niet echt gezond.
Bovendien schijnt er dusdanig gesteriliseerd te worden dat het ook "ongedaan" gemaakt kan worden met een bepaalde ingreep.
Toch zou ik zoiets hebben van: dan maar de man de klos, van te voren mischien wat kwakjes in laten vriezen voor het geval dat...

Bij dieren is sterilisatie van de mannetjes een veel kleinere ingreep als bij de vrouwtjes. Ik neem aan dat dat bij mensen ook het geval is. Hij de lusten? dan ook maar de lasten!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:08

Ik heb en wil zelf geen kinderen,mezelf laten steriliseren is geen optie,best wel een grote ingreep en er zijn anderen voorbehoedsmiddelen OK dan!

DubbelFun

Berichten: 88641
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:16

Steriliseren wordt al jaren polyklinisch gedaan. Je gaat wel onder algehele narcose, maar dat is meer voor je eigen psyche dan dat het echt nodig is.
Je wordt wakker, hebt een paar dagen een gevoel alsof je ongesteld moet worden en hoeft vervolgens niet meer bang te zijn voor 'ongelukjes'.
10x liever dat dan tot in eeuwigheid (nou ja) de pil slikken, net of dat goed is voor je lichaam.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:28

Kindervrij ben ik bepaald niet, ik heb er twee, maar ik wil absoluut geen kinderen meer.
Steriliseren vind ik ook nogal een ingreep. Sterilisatie bij de man is een veel kleinere ingreep.

De vader van mijn kinderen had zich laten steriliseren maar nu ik gescheiden ben en een vriend heb zit ik weer te rommelen met anti-conceptie die bij mij nooit bepaald werkt zoals het zou moeten. Soms twijfel ik wel eens over sterilisatie maar het lijkt me echt doodeng om zo'n ingreep te ondergaan.

Ik zou wel liever iets anders willen dan de pil want nu heb ik doorlopend doorbraakbloedingen en daar word ik ook moedeloos van.

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:04

ik ken iemand en die heeft zich in laten steriliseren en die is sindsdien in de overgang. En dat is al zo'n 16 jaar. Nou das zeker geen pretje hoor. 6 maanden niet ongesteld zijn en dan denken dat je er eindelijk vanaf bent ga je op vakantie naar turkije word je het opeens.