Moeilijke keuze tussen dansen en paardrijden....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Moeilijke keuze tussen dansen en paardrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 22:28

Nou ja het is niet echt een keuze... maar toch..

ik heb nu 2 jaar stijldansen gedaan en in die tijd ook paardgereden. Mijn moeder heeft al meerder malen aangegeven eigenlijk dat het financieel best veel van ze vraagt.

Volgend jaar wil ik gaan wedstrijd dansen, maar wil ik ook veel leren en snel hogerop komen. Nu zitten mijn toekomstige partner en ik te denken over privé lessen. Dit zou meer gaan kosten als wat ik nu gedaan heb. Niet heel veel meer, maar wel meer dus.

Nu sta ik voor een keuze. Heb nog tijd genoeg, maar het spookt toch door mijn hoofd. De laatste weken/maanden begin ik het steeds minder gezellig te vinden op de manege. Ik leer bijna niks, kom amper vooruit, grootste deel van de tijd hobbelen we door de bossen etc. Ik kwam eigenlijk alleen nog maar voor Dundee, en voor de gezelligheid. Daarnaast heb ik een verzorgpony waarbij ik zo vaak kanr ijden als ik wil. Dus waarom nog elke week 10 euro betalen voor iets wat ik ergens anders gratis kan doen. jah verschillende dingen, wil die tijd bij de manege toch niet zomaar weggooien. Bovendien zal ik Fleury van bokt dan ook minder zien.

Ik denkd at helemaal stoppen met het paardrijden dat ik dat niet zou kunnen. Maar ik ben voglend jaar ook 18, en vind het toch dat ik dan minder financieel afhankelijk moet zijn tegen over mijn ouders, ik vind voor mezelf dit meer een leeftijd om financieel gezien wat dingen over te nemen.

Ik zit erover te denken mijn ouders te vragen of zij het dansen willen betalen, en dat we dan bijvoorbeeld de auto gratis mogen meenemen (tis best een eindje rijden naar de school waar we dan zouden gaan dansen) en dat ik dan zelf mijn manege ga betalen 1 of 2 keer in de maand dat ik dan nog ga. En voor de rest gewoon op skippie rijden...

vind het wel best meoilijk, ik heb voor gisteren 2 weken niet paardgereden op de manege, en eigenlijk miste ik het niet eens.

Van de zomer gaan mijn danspartner en ik waarschijnlijk die privé lessen uitproberen, kijken of het klikt tussen die trainers en ons, en of het ons bevalt (waarschijnlijk wel Tong uitsteken ) nog tijd zat om te kiezen en te besluiten... maar toch best raar eigenlijk....

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:35

ik zou idd gewoon die danslessen blijven nemen en proberen de manege zelf te betalen. Als je het na 2 weken op de manege niet eens mist, dan moet je er ook minder vaak heen gaan. Misschien vragen of je ouders het dansen en 1 les per maand willen betalen

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:47

hey ingrid. Gek is dat he dat je de manege helemaal niet mist Verward
Sinds ik mijn vriend heb en mijn verzorgpaarden ben ik er ook zelden te zien en missen, nee eigenlijk niet Scheve mond

Ik denk gewoon 1 / 2 keer in de maand er een keer heen. Of lekker vrijrijden met fleur ook wel leuk is!

Maarja toch moeilijke keuze Scheve mond

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 23:01

Als je toch lekker op je verzorgpony kunt rijden zou ik denk ik stoppen bij die manege.. Zeker als je het toch al niet zo super vindt daar. Succes met je keuze!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 00:16

Ja als ik jouw verhaal zo lees zou ik tegen een onbekende echt adviseren: stop dan gewoon met die manege; of doe maar 1 keer in de maand.

Maar tegen jou..... Ik zou het heel erg jammer vinden als je zou stoppen of maar 1 keer in demaand zou komen. Deze momenten zijn echt de enige wanneer ik jou ook zie sinds je zo ver weg woont. Dus ik hoop echt heel erg dat je dr niet meestopt of zo echt weinig komt. Verdrietig

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 08:42

Ik heb ook moeten kiezen toen ik een eigen paard kreeg, ik heb voor mijn paard gekozen. Dan deed ik wel streetdance, maar dansen kan ik ook op stap! En ik vind het wel jammer dat ik niet meer kan dansen, maar ik heb deze keuze gemaakt, en ik heb er nog nooit spijt van gehad... Succes met het maken van jouw keuze! OK dan!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 09:30

Je zou kunnen kiezen voor priveles met een groepje (2 of 3 paren). Dat scheelt in de kosten en je hebt toch genoeg aandacht.
Ik heb vroeger ook een paar jaar niet gereden en alleen gedanst. Maar uiteindelijk toch maar gestopt met dansen en weer gaan rijden. En dat bevalt toch stukken beter.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 12:33

lessen in groepjes gaat niet bij de trainers die we willen, en iets anders zit zo gauw niet in de buurt, dit is al een eind weg...

maar zowiezo ookal zou ik een andere oplossing zoeken... ik vind toch dat ik iets van de financien mag gaan overnemen..

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:37

Wat dacht je van een baan zoeken en de hele bups zelf betalen!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:38

Kun je geen bijbaantje nemen?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:38

tegelijk oeps

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:52

Ja, ze heeft al een bijbaan. Elke ochtend staat ze om 5 uur op om de krant te bezorgen! Behalve zondag dan.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:28

Als ik dit zo lees, en je zou op den duur echt moeten kiezen..... Zou ik zeggen, stoppen met die manege!
Hoe leuk en gezellig het ook is, je vind dansen ook onwijs leuk, wil graag op hoger niveau gaan dansen en ook daar heb je vast de nodige gezelligheid. Bovendien op die manege leer je niets meer, van je danslessen ongetwijfeld wel.
Kortom voor het dansen gaan!

Voor de gezelligheid kan je natuurlijk altijd nog af en toe op de manege langsgaan (dat heb ik ook nog heel lang gedaan nadat ik gestopt was met lessen op de manege). En mocht je wat geld over hebben, kan je toch af en toe een lesje meepikken, of natuurlijk privéles op je verzorgpony nemen.....

Succes!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 18:09

irish_lady schreef:
Wat dacht je van een baan zoeken en de hele bups zelf betalen!


ik heb inderdaad een bijbaan, ik bezorg nu bijna een jaar het brabants dagblad... daarnaast heb ik nog wat grote wensen dus kan ik niet al het geld daaraan besteden.. ik wil graag mijn rijbewijs... een laptop..

ik weet het, het is keuzes maken in mijn leven.. maar ik zat vanmiddag ook te denken.. door de manege EN het dansne heb ik gewoon niet meer echt tijd om naast mijn school dan ook nog een extra bijbaantje te nemen... en op deze manier kom ik nooti aan het geld voor bijvoorbeeld mijn rijbewijs. Dus ik zit te denken om dan op zaterdag bijvoorbeeld een extra bijbaan te nemen naast de krant... en dan zelf die keren dat ik ga rijden zelf betalen.. dat baantje op de zaterdag ochtend gebruiken om mijn rijbewijs af te betalen aan mijn ouders... en dan mijn ouders de danslessen vind ik opzich best een mooie deal...

alleen jah... ben toch bang dat ikd e manege ga missen en dan vooral fleury eigenlijk.... dat is voor mij de hoogste factor... ben bang mijn vriendinnen kwijt te raken... nu alles bij iedereen een nieuw leven aanbreekt (studeren) ben ikg ewoon bang mijn beste vriendinnen (waar fleur er 1 van is) te verliezen Boos!

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:23

als je toch wilt blijven rijden en de kosten hoger worden als je prive lessen gaat nemen met dansen zou ik als ik jou was van de manege af gaan en op je verzorgpony gaan rijden.. ik dacht in het begin ook nooit meer van de manege af te gaan nadat ik er 9 jaar gereden heb en dat ik me lievelingspony vreselijk zou gaan missen maar je hebt meer aan je hoofd en ik moet zeggen dat ik de manege echt niet meer mis.. ben alleen benieuwd hoe t met de pony's gaat.. nou dan kan ik gewoon langs gaan.. je kan ook als je de manege mis eens in de zoveel tijd een losse les nemen

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:49

Shiloh schreef:
ik heb inderdaad een bijbaan, ik bezorg nu bijna een jaar het brabants dagblad... daarnaast heb ik nog wat grote wensen dus kan ik niet al het geld daaraan besteden.. ik wil graag mijn rijbewijs... een laptop..

ik weet het, het is keuzes maken in mijn leven.. maar ik zat vanmiddag ook te denken.. door de manege EN het dansne heb ik gewoon niet meer echt tijd om naast mijn school dan ook nog een extra bijbaantje te nemen... en op deze manier kom ik nooti aan het geld voor bijvoorbeeld mijn rijbewijs. Dus ik zit te denken om dan op zaterdag bijvoorbeeld een extra bijbaan te nemen naast de krant... en dan zelf die keren dat ik ga rijden zelf betalen.. dat baantje op de zaterdag ochtend gebruiken om mijn rijbewijs af te betalen aan mijn ouders... en dan mijn ouders de danslessen vind ik opzich best een mooie deal...

alleen jah... ben toch bang dat ikd e manege ga missen en dan vooral fleury eigenlijk.... dat is voor mij de hoogste factor... ben bang mijn vriendinnen kwijt te raken... nu alles bij iedereen een nieuw leven aanbreekt (studeren) ben ikg ewoon bang mijn beste vriendinnen (waar fleur er 1 van is) te verliezen Boos!


Je hebt toch wel een dagje tijd tussendoor? Want dan kun je eventueel nog afspreken en alles. Desnoods kies je voor de optie om nog 1 keer in de maand te komen. En daarnaast eventueel alleen met skip en met fleur rijden???

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:28

Er komt een tijd dat je denkt: er is meer dan alleen maar ... Ik had het zelfde als jou maar dan omgekeerd. Deed 5 x in de week dansen en had een eigen paard. Toen kreeg ik een vriendje, fulltime werk.. En kwam ik er achter dat er meer in het leven was dan alleen maar dansen.. Ik ben een half jaar gestopt omdat ik eigenlijk alleen nog maar voor de gezelligheid kwam. Maar nu kriebelen de voetjes toch wel weer zo af en toe, dus nu dans ik weer 1 x in de week.. Maar mn paardje laat ik niet vallen hoor..
Suc6 met je keuze..
Enne zodra je prive les neemt zul je zien dat je in 1x vooruit schiet..

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:34

is inderdaad een moeilijke keuze, maar als je bij de manege nu niet meer verderkomt, en bij dansen wel hogerop kunt komen, dan zou ik als ik jouw was voor dansen kiezen, en dan wel gewoon nog op je verzorgpony rijden.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 22:39

volgende week gaan we waarschijnlijk met 2 vrienden van ons mee naar hun priveles.. even kijken hoe het echt is zeg maar.. kijken of dat ons bevalt....