botsing met de auto van mijn moeder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloempje_84
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: houten

botsing met de auto van mijn moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 14:18

Dit is mijn allereerste berichtje op Bokt! Ik lees al een tijd lang mee op dit forum maar heb nog nooit zelf een berichtje geplaatst. Nu heb ik toch echt jullie advies nodig.

Ik ben namelijk vorige week met de auto van mijn moeder tegen een boom gereden. Het was al donker toen ik achteruit een oprit af wou rijden en helaas reed ik toen tegen een boom aan (heb pas 2 maanden mijn rijbewijs, dus nog erg onervaren). De achterruit was kapot en er zit een deuk in de achterdeur. Mijn moeder is al bij de garage geweest en er moet een nieuwe achterdeur in.

De auto is niet all-risk verzekerd maar alleen WA-casco geloof ik. Ik ben zelf wel WA verzekerd. Mijn vraag is nu denken jullie dat er een kans is dat de verzekering de schade vergoed? en hoe duur zal het ongeveer zijn om een nieuwe achterdeur in een auto te laten zetten?

bloempje_84
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 16:30

Ik heb een foto gemaakt van de schade. Kan iemand uitleggen hoe ik die hier kan plaatsen?

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:17

Ja, je moet hem eerst eventjes uploaden op een goede uploadsite....(bijv. picturetrail) dan klik je met je rechtermuisknop op de afbeelding, je gaat naar eigenschappen en kopieert de url.
[img]hier de url[/img]
En dat was het Haha! Simpel tog Knipoog
Verder heb ik helemaaal geen verstand van verzekeringen etc., dus dat zou ik niet weten!!
Succes verder met de schade!!

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:37

Als het goed is vergoed de verzekering de schade.De auto is niet van jezelf en je hebt zelf en WA verzekering,die dekt dan de schade van de tegen partij.
Je moet het wel via de verzekering spelen want als je het zo op wil lossen ben je aardig wat kwijt.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:47

Weet je dat zeker Taverno ?
Volgens mij geldt de autoverzekering (dus niet je eigen WA-verzekering) voor het voertuig wat uitgeleend wordt.
Bij mijn weten is de schade niet gedekt, tenzij het een allrisk verzekerde auto betreft.
Maar goed, ik hoop dat ik er naast zit Knipoog

Bloempje, een nieuw portier is vrij prijzig.
Is het echt nodig om er een nieuw portier in te zetten, of kan de schade nog gerepareerd worden ?
Het zou nog een optie kunnen zijn om bij een sloper een portier te kopen en dit evt. in de goede kleur te laten spuiten.

bloempje_84
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 19:58

dank jullie wel voor jullie antwoorden.

Taverno, ik hoop echt dat je gelijk hebt! Ik ga morgen gelijk de verzekering bellen. Volgens de garage moet er echt een nieuwe deur in maar hij zou kijken of hij 'n tweedehands deur kon vinden en deze dan overspuiten.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:07

Een WA-verzekering dekt niet altijd als het een geval van schade betreft bij een familielid.

bloempje_84
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 10:30

de garage belde net dat ze waarschijnlijk wel een goede tweedehands deur hadden. Dit zou dan 750 euro kosten inclusief het overspuiten. Als dit niet lukt dan zetten ze er een nieuwe deur in en dan kost het 1100 euro!
Ik ga zo gelijk ff de verzekering bellen.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 10:56

Nou de verzekering dekt gaan schade die je tijdens het rijden aan een voertuig hebt toegebracht, daar is de voertuigverzekering voor en als je niet all-risk verzekerd ben heb je dus pech.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:21

Op een gewone Aansprakelijkheidsverzekering Particulier (is WA) is een uitsluiting voor schade aan motorvoertuigen. WA-casco (volledig casco noemen ze dat) is een allrisk verzekering, dus dan zou de verzekering van je moeder uitbetalen, exclusief eventueel eigen risico. Bij WA-beperkt casco wordt alleen schade uitbetaald door diefstal, brand of aanrijding met loslopende dieren. Er is dus een groot verschil tussen casco en beperkt casco.

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:23

Pff dit geintje heb ik een paar weken terug ook gehad! Mams auto proffesioneel in een ander zijn auto geparkeerd! Totale schade: aan onze auto 2000 en aan de ander 750 Bloos

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:58

Als je de schade bij de autoverzekering claimt, kan het ook gebeuren dat je in no-claim zakt, dan moet je moeder een hoger bedrag voor haar verzekering gaan betalen. Niet bij iedere verzekering is dit, maar het is wel na te vragen. En bij sommige verzekeringsmaatschappijen mag je het alleen door door hun bepaalde schadebedrijven laten repareren en niet eens door je eigen garage. Toch maar even goed navragen voordat je iets laat repareren! Succes!