automutilatie-zelfverwonding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:54

Als je iemand in vertrouwens heb genomen, dan kan je er samen toch voor vechten dat je er bovenop komt. Heb je zo,n moeilijk moment, bel degene dan op, of doe het net zo als bij punkie en mij zet de webcam aan, Knipoog dan kan je in de gate worden gehouden, tot je weer positief gaat denken, en dat je gevoel weg is om te snijden op dat moment Zeg niet dat het altijd helpt, maar de stap is genomen, jezelf te beschermen tegen jezelf. Kop op meiden OK dan! , ook voor jullie is er een oplossing, eens zal het goed met je gaan, iedere dag niet gesneden is er een. Niet opgeven op de zwakke momenten, schijf per dag eens de positieve dingen op, al is het er maar 1 Denk aan een dartelt veulentje in de wei, aan weet ik veel wat, als het maar positief is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:00

Citaat:
Je kan wel stoppen met snijden, maar hoe zet je al die negatieve gedachten stop? wie het weet mag het zeggen..


Door erover te praten en een oplossing te zoeken.

Citaat:
Hulp zoeken klinkt zo makkelijk en vanzelfsprekend.. maar als je je huisarts niet kan vertrouwen..?


Dat probleem had ik dus ook, gelukkig heb ik iemand bij Jeugdzorg gevonden. Misschien ook wat voor jou?

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 17:38

Je hoeft je huisarts ook helemaal niet te kunnen vertrouwen, dat is bullshit!
Mijn huisarts wimpelt me ook 9 van de 4 keer af met alles van ...het zit tussen je oren..
Maar hulp zoeken heeft niks met vertrouwen van je huisarts te maken, je gaat gewoon naar hem toe, met een normale afsrpaak, je vraagt of je de nummers van de maatschappelijk werkers kan krijgen in je dorp/stad, en klaar is kees. Niks geen details, gewoon zeggen dat je hulp nodig hebt.
Je legt immers zelf contact met die maatschappelijk werker, en dat doet niet de dokter Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 18:37

frostwood schreef:
Je hoeft je huisarts ook helemaal niet te kunnen vertrouwen, dat is bullshit!
Mijn huisarts wimpelt me ook 9 van de 4 keer af met alles van ...het zit tussen je oren..
Maar hulp zoeken heeft niks met vertrouwen van je huisarts te maken, je gaat gewoon naar hem toe, met een normale afsrpaak, je vraagt of je de nummers van de maatschappelijk werkers kan krijgen in je dorp/stad, en klaar is kees. Niks geen details, gewoon zeggen dat je hulp nodig hebt.
Je legt immers zelf contact met die maatschappelijk werker, en dat doet niet de dokter Lachen


Klopt, dokters zijn daar erg goed in . Je kan natuurlijk ook gewoon naar jeugdzorg bellen, en zeggen dat je een afspraak wilt maken, net zo makkelijk en helemaal geen gedoe met je huisarts

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:33

Humpiedumpie schreef:
GeNeRaAlTjE; Ik probeerde er ook altijd over te liegen, dat ik het niet gedaan had en dat het beter ging. in het begin geloofde mijn peut het wel, maar later zei ze; mag ik je armen en benen dan eens zien Scheve mond . Nou, nu ziet ze het altijd aan mijn gezicht als ik erover lieg...

Mij hebben ze het nog niet gevraagd.
En ja, ik wil er echt heel graag vanaf. Ik wil ook graag kunnen zwemmen daalijk in de zomer zonder dat ik al m'n wonden hoef te verbergen of dus een smoesje moet gaan bedenken waarom ik niet kan/ga zwemmen. Maar ik kan het niet alleen, vrees ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:59

GeNeRaAlTjE schreef:
Mij hebben ze het nog niet gevraagd.
En ja, ik wil er echt heel graag vanaf. Ik wil ook graag kunnen zwemmen daalijk in de zomer zonder dat ik al m'n wonden hoef te verbergen of dus een smoesje moet gaan bedenken waarom ik niet kan/ga zwemmen. Maar ik kan het niet alleen, vrees ik.


Je kan het ook niet alleen, je hebt er echt hulp bij nodig. Maar je moet het zelf ook wel voor 100% willen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:36

Ik hoor altijd van die rotverhalen over jeugdzorg..
Over inrichtingen en therapiƫn waarbij je ouders worden ingelicht enz..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:41

Internaten niet tevergeten..

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:18

Ik ben er bijna vanaf... Van zelfpinigen en zelfmoordnijgingen...
Alleen omdat ik weet dat ik nog zo kort hier thuis zit, het is het me niet waard.

Waarom? Ik bij niemand mijn verhaal kwijt heb niemand om me rustig te maken, gevolg: je maakt je zelf rustig, en dat gaat bij mij maar op een manier: pijn.

Ik schaam me er dood voor, vooral als er in de klas over werd gepraat verafschuwd iedereen het en zit ik met een boei van een kop.
Mijn littekens zijn op sommige plekken duidelijk zichtbaar, maar nog nooit heeft iemand er naar gevraagd.

Nu ben ik er bijna vanaf, als ik kwaad wordt of verdrietig, ram ik of mijn hoofd tegen de muur of zet ik nog krassen, maar elke keer herrinner ik me er aan dat ik nog maar zo kort hoef, bijna tijd voor ene nieuw leven, waar ik mee wil beginnen zonder verveledne herrineringen.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:12

Jeugdzorg is ook niks, evenals het Riagg, daar heb ik helemaal niks aan gehad, ik ging eke keer naar huis met een nog lager zelfbeeld, niet goed dus.
Je moet gewoon iemand hebben waar je mee kan rpaten, en dat is een maatschappelijk werker Knipoog

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:37

frostwood schreef:
Jeugdzorg is ook niks, evenals het Riagg, daar heb ik helemaal niks aan gehad, ik ging eke keer naar huis met een nog lager zelfbeeld, niet goed dus.
Je moet gewoon iemand hebben waar je mee kan rpaten, en dat is een maatschappelijk werker Knipoog


Met een maatschappelijk werk(st)er kan je echt goed praten Lachen
Tenminste dat heb ik wel. Ze heeft me nu al mega goed geholpe. Ik ben nu vanaf vorige week vrijdag 'clean' en ben echt o zo trots. Ondanks dat ik nu dingen te horen krijg(problemen van andere) dat ik denk van oliebol...Ik moet me inhouden..
En wat ook nog een voordeel is schoolmaatschappelijk werkster is onder schooltijd. Dus je ouders zullen het niet te weten komen, als je onder schooltijd gaat. Dan dat je thuis zit en bij die maatschappelijk werkster moet zitten, maar dat dat niet gaat omdat ik bijv. thuis moet blijven.

Iig allemaal sterkte! Ach gut en het komt goed, dat zie ik nu zelf ook

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:54

Als je het kan vinden met je schoolmaatschappelijk werkster, dan heb je het goed getroffen Lachen
Hun kunnen je trouwens ook super snel doorverwijzen als dat nodig is Lachen

Hou vol _Punky_ Lachen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 11:00

frostwood schreef:
Als je het kan vinden met je schoolmaatschappelijk werkster, dan heb je het goed getroffen Lachen
Hun kunnen je trouwens ook super snel doorverwijzen als dat nodig is Lachen

Hou vol _Punky_ Lachen


Ja, ik weet zeker dat je het kan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 11:04

frostwood schreef:
Jeugdzorg is ook niks, evenals het Riagg, daar heb ik helemaal niks aan gehad, ik ging eke keer naar huis met een nog lager zelfbeeld, niet goed dus.
Je moet gewoon iemand hebben waar je mee kan rpaten, en dat is een maatschappelijk werker Knipoog


Jeugdzorg is absoluut NIET slecht. Spatie (RIAGG) heb je inderdaad niks aand. Die vrouw van jeugdzorg doet er echt ALLES aan om me te helpen. Ik heb haar dingen verteld in vertrouwen en ze heeft niks doorverteld aan mijn ouders Lachen . Misschien heb ik er wel geluk mee, maar jeugdzorg is dus niet altijd slecht.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 11:09

Zowel jeugdzorg, als Riagg hebben raporten per maand naar mn ouders gestuurd, met volle details, zonder dat aan mij te vragen.
Daar werd ik echt goed pissig over.
Zo lang ze dat bij jou niet hebben gedaan, kan ik me voorstellen dat je die hulp prima vond, ik vond het iig niks, en had er geen fluit aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 11:10

Hoe oud was je toen? Volgens mij mag het als je minderjarig bent Scheve mond

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 11:13

Met toestemming van het kind, ja Lachen
maar zonder toestemming absoluut niet.
Ik heb van mn 12de tot mn 15de bij verschillende hulpinstanties gezeten, en elke keer dat rapport naar huis he...
Behalve bij die maatschappelijk werkster Lachen

maar dit is puur gewoon wat ik mee heb gemaakt he, dathoeft niet eens voor iedereen zo te gelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:11

Als je minderjarig bent is het ook zonder toestemming van het kind. Als het "ernstig" genoeg is. Pas als je 16 bent, moeten ze je toestemming vragen...

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:40

Hmmm, ze gaven anders wel toe dat ze fout waren, en boden hun excuses aan.
Maargoed, late we weer ontopic gaan Lachen

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 13:12

heb ook bij ggz gelopen, kwam er steeds slechter vandaan, die man heeft 1 gesprek met mijn ouders gehad en trok daar de conclusie uit dat ik niet goed ontwikkeld was, want mijn motorische vaardigheden begonnen pas later, waardoor ik heel onzeker was geworden. Volgens mijn ouders was ik een perfectionist en durfde ik pas te lopen toen ik zeker wist dat ik het kon...ik snap er niks meer van..
Ook bij maatschappelijk werk op school gezeten, maar daar hadden mijn ouders me heengestuurd, dus ik vertrouwde haar niet.

Heb het trouwens volgehouden om niet te am-en... Bouke kwam gisteren helpen toen er een ratje ontsnapt was....we hebben een hele tijd heel hard staan huilen... En ik denk dat de overburen ondertussen denken dat ik psychotisch ben of verstandelijk gehandicapt ofzo, want ik heb een half uur met mijn knuffelbeer voor het raam staan kijken of hij echt niet terug kwam...
hij komt vandaag weer om de laatste spullen te halen

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:20

gelukkig gaat het met punky weer goed, we hebben veel gepraat op msn, en ze had goede hulp op school, dat scheelt zoveel.

me_butterfly

Berichten: 52
Geregistreerd: 05-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:55

even nog over dat jeugdzorg... khad dus dinsdag me 1ste gesprek daar, wat ik eerder in dit topic vertelde, en t ging opzich best goed.
Die vrouw deed echt heel erg haar best om mij te laten vertellen wat ik wilde en ze wilde me heel graag helpen met verdere hulp, kreeg goede uitleg over alles, vond ik heel fijn.

Omdat ik nog met wat meer probleempjes zit dan alleen AM wilde ze me dus ook laten doorverwijzen naar het RIAGG.
En nou lees ik hier dat t RIAGG eignelijk niet geweldig is Verward wat raden jullie dan wel aan? en waarom is het RIAGG zo 'slecht'?

Ik ben 17, en heb aan helemaal aan het begin van het telefoon gesprek gezegt toen ik belde voor een afspraak dat mijn ouders echt helemaal nergens van wisten en dat ik dat ook zo wilde houden.
Als dat niet kon, had t voor mij ook geen nut om te komen, omdat ik het eerst wil proberen zelf op te lossen zonder me ouders die me waarschijnlijk niet zullen snappen, en waar ik daarna dan toch nix aan heb.
Dat was geen probleem volgens die vrouw van jeugdzorg.
Ze zou nou ook een verslag gaan maken van ons gesprek, als ze dat toch naar huis gaat opsturen, word ik zoooo boos he!!! Boos! Boos! Boos! Boos! maar ja dat is gelukkig nog niet van toepassing, en ik vertrouw er ook op dat dat niet gebeurd omdat ze me dat beloofd heeft.

iedereen sterkte Ach gut

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:58

me_butterfly: Als ik het me goed herinner hoeven ze boven de 16 niks meer aan je ouders te melden bij Jeugdzorg Knipoog

me_butterfly

Berichten: 52
Geregistreerd: 05-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:29

ow gelukkig dan! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:31

me_butterfly; vanaf boven de 16 mogen het ze niet opsturen naar je ouders zonder toestemming van jou.
Als je je verhaal kwijt wilt, of als je even steun nodig hebt, mijn pbknop staat aan Ach gut