Studentenvereniging? Meningen gevraagd!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 11:16

Je zult je goed moeten orienteren om een vereniging te zoeken die bij je past. Er zijn idd corporale verenigingen met disputen, ontgroeningen en veel verplichtingen. Er zijn ook verenigingen die gewoon gezelligheidsverenigingen zijn, ook verenigingen rondom een bepaald thema ('zeilen', 'roeien', 'internationele contacten opdoen').

Kijk wat je aanspreekt en maak je keuze Lachen.

Ik ben zelf, toen ik ben gaan studeren, direct lid geworden van een gezelligheidsvereniging. Eentje zonder ontgroeningen en verplichitngen. Ik was gaan studeren in een stad die in niet kende en ging ook gelijk op kamers, dan is een vereniging een fijne plek om snel veel mensen te leren kennen.
Het was (is) wel een enorme zuip en feest vereniging, maar toen vond ik dat ook leuk Lachen. In de begintijd van mn studie ging ik er vaak 's avonds eten en daarna nog gezellig nazitten. Later, toen ik zelf ook wat meer mensen kende buiten de vereniging kwam ik er vooral 'savonds laat en op feesten Lachen.


Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 00:06

Valt mij op dat vooral de mensen die niet lid zijn van een vereniging er een erg zwart/wit beeld op na houden over verenigingen Clown.

Niet elke vereniging is 'ontgroening' 'corporaal' 'verplicht' 'ballen'. Dat lijkt helaas niet helemaal door te dringen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 00:16

Dat denk ik ook en het is heel bijzonder Haha!.

Ik ben toch echt in Leiden (notabene !!) lid geweest van een studentenvereniging zonder dat ik ooit ontgroend ben. Zonder dat ik verplichte dagen had. Zonder dat ik in een veeleisend dispuut zat.

Ben er wel Vriendlief tegen het lijf gelopen en een groot gedeelte van mn vriendenkring was er ook ooit lid.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Black_Moon, carina, cinniz123, FrNo, hedjuhhh, ijslandfan, Lestrange01, Lisewiesje, Polarize, pony33, Selina, Shetje14, Verara, Zwerte en 159 bezoekers