Geld tegoed ----> hoe krijg ik het terug?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Geld tegoed ----> hoe krijg ik het terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 17:50

Een jaar ofzo geleden heb ik een rijbroek aan een vrouw uitgeleend waar ik de pony's verzorgde, omdat we samen een buitenrit gingen maken en zij had geen goede broek.

Later beloofde ze steeds dat ik de broek terug zou krijgen, nou niet dus.
Nu verzorg ik dus geen pony's meer bij haar, ik heb 1 van haar pony's gekocht, en dat vond ze allemaal niet zo leuk. (ze ging weg bij haar vriend en ik vond het eerlijker om de pony van haar vriend te kopen omdat hij die pony's voor haar gekocht had)
Toen wou ik dus eigenlijk geen contact meer met haar, maar ik wou toch wel heel graag mijn (nieuwe; 2x aangehad) rijbroek terug.

Nou toen heb ik haar nog een paar keer op MSN gesproken en we hebben een deal gemaakt dat ze de rijbroek mocht houden en dat ik dan van haar 75 euro zou krijgen.
Okee dat vond ik wel goed, dus ik met haar afgesproken wanneer ik langs zou komen, kom ik daar, is de vogel gevlogen. Schijnheilig
En weer een nieuwe afspraak gemaakt, maar nee hoor stel je voor dat je je afspraken nakomt (hoe kinderachtig als je bijna 30 bent). Bloos

Nu spreek ik haar nooit meer maar ik vind eigenlijk nog steeds dat ik recht heb op de rijbroek of het geld.
Wat kan ik doen?

Langsgaan is geen optie want ze is er haast nooit, telefonisch neemt ze niet op, en als ik haar dan te spreken zou hebben komt ze toch haar afspraak niet na.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:54

Anoniem opbellen, wanneer je dan gehoor krijgt opgooien en meteen richting adres gaan. Zo staat ze voor het blok...

Is mijn geniepige idee....

Vervelend joh! Lastige situatie. Ik zou als ik jou was ook dat geld willen hebben, geef je groot gelijk. Ga je recht halen zou ik zeggen...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:10

allereerst vind ik het geen stijl van haar!

ik denk dat je je moet afvragen of je die ergenis 75 euries waard vind
zo nee , de boel lekker vergeten
zo ja ER ACHTERAAN , bellen schrijven , elke dag weer net zo lang dat ze zo ziek van je is dat ze je graag die centjes geeft (wel opletten dat je niet de hele 75 euro verbeld en verschrijft !! je moet minstens genoeg over houden voor een overwinings ijsje ,! hihi

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:10

officiele brief naar haar schrijven, kopie van maken en op sturen naar haar en je advocaat(mocht je die toevallig hebben), maar dan moet je ook echt nooit weer contact met haar willen hebben, want geloof me dat wil ze na zoiets niet!!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:30

1. Men post {onopvallend} voor haar huis, net zo lang tot slachtoffer verschijnt.
2. Zodra slachtoffer in de buurt is, neemt men een sprong waardoor het slachtoffer op de grond valt.
3. Men gaat OP het slachtoffer zitten, en kijkt het slachtoffer diep in de ogen.
3. Waarna men het slachtoffer bedreigend aankijkt en met bedrijgende stem zegt: hier dat geld of anders Verdrietig
dan zijn er 2 keuzes men krijgt het geld OK dan!
Als het geld niet door het slachtoffer gegeven word ga door naar stap 5
5. Men zegt {met dreigende stem} nou dan gaan wij anders zaken doen, elke vinger is E10,- waard waarna men 7 en een halve vinger breekt. {alla Ludo in g.t.s.t}
succes verzekerd!!

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 18:47

Mmm...nee eigenlijk vind ik mijn ergernis haar niet waard maar ze doet het bij meerdere mensen en ik vind dat ze moet weten dat er met mij niet te spotten valt.... ~~}>

Kristie: jou manier is egt geweldig....alleen denk ik niet dat ik het uit kan voeren want ik lig dan halverwege de 'actie' helemaal vlak.

Maar ik vind gewoon dat ik er recht op heb; advocaat heb ik niet helaas... *LOL*
Misschien is een deurwaarder een idee? (hoewel ik geen idee heb hoe dat werkt)

En ja ik heb er wel veel ergernis van maar het is toch 75 euro, waar ik weer veel leuke dingen van kan kopen voor me pony....zo isset tog?! Knipoog

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:00

Wat een stomme streek van die vrouw. Nou ik weet er eigenlijk niet zoveel op. Weet je misschien waar ze rijdt. Daar kun je dan op een bepaalde tijd gaan, als je denkt dat ie daar is.

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:58

jammer dat mensen t maar van 1 kant horen .Die vervelende mevrouw ben ik dus.Heb toenertijd inderdaad een broek van haar geleend.Na een tijdje vroeg ze mij of ze hem al terug had gehad of dat ze hem aan een andere vriendin weer had uitgeleend.zei dat ik t ook niet precies meer wist,maar dat ik ff zou neuzen(alles stond nog ingepakt van de verhuizing)Als ik hem nog had wilde ik hem MISSCHIEN kopen zei ik en vroeg wat ze er ongeveer dan voor moest hebben.Zou r nog overnadenken(de koop)Heb toen een afspraak gemaakt dat ze langs zou komen,maar was toen helaas door omstandigheden niet thuis(heb haar toen ook gebeld)We hebben toen een tweede afspraak gemaakt,maar toen is zij niet op komen dagen.Was zelf nl gewoon thuis.Ze heeft gewoon mijn telefoonnummer(heeft me niet meer gebeld,..)weet ik zeker,want heb n mobieltje en kan dus gemiste oproepen zien)weet waar ik woon(een paar straten verderop)weet dat ik een dochtertje heb die 's avonds op tijd naar haar mandje moet(en ik dus thuis ben),(lig wel vaak vroeg te slapen,..das waar,want heb ziekte van pfeiffer).Ze weet dat ik weleens op bokt zit,dus ze kan me een pb sturen.Ze kan me dus gewoon bellen,maar zelf heeft ze niks meer van zich laten horen.Was zelf inmiddels die broek helemaal vergeten(sorry,..ligt achterin mn kast),maar ze kan m gewoon elk moment terug krijgen.Ben haar vorige week nog in t dorp tegengekomen,maar ze zegt dan helemaal niks.(of Ze heeft me echt niet gezien,.kan natuurlijk ook)Weet nu weer door dit bericht dat die broek achterin mn kast ligt en zal zorgen dat ze m zo snel mogelijk terug krijgt.Er zitten dus altijd twee kanten aan een verhaal en jammer dat t zo uitgevochten moet worden op deze manier.dus sas,..deze week heb jij je broekkie terug hoor!!!!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 23:05

ja zo zie je maar dat aan elke verhaal 2 kanten zitten en er m.i. niet gelijk zo moet worden gehamerd op 1 persoon. iedereen interpreteert dingen ook heel anders zoals hier ook;
S gaat er van ui dat F die broek opzettelijk achterhoud, boos is bla bla bla en F is zich van geen kwaad bewust en heeft zo te lezen ook wel hele andere dingen aan r hoofd gehad.
Pure miscommunicatie dus.

Adviezen om te gaan posten bij haar deur of anoniem te bellen zijn natuurlijk puberaal en kinderachtig en lossen ook niks op.

Dus S gewoon langs gaan F heeft de broek al klaar en weer probleem minder !!!! OK dan!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 23:30

Fijn dat jullie elkaar nu toch gevonden hebben, ik neem aan dat jullie de "overdracht" verder via pb kunnen afwerken.
Dan wordt dit topic voorzien van een slotje.