Vakantie Griekenland. Iemand tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Vakantie Griekenland. Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:01

Mijn vriend en ik hebben het plan om volgende zomer (dus niet dit jaar) naar Griekenland te gaan. We zijn daar beide nog nooit geweest en weten dus niet waar we naartoe moeten gaan en waar juist niet.
Zijn er hier Bokkers die daar wel geweest zijn en wellicht wat leuke tips hebben?

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:06

ja, daar ben ik dan ook benieuwd naar. Ik ben op zoek naar een klein knus eilandje met een overheerlijk strand om twee weken in september helemaal tot rust te komen. Dus ideeën zijn meer dan welkom!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:07

Islandhoppen is erg leuk.
Ik kan je overigens wel aanraden om niet in de zomer te gaan, dan is het daar namelijk echt verschrikkelijk warm. Wij zijn dit jaar in mei geweest en vorig jaar in oktober, dan is het daar lekker. We zijn echter in 2002 in augustus geweest en toen vond ik het echt te warm, dan moet je tussen 12 en 15 uur echt niet op straat zijn.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:08

De eilanden zijn leuk Tamara! Vertel eerst eens even wat jullie graag willen doen en/of zien tijdens jullie vakantie... Ik persoonlijk vind Kreta geweldig omdat er voor ieder wat wils is... je kan lekker bakken op het strand en 's avonds uit gaan... maar er zijn ook hele mooie bezienswaardigheden (en oude traditionele dorpjes) die zeker de moeite waard zijn. Ik wil de volgende keer 'island hoppen' , dat spreekt mij het meest aan, een combinatie van de verschillende eilanden Lachen . Santorini vond ik nl. ook geweldig dus daar weer ik zeker weer naar toe.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:10

Ben er vorig jaar geweest samen met mijn ventje Lachen
Wij zijn naar Kos geweest echt onwijs gaaf we hadden appartement in het complex Kosta Palace, we hadden een zwembad op het dak Haha!
Echt onwijs gaaf, zaten in het centrum en keken vanuit ons appartement zo over zee. Prijs viel ook mee geloof dat we € 600,-- p.p betaalde voor 2 weken. Gezellige strandtent in Kos in Vilarakya dat zijn Nederlanders en het is daar altijd feest!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:13

ligt er aan wat je wilt doen.. op het strand liggen of nog wat zien..
in het laatste geval heb ik wel wat tips voor je..
in mei ben ik met school naar griekenland geweest.. we hebben daar rondgereisd op het vasteland..
er is daar heel erg veel moois te zien:
- Athene natuurlijk (monumenten daar zijn heel mooi, maar voor de rest een smerige stad, ik zou er niet langer als 2 a 3dagen heen gaan)
- Olympia
- Delphi
- Meteora (ligt op een flink stuk van Athene, maar zeker de moeite waard)
- Epidaurus (grootst bewaard gebleven openluchttheater)
- Napflio (een badplaats, van daaruit kun je o.a naar Mycene, Epidaurus ea. en s'avonds is daar altijd wat te doen)
- Aegina (eilandje bij Athene

Je kunt idd beter in het voorjaar of najaar gaan.. ik ben van 1 tot en met 10 mei geweest, en het was toen 25 tot 30 graden, lekker dus.. maar in de zomer kan het wel 40, 45 graden worden.. dat is mij toch iets te heet..

Veel succes met het uitzoeken van je vakantiebestemming!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:27

Een goede tip van het hoogseizoen. Ik had dus in gedachte om in juli te gaan. Bloos Dat doen we dus maar niet. Dan denk ik dat het augustus wordt.

Wat we willen? Tja van alles wat eigenlijk. Ik vind het heerlijk om wat te zonnen op het strand. Mooie dingen bekijken vinden we ook erg leuk. In de avond uitgaan doen we ook graag...

Ik heb net wat zitten kijken bij Peter Langhout, daar zag ik een mooi hotel op Kreta. Dat sprak mij erg aan.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:29

Collega hier op stage is helemaal weg van Griekenland. Heeft kasten vol boeken staan, zal eens vragen of hij nog wat leuks weet, vast wel Knipoog. Maar dat zullen dan vooral dingen zijn zoals ruines en tempels Tong uitsteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:30

Sypheron schreef:
Collega hier op stage is helemaal weg van Griekenland. Heeft kasten vol boeken staan, zal eens vragen of hij nog wat leuks weet, vast wel Knipoog. Maar dat zullen dan vooral dingen zijn zoals ruines en tempels Tong uitsteken.


O dat zou heel fijn zijn. ruines en tempels vinden we ook wel leuk.

Bedankt allemaal vast! OK dan!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:32

Als je naar het vasteland wilt is Napflio denk ik wel iets..
is een leuk badplaatsje, s'avonds is er echt vanalles te doen, strand is vlakbij, en vanuit Napflio kun je ook vanalles gaan bekijken

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:34

Ik zou absoluut naar Kos gaan, helemaal geweldig daar OK dan!
Wij hebben in het hotel Kypriotis Villages in Psalidi gezeten

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:35

Jammer, hij's net vertrokken voordat ik hem nog kon vragen Tong uitsteken. Help me morgen even herinneren Knipoog.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:49

Hey tamara... geen zin in een last minutje Kreta 28 juni... Knipoog Ik zag net dat er een aanbieding was voor 99 euro p.p. (inclusief vliegreis en appartment) voor bij 4 personen... Bloos! *lol* ik krijg spontaan vakantiekriebels... Trouwens... in augustus is het bloed en bloedheet in Griekenland! Toen ik er in september was was het aan het eind v/d maand nog 30C (of meer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:51

vikki schreef:
Hey tamara... geen zin in een last minutje Kreta 28 juni... Knipoog Ik zag net dat er een aanbieding was voor 99 euro (inclusief vliegreis en appartment) voor 4 personen... Bloos! *lol* ik krijg spontaan vakantiekriebels...

Jaaaaaa dat lijkt me HEERLIJK. Probleem is alleen dat ik daar nu even geen geld voor heb We hebben net opdracht gegeven om een nieuwe cv ketel inc. radiatoren te gaan plaatsen in ons huisje, dus we zijn een beetje blut.

Maar die lastminutes zijn briljant inderdaad OK dan!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:53

ben zelf op kreta, rhodos en corfu geweest (en nog wat super kleine eilandjes) maar vond zelf kreta het leukste van deze 3 grootste griekse eilandjes. ! Mooie cultuur, in het zuiden zandstranden, wat te zien, wat te doen, s avonds gezellig het stadje in !

Corfu was wat gezapiger.....

van Kos hoor ik altijd dat 1 week meer dan zat is........

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:02

Rhodos vond ik erg tegenvallen. Geen mooie stranden, een wilde zee en een beetje doorgeslagen in het toerisme. Corfu vond ik wel grappig. Van deze eilanden vind ik ook dat 1 weekje lang genoeg is. Islandhoppen is me tot nu toe het beste bevallen, je komt dan op de minder toeristische plekken. 't Is wel behoorlijk duur.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:08

Tessebes schreef:
Rhodos vond ik erg tegenvallen. Geen mooie stranden, .


dat is niet waar
Bij Glyfada heb je erg mooie zandstranden. Op elk grieks eiland heb je aan de ene kant kiezelstranden en aan de andere kant van het eiland zandstranden. De toeristenplaatsjes liggen vaak aan de "kiezel-kant" maar dan kan je met de scooter met een kwartierjte ofzo naar de andere kant om daar op een heerlijk strand te gaan liggen !!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:19

Idd, Glyfada is 1 van de weinige stranden, verder is er nog een baaitje waar ik even de naam van kwijt ben. Verder zit je op Rhodos vaak te dicht bij het vliegveld met je hotel, dat is erg stom gebouwd daar.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:24

Rhodos viel inderdaad tegen! We hadden om de 5 minuten vliegtuigen over het 'strand' heen vliegen, het 'strand' was hooguit 3 meter lang, en bestond uit kiezels zoals hierboven ook al staat. Verder is er ook niet echt overdreven veel te doen...

Maar, ik ben wel volledig uitgerust thuisgekomen! Dat dan weer wel Tong uitsteken

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:03

Ik ben helemaal fan van Corfu!

Corfu ligt iets noordelijker en is dus minder warm, en veel mooier groen dan de andere eilanden!

Corfu-stad vind ik super. Is echt een hele mooie, schone stad met allemaal leuke steegjes, trappetjes, winkeltjes, enz. Het leeft daar echt 's avonds Lachen

Glyfada Beach is het mooiste strand (is een van de weinige zandstranden), en ik geloof dat er bij Paleokastritsa (ofzo) ook nog een mooi zandstrand is!

Op Corfu hebben wij steeds een scootertje gehuurd, daarmee kun je echt het hele eiland over en kom je een heleboel mooie en leuke dingen tegen.
Erg leuk daar vond ik ook het paleis van Sissi!

Voor het uitgaansleven moet je toch echt wel in corfu-stad of de heel erg toeristische dorpjes zijn trouwens Knipoog Maar daar ben je zo met de scooter Knipoog

Helemaal in het noorden (of was het nou het zuiden?) zitten altijd veel Engelsen hun vakantie te vieren, dus daar kun je beter uit de buurt blijven Knipoog

Ik vind Corfu echt een Supermooi eiland, vooral omdat het er groener is dan op de andere eilanden, en iets minder warm.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:06

wat ik van rodos helemaal geweldig vind ook, is rhodos stad, zoooooooooooo mooi !!!!!!!!!

maar inderdaad, die vliegtuigen klopt wel ja, nu herinner ik het me weer, 's nachts schrokken we wakker en dachten we dat ze minstens naar binnen kwamen...........

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:30

Idd Bettine, je haalt de goede herinneringen weer naar boven. Haha!
Nee, Corfu staat bij mij echt ver boven Rhodos op mijn lijstje.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:33

Ik ben pas 1x naar Griekenland geweest, Kos wel te verstaan.
Vond het heel leuk, maar niet om nogmaals naartoe te gaan.
Ik ben geen strandganger, wij hebben het eiland een beetje bekeken, aangezien Kos niet zo groot is heb je in 7 dagen meer dan genoeg tijd om het gehele eiland te verkennen.
Maar zo voor 1 keer was het echt HEEL LEUK!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:35

Bedankt voor al jullie adviezen. Ik denk dat als ik alles zo gelezen heb dat Kreta bovenaan staat en dan Rhodos.

Ik zat te denken aan een 8-daagse vliegreis all inclusive.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:34

Ik ben zowel naar Rhodos als naar Corfu geweest. Maar Rhodos vind ik nog steeds een topper. De oude stad kan je dagelijks in rondlopen/dwalen en dan heb je nog niet alles gezien. Vooral de kleine straatjes vond ik het leukst. Idem voor de restaurantjes. In de hoofdstraat wordt je genaait waar je bij staat. Krijg zo een halve liter jus d'orange voor je neus a 5 euro... Heb je bij de kleine restaurantjes geen last van. Verder gaan er in Rhodos (va Rhodos-stad)veel bussen naar vrijwel alle toerische bestemmingen. Ik moet me echt inhouden anders typ ik heel het topic vol Bloos

Corfu is, zeker in het hoogseizoen, qua temperatuur weer wat beter te doen en is vooral een stuk groener (groenste Griekse eiland). Je kan ook in Corfu (va Corfu-stad/Kerkyra) met de bus reizen over vrijwel heel corfu.

Kreta ga ik dit jaar naartoe, eind augustus.

De bustijden van veel eilanden staan op http://www.ktel.org/en/index.asp